بهترین مرکز ماساژ متل قو

ماساژ سوئدی و ماساژ بافت عمیق هر دو انواع محبوب ماساژ درمانی هستند. در حالی که برخی از شباهت ها وجود دارد، آنها با یکدیگر متفاوت هستند. تفاوت ها عبارتند از:

فشار
تکنیک
استفاده در نظر گرفته شده
مناطق تمرکز
در اینجا اطلاعات بیشتری در مورد تفاوت های کلیدی بین این دو سبک ماساژ به همراه نکاتی در مورد انتخاب درمانگر مناسب برای شما آورده شده است.

درباره ماساژ سوئدی
ماساژ سوئدی یکی از رایج ترین تکنیک های ماساژ است. گاهی اوقات به آن ماساژ کلاسیک می گویند. هدف این تکنیک افزایش آرامش با رهاسازی تنش عضلانی است.

ماساژ سوئدی ملایم‌تر از ماساژ بافت عمیق است و برای افرادی که به آرامش و کاهش تنش علاقه دارند مناسب‌تر است.

ماساژ سوئدی ممکن است ماهیچه های سفت ناشی از فعالیت های روزانه مانند نشستن پشت کامپیوتر یا ورزش را شل کند. این می تواند برای افرادی که تنش زیادی در خود دارند بسیار مفید باشد:

پایین کمر
شانه ها
گردن
در طول ماساژ سوئدی چه اتفاقی می افتد؟
در طول ماساژ سوئدی، درمانگران از موارد زیر استفاده می کنند:

ورز دادن
سکته های طولانی
حرکات دایره ای عمیق
حرکات غیرفعال مفصل
این تکنیک ها به این منظور هستند:

بهت آرامش بده
پایانه های عصبی را تحریک می کند
افزایش جریان خون و تخلیه لنفاوی

ماساژ سنتی سوئدی تمام بدن را در بر می گیرد. از پشت یا شکم شروع می‌کنید و در نیمه راه برمی‌گردید.

اگر ناحیه ای از نگرانی خاصی مانند گردن سفت دارید، می توانید از درمانگر خود بخواهید که زمان بیشتری را در این زمینه صرف کند. بسته به ترجیحات خود، می توانید از ماساژدرمانگر خود بخواهید از فشار سبک، متوسط ​​یا محکم استفاده کند.

در اکثر ماساژهای کل بدن، انتظار این است که لباستان را در بیاورید. ماساژدرمانگر از شما می‌خواهد تا زمانی که بیرون منتظر هستند، لباس‌های خود را برای ماساژ درآورید. این به شما بستگی دارد که لباس زیر خود را بپوشید یا نه.

ماساژور شما ملحفه ای را روی بدن شما می کشد. آنها به سمت عقب کشیده می شوند و آن را در حین کار تنظیم می کنند. بیشتر اوقات تحت پوشش قرار خواهید گرفت.

ماساژدرمانگر شما از روغن یا لوسیون استفاده می‌کند تا حرکت‌های صاف و طولانی داشته باشد. آنها همچنین ممکن است از شما بپرسند که آیا یک رایحه آروماتراپی ترجیحی دارید یا خیر.

برخی از ماساژدرمانگران درد را برای این روند معکوس می دانند و از شما انتظار دارند که اگر درد بیش از حد است صحبت کنید.

در روزهای بعد از ماساژ بافت عمقی، باید انتظار مقدار نسبتاً درد داشته باشید. درمانگر شما ممکن است درمان با موارد زیر را توصیه کند:

یخ
حرارت
کشش
ماساژ درمانگر مناسب را پیدا کنید. به دنبال درمانی باشید که به طور خاص نوع ماساژ مورد علاقه شما را به عنوان بخشی از تمرین و پیشینه خود شناسایی کند. در صورت لزوم، به دنبال فردی باشید که برای درمان یک بیماری خاص مانند آسیب های ورزشی، فیبرومیالژیا، آرتریت یا بارداری آموزش دیده است. همچنین بررسی کنید که آیا درمانگر طبق الزامات ایالتی دارای مجوز یا گواهی است.
در مورد هر گونه آسیب با درمانگر خود صحبت کنید. در مورد وسعت جراحات، مدت زمان بهبودی آنها و میزان درد فعلی شما شفاف باشید.
در مورد سطح راحتی خود صحبت کنید. به ماساژ درمانگر بگویید که نمی خواهید کدام قسمت ها را لمس کند. به عنوان مثال، برخی از افراد از ماساژ دادن باسن خود ناراحت هستند.
در مورد اهداف و انتظارات خود صحبت کنید. آیا فقط می خواهید استراحت کنید؟ آیا در تلاش برای بهبودی پس از مصدومیت هستید؟
بحث در مورد فشار با درمانگر خود در مورد اینکه چه سطحی از فشار برای شما بهتر است صحبت کنید.
باز باش اگر نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی یا مناطقی دارید که نمی‌خواهید به آنها دست بزند، به درمانگر خود اطلاع دهید.
دست گرمی بازی کردن. در صورت امکان، با گرفتن دوش آب گرم، غوطه ور شدن در وان آب گرم یا چند دقیقه گذراندن در سونا، عضلات خود را گرم کنید.
هیدراته کنید. قبل از ماساژ، مقدار زیادی آب بنوشید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم