بهترین مرکز ماساژ چالوس

5 تکنیک ماساژ برای رفع گردن درد
1. ماساژ سوئدی
ماساژ سوئدی یک تکنیک ماساژ محبوب است که از ضربات آرام، طولانی و آرام و حرکات ورز دادن استفاده می‌کند. این یک نوع ماساژ بسیار آرامش بخش است که به مبارزه با استرس و اضطراب نیز کمک می کند، که اغلب باعث شروع گردن درد می شود.استرس تا حدی که ناخودآگاه گردن و شانه‌های خود را به عنوان بخشی از پاسخ جنگ یا گریز منقبض می‌کنید، می‌تواند منجر به درد در سراسر بدن، به ویژه در گردن، شانه‌ها و کمر شود. اگر گردن درد چیزی است که به طور مرتب با آن دست و پنجه نرم می کنید، هر دو تا سه هفته یک بار ماساژ سوئدی را انجام دهید تا به کاهش درد و افزایش گردش خون کمک کند.

اگر وقت یا بودجه لازم برای دیدن یک متخصص را ندارید،  برای کاهش تنش و درد، یک ماساژ گردن انجام دهید. با قرار دادن انگشتان خود روی پایه جمجمه و بالای گردن شروع کنید و از نور تا فشار محکم استفاده کنید. «سپس، انگشتان خود را در امتداد گردن به سمت پایین و به سمت قسمت بالای پشت حرکت دهید. علاوه بر این، این کار را با استفاده از همان تکنیک سر خوردن، از قسمت بالایی پشت به سمت ترقوه، روی شانه خود انجام دهید. این کار را می توان با یا بدون یک وسیله ماساژ [مانند] لوسیون، روغن یا مومیایی انجام داد.

2. درمان نقطه ماشه ای
اگر اغلب دچار گره های عضلانی می شوید، درمان نقطه ماشه ای ممکن است تکنیکی باشد که ارزش امتحان کردن برای تسکین درد را دارد. نقطه ماشه ای یک نقطه بیش از حد تحریک پذیر است، یک توده سفت که عمدتاً در شکم عضلانی یافت می شود، که معمولاً به عنوان گره های عضلانی شناخته می شود. . بنابراین، فرکانس توصیه شده به حساسیت شما نسبت به درد بستگی دارد.

آیا آماده هستید تا آن را اجرا کنید؟ ابتدا ماشه خود را شناسایی کنید و سپس فشار مستقیم محکم را روی سطح راحتی 50 درصد اعمال کنید. 10 ثانیه نگه دارید. سپس فشار را تا حدود 75 درصد افزایش دهید و 10 ثانیه دیگر نگه دارید. حفظ مداوم فشار باعث شل شدن نقطه ماشه می شود. همچنین می توانید از یک ابزار نقطه ماشه مانند توپ تنیس یا قلاب نقطه ماشه استفاده کنید که به مناطقی که دسترسی به آن سخت است کمک می کند. آنقدر تکرار کنید تا احساس آرامش کنید.

3. رهاسازی میوفاشیال
ماساژ رهاسازی میوفاسیال بر شل کردن بافت مایوفاسیال - بافت شبکه‌ای پیوندی که ماهیچه‌ها و هر فیبر عضلانی را می‌پوشاند - از طریق فشار دستی، ورز دادن و حرکت برای کاهش تنش تمرکز می‌کند. راه های مختلفی برای انجام رهاسازی میوفاشیال وجود دارد، مانند استفاده از فوم غلتک ها یا کشش ملایم مفاصل، ماهیچه ها یا خود پوست. گونزالس اضافه می‌کند که حجامت نیز نوعی آزادسازی میوفاشیال در نظر گرفته می‌شود، زیرا پوست جداکننده فاسیا بین پوست و عضله را بلند می‌کند و از حرکت آزادانه ماهیچه جلوگیری می‌کند.

برای امتحان آن در خانه،  از دست‌ها یا ابزار نقطه ماشه‌ای برای اعمال فشار به قسمت بالایی پشت و/یا شانه‌ها در حدود 50 درصد سطح راحتی خود استفاده کنید. در حین انجام این کار، چند حرکت آرام و ملایم گردن مانند چرخاندن سر به چپ و راست و خم کردن گردن به چپ و راست و بالا و پایین انجام دهید. حدود 10 ثانیه بروید و مراحل را تکرار کنید تا احساس آرامش کنید.

4. ماساژ سنگ داغ
ماساژ سنگ داغ شامل سنگ‌های صاف، مسطح و داغ در درمان می‌شود که می‌تواند به کاهش درد گردن نیز کمک کند. گرما، به طور کلی، عضله و فاسیا را بهتر شل می‌کند و انعطاف‌پذیری پوست و ماهیچه را افزایش می‌دهد. "این یک تکنیک بسیار تسکین دهنده است که می تواند جریان خون را افزایش دهد، تنش را کاهش دهد و به کاهش درد کمک کند." این نوع ماساژ در صورت داشتن شرایط خاص سلامتی، به ویژه بیماری های پوستی مانند سرطان، سوختگی، پسوریازیس، اگزما یا آکنه ممکن است بهترین نباشد، بنابراین قبل از امتحان حتما با پزشک خود مشورت کنید.

برای یک نسخه سریع و خانگی، گونزالس گرما درمانی را توصیه می کند که شامل استفاده از یک پد گرم کننده در ناحیه گردن است.

5. درمان کششی کمکی
کشش همچنین گردن را خوب می کند، از این رو گونزالس تکنیک ماساژ درمانی کششی کمکی را پیشنهاد می کند.تمرکز این کار افزایش طول ماهیچه‌ها است که می‌تواند در طول زمان به دلیل عدم فعالیت یا فعالیت‌های انجام شده با مکانیک نامناسب بدن کوتاه شود. من این اتفاق را برای ورزشکاران یا افرادی که حرکات تکراری زیادی دارند دیده ام. بنابراین کشش با یک درمانگر برای افزایش طول عضله در سراسر مفاصل و اندام ها می تواند حرکت مناسب را افزایش دهد.

اگر آسیب هایی مانند تصادفات رانندگی یا آسیب های ورزشی دارید، به یاد داشته باشید که قبل از شرکت در یک جلسه کمک کششی یا هر ماساژ درمانی دیگری با پزشک خود مشورت کنید.

در حالی که انجام یک جلسه کششی با یک حرفه ای موثرترین است، حرکات کششی را به سبک زندگی تبدیل کنید و آن را روزانه در خانه انجام دهید. هنگام انجام این کار، ناحیه گردن یک قسمت بسیار حساس بدن است. بنابراین مطمئن شوید که کشش گردن را به آرامی و به آرامی انجام می دهید و نباید درد داشته باشید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم