بهترین مرکز تخصصی ماساژ در نوشهر

چه چیز دیگری در مورد ماساژ پشت باید بدانم؟
قبل از شروع ماساژ، پوست فرد را برای هر گونه زخم یا قرمزی بررسی کنید.


در حین ماساژ از مکانیک های خوب بدن استفاده کنید. این به محافظت از عضلات کمر، شانه ها و بازوهای خود کمک می کند.
اگر فرد می گوید که در بازوها یا پاهای خود احساس بی حسی یا گزگز می کند، ماساژ ناحیه ای را متوقف کنید.
در صورت ایجاد جوش یا خارش استفاده از لوسیون را متوقف کنید.


شما حق دارید به برنامه ریزی مراقبت خود کمک کنید. در مورد وضعیت سلامتی خود و نحوه درمان آن بیاموزید. در مورد گزینه های درمانی با ارائه دهندگان مراقبت های بهداشتی خود بحث کنید تا تصمیم بگیرید که چه مراقبت هایی را می خواهید دریافت کنید. شما همیشه حق دارید از درمان امتناع کنید.

اطلاعات فوق تنها یک کمک آموزشی است. این به عنوان توصیه پزشکی برای شرایط یا درمان های فردی در نظر گرفته نشده است. قبل از پیروی از هر رژیم پزشکی با پزشک، پرستار یا داروساز خود صحبت کنید تا ببینید آیا برای شما ایمن و موثر است یا خیر.

انواع کمردرد
دو نوع کمردرد وجود دارد که با مدت زمانی که شما درد را تجربه می کنید اندازه گیری می شود.

کمردرد حاد در یک دوره زمانی سه ماهه برطرف می شود و 90 درصد از مبتلایان به کمردرد حاد تنها برای یک یا دو هفته آن را دارند. شکل دیگر کمردرد، کمردرد مزمن است که بیش از سه ماه طول می کشد.

ماساژ ممکن است بتواند به هر دو نوع کمردرد کمک کند، اما ممکن است برای کسانی که کمردرد حاد دارند، تسکین بیشتری داشته باشد.

دستورالعمل های به روز شده عمل بالینی از کالج پزشکان آمریکا شامل ماساژ درمانی به عنوان یک گزینه درمانی برای کمردرد حاد است، اما آنها آن را برای کسانی که کمردرد مزمن دارند توصیه نمی کنند.

هرچند ممکن است بخواهید ماساژ را برای تسکین کوتاه مدت کمردرد مزمن امتحان کنید.

 ماساژ برای افراد مبتلا به کمردرد مزمن در یک دوره شش ماهه مفید است. اما پس از یک سال، کسانی که علاوه بر مراقبت‌های دیگر ماساژ دریافت می‌کردند، همان سطح علائمی را تجربه کردند که افراد بدون ماساژ تجربه کردند.

مزایای کوتاه مدت ماساژ برای کمردرد مزمن شامل کاهش زمان بی تحرکی در رختخواب، بهبود توانایی انجام فعالیت های روزانه و استفاده کمتر از دارو برای درمان کمردرد است.


ماساژ بافت عمیق برای افرادی که در فعالیت‌های بدنی بسیار زیاد، مانند دویدن، یا کسانی که آسیب یا درد مزمن دارند، مناسب‌تر است.

اگر آستانه درد پایینی دارید یا به دنبال تسکین عضلات منقبض هستید، ماساژ سوئدی ملایم‌تر است و ممکن است گزینه بهتری باشد. اگر یک بیماری زمینه ای دارید، قبل از انجام ماساژ بافت عمیق با پزشک خود صحبت کنید.

آرامش
 خودماساژی یک واکنش شهودی به آسیب، کار بیش از حد یا استرس است». ماساژ ساق پا می تواند به آرامش عضلات پا کمک کند و همچنین به آرامش کامل بدن و کاهش استرس و اضطراب کمک می کند.

ماساژ دادن پاهای خود بدون دخالت ماساژور حرفه ای گران قیمت و بالقوه ناخوشایند آسان است.

مچ پا با یک دست در هر طرف ساق پا شروع کنید و به سمت بالا تا ران ماساژ دهید و دوباره از مچ پا شروع کنید. این روند را پنج بار تکرار کنید.

با استفاده از نوک انگشتان خود، زانو را با فشار دایره ای اطراف کاسه زانو ماساژ دهید، سپس از نوک انگشتان برای حرکت به سمت بالا در پشت زانو استفاده کنید.

تراز وضعیتی را بهبود بخشید
ماساژ ساق پا، لگن و کمر می تواند ناهماهنگی وضعیتی را بهبود بخشد و درد مزمن ناشی از آن را کاهش دهد. بر اساس IPSB، وضعیت ناهنجار می تواند منجر به کوتاه شدن اکستنسورهای کمر و خم کننده های ران شود که به نوبه خود باعث درد در کمر، لگن و زانو می شود.

پیشگیری از درد عضلانی با شروع تاخیری
ماساژ درمانی ورزشی می تواند از درد عضلانی تاخیری جلوگیری کند یا آن را تسکین دهد. با توجه به کالج پزشکی ورزشی آمریکا، درد تاخیری معمولا 12 تا 24 ساعت پس از انجام تمرین شروع می شود.

DOMS ممکن است بیشترین درد را بین 24 تا 72 ساعت پس از انجام تمرین ایجاد کند. ماساژ درمانی ورزشی با تشویق جریان خون و لنف در سراسر بدن و جلوگیری از خستگی عضلانی از بروز درد عضلانی با تاخیر جلوگیری می کند.

کاهش استرس و درد
ماساژ درمانی ورزشی می تواند به فرد در مدیریت استرس کمک کند. هنگامی که یک فرد ماساژ ورزشی دریافت می کند، بدن او انتقال دهنده های عصبی به نام اندورفین را آزاد می کند.

اندورفین توسط دو مرکز مغز به نام غده هیپوفیز و هیپوتالاموس ترشح می شود و به عنوان مسکن طبیعی بدن عمل می کند. اندورفین هایی که به دلیل دریافت ماساژ ورزشی آزاد می شوند به کاهش اضطراب، تسکین درد، بهبود خلق و خو و بهبود وضعیت سلامتی فرد کمک می کنند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم