ماساژ سلمانشهر

طب فشاری معمولا در طول ماساژ شانه استفاده می شود. طب فشاری تکنیکی است که با استفاده از انگشت شست یا نوک انگشتان روی نقاط ماشه ای و گره های عضلانی انجام می شود. طب فشاری به افزایش جریان خون در عضلات شانه کمک می کند. فشار وارد شده به گره های عضلانی باعث توقف جریان خون در این ناحیه می شود. با اعمال فشار، گره عضلانی شکسته و نرم می شود. هنگامی که فشار آزاد می شود، فرآیند بهبود طبیعی بدن فعال می شود زیرا فکر می کند ناحیه ای از بدن آسیب دیده است.

روند طبیعی بهبودی بدن جریان خون بیشتری را به شانه ها تشویق می کند تا اکسیژن و مواد مغذی بیشتری را برای عضلات مورد نیاز برای بهبودی فراهم کند. طب فشاری به تسکین درد کمک می کند و منجر به شل شدن عضلات واقع در ناحیه شانه می شود.

ورز دادن بر روی عضلات در طول ماساژ شانه استفاده می شود. ورز دادن را می توان با دست های صاف یا مشت انجام داد. جریان خون و لنف با فشار دادن و کشیدن آهسته بافت های نرم بهبود می یابد. اصطکاک ایجاد شده از کشیدن و فشردن بافت های نرم باعث افزایش دمای ماهیچه ها و بهبود خاصیت ارتجاعی می شود. افزایش خاصیت ارتجاعی عضلات منجر به بهبود انعطاف پذیری می شود. بنابراین بهبود کشش و انعطاف پذیری منجر به کاهش درد، سفتی و تنش عضلانی می شود.

افلوراژ در طول ماساژ شانه استفاده می شود. افلوراژ تکنیکی است که می توان آن را با استفاده از دست ها و انگشتان صاف انجام داد. فشار هنگام استفاده از افلوراژ می تواند بسته به ترجیحات شخصی متفاوت باشد. افلوراژ می تواند یک تجربه آرامش بخش باشد و به کاهش استرس، درد و گرفتگی شانه ها کمک کند.

افلوراژ به افزایش دمای ماهیچه ها و بهبود جریان خون در اطراف بدن کمک می کند. دما با اصطکاک ایجاد شده از مالش پوست افزایش می یابد. افزایش دما و بهبود جریان خون به افزایش خاصیت ارتجاعی عضلات کمک می کند. افزایش خاصیت ارتجاعی عضله به کاهش سفتی و تنش عضلانی کمک می کند. افلوراژ همچنین با بهبود گردش خون لنفاوی به افزایش دفع مواد زائد و سموم کمک می کند.

یک تکنیک موثر که معمولا در طول ماساژ شانه استفاده می شود، چرخاندن پوست است. رولینگ پوست جایی است که پوست برداشته می شود و بین انگشتان و شست ها قرار می گیرد. چرخاندن پوست به کاهش استرس و تنش در عضلات کمک می کند. چرخش پوست به بهبود گردش خون و جریان لنفاوی کمک می کند. بهبود جریان لنفاوی به حذف مواد زائد و سموم در ماهیچه ها و بافت ها کمک می کند.

اشاره ماشه به طور موثر در طول ماساژ شانه استفاده می شود. یک نقطه ماشه ای در وسط یک فیبر عضلانی یافت می شود. نقطه ماشه ای در صورت عدم درمان می تواند باعث ایجاد درد در بدن شود. اشاره ماشه در طول ماساژ شانه جایی است که بر روی نقاط ماشه فشار وارد می‌شود تا به نرم کردن گره‌هایی که می‌توانند باعث درد در ناحیه بالای کمر شوند کمک می‌کند. گره های نرم شده نتیجه فشار وارد شده به نقاط ماشه ای و محدود شدن جریان خون به این ناحیه است.

هنگامی که جریان خون محدود می شود، این واکنش ایسکمیک نامیده می شود. هنگامی که فشار آزاد می شود، روند طبیعی بهبودی بدن بلافاصله خون را به این ناحیه می فرستد. جریان خون برای ترمیم آسیب هایی که بدن فکر می کند رخ داده است افزایش می یابد. افزایش جریان خون، مواد مغذی و اکسیژن سالمی را برای ماهیچه فراهم می کند که به حفظ عضلات قوی و سالم کمک می کند.

چه زمانی ماساژ شانه می تواند کمک کننده باشد؟
ماساژ شانه می تواند به طرق مختلف کمک کند. روش های مختلفی که ماساژ شانه می تواند کمک کند عبارتند از:

آرامش
فشار
عضلات سفت
بعد از آسیب دیدگی

ماساژ شانه می تواند آرامش بدهد. ماساژ شانه می تواند بدن را از نظر فیزیکی و ذهنی آرام کند. ماهیچه های شانه می توانند سفت و دردناک شوند و در نتیجه بدن شل نشود. ماساژ شانه باعث ایجاد اصطکاک و افزایش دمای عضلات می شود. افزایش دما به بهبود خاصیت ارتجاعی داخل ماهیچه ها کمک می کند و در نتیجه سفتی و کشش ماهیچه ها کمتر می شود.

کاهش سفتی و تنش عضلانی به بدن کمک می کند تا با کاهش درد، آرام شود. ماساژ شانه همچنین به آرامش ذهنی بدن کمک می کند. در طول ماساژ شانه، هورمون های آرامش بخش سروتونین و دوپامین افزایش می یابد.

سروتونین و دوپامین به بدن کمک می کنند تا آرام و آرام باشد. کاهش هورمون کورتیزول نیز رخ می دهد. کورتیزول استرس را در بدن افزایش می دهد. افزایش سروتونین و دوپامین و کاهش سطح کورتیزول به آرامش ذهنی بدن کمک می کند.

استرس را می توان با ماساژ شانه درمان کرد. استرس می تواند هم از نظر روحی و هم جسمی بر بدن تأثیر بگذارد. تنش در عضلات یکی از شایع ترین نشانه های استرس است. ماساژ شانه به کاهش سطح هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. افزایش هورمون‌های سروتونین و دوپامین نیز به بدن کمک می‌کند تا آرام شود و استرس نداشته باشد.

کاهش کورتیزول و افزایش سروتونین و دوپامین به بدن کمک می کند تا از نظر ذهنی استرس را کاهش دهد. کاهش سفتی و تنش عضلانی نیز رخ می دهد. ماساژ شانه دمای ماهیچه ها را افزایش می دهد و باعث شل شدن ساق پا می شود.

ماساژ شانه می تواند به کاهش سفتی عضلاتی که باعث درد و ناراحتی می شود کمک کند. شایع ترین دلایل سفت شدن عضلات عبارتند از وضعیت نامناسب و آسیب دیدگی. سفت شدن ماهیچه های شانه می تواند منجر به سطوح بالایی از درد و ناراحتی شود که می تواند بر زندگی روزمره تأثیر منفی بگذارد. ماساژ شانه باعث افزایش دمای عضلات و در نتیجه بهبود کشسانی و انعطاف بافت می شود. بهبود خاصیت ارتجاعی بافت در عضلات باعث کاهش سفتی عضلات می شود.

آسیب می تواند اثرات منفی زیادی بر بدن داشته باشد. با ماساژ شانه می توان به اثرات منفی ناشی از آسیب کمک کرد. پس از آسیب، ماهیچه ها می توانند سفت و محدود شوند و باعث افزایش درد شوند. ماساژ شانه به کاهش تنش، استرس و درد کمک می کند. ماساژ شانه به شکستن و کاهش بافت اسکار ایجاد شده در اطراف محل آسیب کمک می کند. تجزیه بافت اسکار منجر به بهبود عملکرد عضلات می شود. کشسانی بافت افزایش می یابد بنابراین انعطاف پذیری و دامنه حرکت در اطراف مفصل بهبود می یابد.

فواید ماساژ شانه چیست؟
فواید مختلفی وجود دارد که می توان با استفاده از ماساژ شانه به آنها دست یافت. فواید ماساژ شانه عبارتند از:

کاهش درد
گردش خون بهبود یافته است
از آسیب جلوگیری می کند
وضعیت بدنی بهبود یافته


از مزایای ماساژ شانه می توان به کاهش درد، بهبود گردش خون، پیشگیری از آسیب و بهبود وضعیت بدن اشاره کرد.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم