بهترین ماساژ درمانی نوشهر

آیا ماساژ می تواند به بیماران سرطانی کمک کند؟
با اقدامات احتیاطی مناسب، ماساژ درمانی می تواند بخشی از مراقبت های حمایتی برای بیماران سرطانی باشد که می خواهند آن را امتحان کنند. با این حال، شواهدی مبنی بر اینکه می تواند درد و اضطراب را تسکین دهد قوی نیست.

ماساژ درمانی، با یا بدون رایحه درمانی (استفاده از روغن های ضروری) برای کاهش درد، اضطراب و سایر علائم در افراد مبتلا به سرطان استفاده شده است.

یک ارزیابی در سال 2016 از 19 مطالعه (بیش از 1200 شرکت‌کننده) درباره ماساژ بیماران سرطانی شواهدی را نشان داد که ماساژ ممکن است به کاهش درد و اضطراب کمک کند، اما کیفیت شواهد بسیار پایین بود (زیرا اکثر مطالعات کوچک و برخی ممکن است جانبدارانه بوده باشند. ) و یافته ها سازگار نبودند.


دستورالعمل های عمل بالینی (راهنمای ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی) برای مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان پستان شامل ماساژ به عنوان یکی از چندین رویکرد است که ممکن است برای کاهش استرس، اضطراب، افسردگی، خستگی و کیفیت زندگی مفید باشد.

دستورالعمل های عمل بالینی برای مراقبت از بیماران مبتلا به سرطان ریه نشان می دهد که ماساژ درمانی می تواند به عنوان بخشی از مراقبت های حمایتی در بیمارانی که اضطراب یا درد آنها به اندازه کافی با مراقبت های معمول کنترل نمی شود، اضافه شود.


درمانگران ماساژ ممکن است نیاز به اصلاح تکنیک های معمول خود در هنگام کار با بیماران سرطانی داشته باشند. برای مثال، ممکن است مجبور شوند فشار کمتری نسبت به معمول در مناطق حساس به دلیل سرطان یا درمان‌های سرطان اعمال کنند.

آیا ماساژ برای علائم فیبرومیالژیا مفید است؟
اگر ماساژ درمانی به مدت کافی ادامه یابد، ممکن است برای برخی از علائم فیبرومیالژیا مفید باشد.

یک ارزیابی در سال 2014 از 9 مطالعه (کل 404 شرکت‌کننده) به این نتیجه رسید که ماساژ درمانی، اگر حداقل 5 هفته ادامه یابد، درد، اضطراب و افسردگی را در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا بهبود می‌بخشد، اما تأثیری بر اختلال خواب ندارد.


یک ارزیابی در سال 2015 از 10 مطالعه (478 شرکت کننده در کل) اثرات انواع مختلف ماساژ درمانی را مقایسه کرد و دریافت که بیشتر سبک های ماساژ اثرات مفیدی بر کیفیت زندگی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا دارند. ماساژ سوئدی ممکن است یک استثنا باشد. 2 مطالعه از این نوع ماساژ (56 شرکت کننده در کل) فوایدی را نشان نداد.

آیا ماساژ درمانی برای افراد مبتلا به HIV/AIDS مفید است؟
شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه ماساژ درمانی ممکن است مزایایی برای اضطراب، افسردگی و کیفیت زندگی در افراد مبتلا به HIV/AIDS داشته باشد، اما میزان تحقیقات و تعداد افراد مورد مطالعه کم است.

یک بررسی در سال 2010 از 4 مطالعه با مجموع 178 شرکت کننده به این نتیجه رسید که ماساژ درمانی ممکن است به بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به HIV یا ایدز کمک کند.


اخیراً، مطالعه‌ای در سال 2013 روی 54 نفر نشان داد که ماساژ ممکن است برای افسردگی در افراد مبتلا به HIV مفید باشد و یک مطالعه در سال 2017 روی 29 فرد مبتلا به HIV نشان داد که ماساژ ممکن است برای اضطراب مفید باشد.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم