ماساژ لاغری

فواید ماساژ – آیا برای کاهش وزن موثر است؟

چربی های شکم را کاهش می دهد: چربی شکم برای بسیاری از افراد نگران کننده است. خوشبختانه، یک مطالعه نشان می دهد که ماساژ ناحیه شکم با روغن های معطر 5 روز در هفته به کاهش بافت چربی شکم و دور کمر کمک می کند. 

گردش خون را افزایش می دهد: ماساژ کامل بدن به افزایش گردش خون کمک می کند. این به خلاص شدن از شر مواد زائد سمی در بدن شما کمک می کند و متابولیسم را بهبود می بخشد.

عضلات را تقویت می کند: ماساژهای کاهش وزن می توانند به تقویت بدن، به ویژه عضلات کمک کنند. آنها همچنین می توانند سفتی و درد در عضلات را کاهش دهند.

عملکرد دستگاه گوارش را بهبود می بخشد: روده سالم به کاهش وزن نیز کمک می کند. ماساژ به تحریک فعالیت روده کمک می کند، در نتیجه حرکت روده را بهبود می بخشد، یبوست را کاهش می دهد و درد شکم را کاهش می دهد.

استرس را کاهش می دهد: استرس منجر به تجمع سم در بدن می شود که می تواند منجر به کاهش سرعت متابولیسم و پرخوری شود. ماساژ به کاهش استرس و ترشح هورمون های "احساس خوب" کمک می کند. این به کاهش تولید هورمون های گرسنگی کمک می کند و از خوردن بیش از حد جلوگیری می کند.

کیفیت خواب را بهبود می بخشد: ماساژ کل بدن به شل شدن عضلات کمک می کند. این به نوبه خود خواب با کیفیت را تحریک می کند. از آنجایی که کمبود خواب با افزایش وزن مرتبط است، بهبود کیفیت خواب از طریق ماساژ می تواند به از بین بردن اثرات بد خوابی کمک کند.

فشار خون پایین: فشار خون بالا به دلیل استرس یا عادات غذایی ناسالم می تواند منجر به التهاب و احتباس آب شود. ماساژ بافت عمیق و ماساژ آروماتراپی می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند.

از این فواید ماساژ مشخص است که به طور مستقیم یا غیرمستقیم به کاهش وزن کمک می کند. سوال این است که کدام ماساژ برای کاهش وزن بهتر است؟ به پایین پیمایش کنید تا با سه ماساژ موثر برای کاهش وزن آشنا شوید.

3 ماساژ موثر برای کاهش وزن با حمایت علم
1. تا کردن پوست و ماساژ با خلاء برای کاهش وزن
سلولیت عمدتاً در ران ها، باسن و ناحیه شکم دیده می شود. باعث می شود پوست گودی به نظر برسد. و خلاص شدن از شر آن می تواند یک کار باشد. خوشبختانه، ماساژ چین‌خوردگی می‌تواند به خلاص شدن از شر سلولیت کمک کند. برای ماساژ ناحیه آسیب دیده از دستگاه ویبره استفاده می شود.

تحقیقات نشان می دهد که ماساژ چین و چروک می تواند به صاف شدن پوست کمک کند . شصت دقیقه ماساژ ارتعاشی پنج بار در هفته نیز نتایج امیدوارکننده‌ای را در کاهش سلولیت نشان داد.

ماساژ با خلاء یکی دیگر از روش های غیر تهاجمی برای کاهش سلولیت است. به بازسازی کلاژن کمک می کند، تنش را در ماهیچه ها آزاد می کند، خاصیت ارتجاعی پوست را بهبود می بخشد، ضخامت چین های پوست را کاهش می دهد، کلاژن را افزایش می دهد و درد عضلانی را کاهش می دهد. برای انجام این ماساژ به یک متخصص وکیوم تراپیست حرفه ای مراجعه کنید.

2. ماساژ لنفاوی برای کاهش وزن
ماساژ لنفاوی به تخلیه لنفاوی کمک می کند، به عنوان مثال، مایع اضافی را از کمر، مچ دست، مچ پا و پاها خارج می کند. پف و نفخ را کاهش می دهد.

یک مطالعه نشان داد که ماساژ تخلیه لنفاوی یا ماساژ دستی می تواند به کاهش چربی ران و شکم کمک کند. افرادی که ورزش می کنند اغلب از این ماساژ برای بهبود جراحات استفاده می کنند. برای اینکه ماساژ لنفاوی برای کاهش وزن موثر باشد، باید غذاهای ناسالم را از برنامه غذایی خود حذف کنید. برای انجام ماساژ به طور منظم از یک متخصص ماساژ لنفاوی مجاز استفاده کنید.

ماساژ آروماتراپی نوع خاصی از ماساژ کاهش وزن است که میل به پرخوری را کاهش می دهد. همچنین به کاهش استرس کمک می کند. روغن‌های معطر خاصی که از عصاره‌های گل‌ها، میوه‌ها، برگ‌ها، پوست درختان و دانه‌ها تهیه می‌شوند برای ماساژ نواحی مشکل دار یا کل بدن استفاده می‌شوند. یک ساعت ماساژ آروماتراپی با روغن گریپ فروت، روغن سرو و سایر روغن ها به مدت شش هفته به کاهش چربی شکم و دور کمر کمک می کند.

افرادی که از این ماساژ استفاده می کنند اغلب گفته اند که بهتر می خوابند و درد عضلانی را کاهش می دهند. ماساژ آروماتراپی همچنین به کاهش استرس و افسردگی کمک می کند. این به نوبه خود میل به پرخوری یا اصلاً چیزی نخوردن را کاهش می دهد (که منجر به کندی متابولیسم و افزایش وزن می شود).

 چگونه ماساژ به کاهش وزن کمک می کند؟
ماساژ دادن به بهبود عملکرد بدن شما کمک می کند. این می تواند یکی از بهترین راه حل ها برای تقویت عضلات شما باشد. و این مزایا می تواند نهایی شود اگر جلسات ماساژ و تمرین را در یک روز برنامه ریزی کرده اید، تمرین باید در اولویت باشد. به این ترتیب می توانید عضلات خود را برای ماساژ به خوبی گرم کنید. در مقابل، ورزش کردن بلافاصله بعد از ماساژ ایده بدی است زیرا احتمالاً به عضلاتی که تازه شل شده‌اند فشار وارد کرده و فشار می‌آورید. علاوه بر این، انتخاب تمرین بعد از ماساژ، شما را در معرض خطر بیشتری برای آسیب دیدگی قرار می دهد و همچنین انگیزه خود را از دست می دهد، زیرا ماساژ باعث آرامش بیش از حد شما می شود. بهتر است 12 تا 24 ساعت قبل از تمرین صبر کنید تا زمان بهبودی از ماساژی که دریافت کرده اید باقی بماند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم