ماساژ دست

ماساژ ملایم دست می تواند برای کسانی که بیمار هستند بسیار آرامش بخش باشد. این دستورالعمل های گام به گام را با بیمار یا عزیزتان دنبال کنید.

بگذارید بدنتان آرام شود.
مقدار بسیار کمی از لوسیون دست را روی دست همسرتان قرار دهید. دست در دسترس همسرتان را بگیرید و آن را در کف دست چپ خود، کف دست به سمت بالا قرار دهید. اکنون، با دست راست خود یک مشت بسازید و شروع به ماساژ کف دست با بند انگشتان خود کنید – خیلی آرام.


بند انگشتان خود را در دایره های کوچک به عرض حدود یک اینچ بچرخانید. به آرامی اما محکم فشار دهید. روی تمام کف دست همسرتان حرکت کنید.


حالا دوباره روی کف دست حرکت کنید، اما این بار از نوک انگشتان شست خود استفاده کنید. انگشتان خود را در پشت دست نگه دارید. سپس با شست خود به شدت فشار دهید. آنها را نیز در دایره های کوچک به اطراف حرکت دهید.


دست را برگردانید. تمام پشت دست را با نوک انگشتان خود کار کنید. سپس یک یا دو اینچ به سمت بالا روی مچ دست حرکت کنید. آیا استخوان های ریز را در دست همسرتان احساس می کنید که روی مچ دستتان بالا می رود؟


اکنون جابجا شوید و کف دست همسرتان را در دست چپ خود پایین نگه دارید. به پشت دست همسرتان نگاه کنید. طناب های کوچک برجسته را می بینید؟ آنها فقط زیر پوست هستند. آنها از پایه مچ شروع می شوند و تا اولین بند انگشتان انگشتان می روند. این تاندون ها هستند که انگشتان را به سمت بالا و پایین حرکت می دهند.


اکنون به آرامی نوک انگشت شست خود را به سمت پایین "دره" های تشکیل شده توسط این تاندون ها بکشید. از پایه مچ به سمت فلپ پوستی کوچک بین انگشتان بروید.


از فشار کافی استفاده کنید تا شریک زندگی شما بتواند هر "دره" را به طور مشخص احساس کند. از هر "دره" یک بار عبور کنید.


هر بار که انگشت شست شما به فلپ کوچک پوست بین دو انگشت می رسد، قسمت زیرین فلپ را با نوک انگشت سبابه خود فشار دهید همانطور که انگشت شست از بالا فشار می آورد. در پایان نوازش، انگشت شست و سبابه خود را به آرامی به هم بچسبانید و از روی دست خارج کنید.


حالا انگشتان را انجام دهید. کف دست همسرتان را در دست چپ خود پایین نگه دارید. انگشت شست و سبابه خود را بگیرید، انگشت شست همسرتان را درست در جایی که به بقیه دست می پیوندد، بگیرید.


انگشت شست و سبابه خود را به آرامی از پایه به بالای انگشت شست بلغزانید. در حالی که این کار را انجام می دهید، دست خود را از یک طرف به سمت دیگر با حرکتی مانند پیچ بچرخانید. همانطور که می روید کمی بکشید. هر حرکت را با کشیدن آرام انگشت شست و انگشت خود به سمت راست از نوک انگشت شست همسرتان پایان دهید.
به آرامی همین کار را برای هر انگشت انجام دهید.


و حالا برای کارهای پایانی. لحظه ای وقت بگذارید و دست همسرتان را بین هر دو دست خود نگه دارید. سعی کنید تا جایی که ممکن است با سطح دست همسرتان تماس برقرار کنید. بدون صحبت کردن، آهسته، خیلی آهسته دست همسرتان را رها کنید. برای چند ثانیه بدون صحبت کردن استراحت کنید.


حالا دست خود را عوض کرده و کل فرآیند را تکرار کنید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم