ماساژ درمانی برای میگرن در چالوس

ماساژ درمانی برای میگرن
دارو درمانی یک راه رایج برای پیشگیری و درمان سردردهای میگرنی است، اما برخی تحقیقات نشان می‌دهند که ماساژ درمانی ممکن است برای برخی افراد مفید باشد. این خبر خوبی برای افرادی است که با عوارض جانبی داروهای میگرن دست و پنجه نرم می کنند.

با این حال، هنوز داروهای سردرد خود را کنار نگذارید. اطلاعات زیادی وجود ندارد که به طور قطعی بدانیم، به همین دلیل است که ماساژ درمانی بخشی از توصیه‌های درمانی رسمی برای میگرن از سوی انجمن سردرد آمریکا، سازمانی از ارائه‌دهندگان مراقبت‌های بهداشتی که در درد سر و صورت تخصص دارند، نیست.

اما آنچه می دانیم این است که علم مخصوص میگرن امیدوارکننده است. بسیاری از مطالعات کوچک، ماساژ را با تسکین میگرن برای دهه‌ها مرتبط دانسته‌اند. به علاوه، تحقیقات با کیفیت زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ماساژ درمانی می‌تواند به کاهش محرک‌های رایج میگرن، مانند استرس و مشکلات خواب کمک کند.

در اینجا نگاهی به چند مورد از مطالعاتی که نشان می‌دهند ماساژ درمانی می‌تواند یک درمان موثر برای میگرن باشد، آورده شده است.

ماساژ درمانی ممکن است درد میگرنی را کاهش دهد و کیفیت زندگی را بهبود بخشد. یک مطالعه در ایالات متحده بر روی افراد مبتلا به میگرن، 26 شرکت کننده را در دو گروه قرار داد. گروه کنترل مداخله ای دریافت نکردند، در حالی که یک گروه ماساژ دو بار در هفته به مدت 5 هفته دریافت کردند. گروه ماساژ بسیار بهتر عمل کرد و گزارش داد:


درد میگرنی بسیار کمتر است
روزهای بدون سردرد بیشتر
مشکلات خواب کمتر
سطوح بالاتر هورمون احساس خوب سروتونین
ماساژ درمانی ممکن است دفعات میگرن را کاهش دهد و خواب را بهبود بخشد. یک مطالعه 13 هفته ای در نیوزیلند روی 50 نفر نیز شرکت کنندگان را به دو گروه کنترل و ماساژ تقسیم کرد. هر دو گروه پرسشنامه های منظمی را در مورد سلامت و عادات خود تکمیل کردند. گروه ماساژ نیز در هفته های 5 تا 10 ماساژ هفتگی دریافت کردند.

مزایا واضح و ماندگار بود، حتی در طول 3 هفته آخر مطالعه بدون ماساژ. در مقایسه با گروه کنترل، گروه ماساژ گزارش داد:

میگرن با شیوع کمتر
کاهش اضطراب، ضربان قلب و هورمون استرس کورتیزول
مدیریت استرس و مهارت های مقابله بهتر
کیفیت خواب را تا حد زیادی بهبود بخشید
ماساژدرمانی ممکن است برای پیشگیری از میگرن در برخی موارد مانند دارو موثر باشد. ماساژ تنها درمان دستی مورد استفاده برای میگرن نیست. یک بررسی به پتانسیل پیشگیری از ماساژ درمانی، فیزیوتراپی و دستکاری ستون فقرات کایروپراکتیک پرداخت. بر اساس شواهد موجود، به نظر می رسد هر سه درمان دستی به عنوان دو داروی رایج برای پیشگیری از میگرن به خوبی کار می کنند: پروپرانولول (Inderal LA، Inderal XL، InnoPran XL) و توپیرامات (Eprontia، Qudexy XR، Topamax، Trokendi XR).


انواع ماساژ برای تسکین میگرن
ماساژ درمانی می تواند آرامش بخش یا شدید باشد. می تواند از سنگ های گرم یا سنگ های سرد استفاده کند. می تواند روی پاهای شما تمرکز کند یا بالای گردن شما جادو کند.

آیا چیزی وجود دارد که در مورد تسکین سردرد بهتر از دیگری عمل کند؟ کاملاً، اما ممکن است برای شما متفاوت از شخص دیگری باشد. بهترین نوع ماساژ برای میگرن شما به ترجیحات، محرک ها و در نهایت نتایج شما بستگی دارد.

همانطور که در مورد گزینه های خود فکر می کنید، این لیست از انواع ماساژ را در نظر بگیرید که دارای برخی علوم منتشر شده برای حمایت از استفاده از آنها هستند.

ماساژ سنتی و رایحه درمانی. ماساژ سنتی به تسکین اضطراب و افزایش آرامش کمک می کند. اگر آروماتراپی را اضافه کنید، جایی که پزشک روغن‌های ضروری را در جلسه اضافه می‌کند، ممکن است احساس بهتری داشته باشید. تحقیقات نشان می دهد که اسانس اسطوخودوس می تواند به کاهش استرس و بهبود خواب با کیفیت کمک کند. حتی یک مطالعه نشان می دهد که رایحه درمانی اسطوخودوس به کاهش علائم میگرن کمک می کند.

به خاطر داشته باشید که روغن های ضروری، که طبیعی و بی خطر به نظر می رسند، می توانند اثرات منفی نیز داشته باشند. برخی از آنها می توانند سردرد یا علائم دیگر را در افرادی که به بوها حساس هستند ایجاد کنند.


ماساژ نقطه ماشه ای. برخی از افراد با ماساژ نقطه ماشه ای سر و گردن سردرد را تسکین می دهند. ایده پشت اثربخشی آن: مشکلات در عضله اسکلتی شما به درد تا سر شما اشاره دارد. وقتی آن ماهیچه ها را آزاد کنید، سردردهای مزمن شما کاهش می یابد.

تحقیقات در مورد ماساژ نقطه ماشه ای برای میگرن محدود اما امیدوارکننده است. یک مطالعه نشان داد که درمان نقطه ماشه ای به همراه دارو به طور قابل توجهی برای تسکین میگرن موثرتر از دارو به تنهایی است.

رفلکسولوژی. در این نوع ماساژ، پزشک به قسمت‌های مختلف دست یا پا فشار وارد می‌کند. مشابه ماساژ نقطه ماشه ای، اصل این است که تحریک یک قسمت از بدن شما می تواند سلامت و التیام بخشی دیگر را افزایش دهد. حداقل، می تواند احساس آرامش را تقویت کند، که اگر میگرن دارید مهم است. چندین مطالعه برخی از مزایای خاص رفلکسولوژی را نشان می دهد:

آرامش بیشتر
بهبود خواب
سطوح استرس پایین تر
کاهش درد
ماساژ تایلندی. برخلاف یک ماساژ معمولی غربی که آرامش بخش است، ماساژ تایلندی فعال است.

فشرده سازی، کشش، کشیدن و تکان دادن عضله را با هم ترکیب می کند. همچنین با درد کمتر شدید در میگرن ارتباط دارد. آن را به عنوان بخشی از یک رویکرد کلی خودمراقبتی برای مدیریت میگرن در نظر بگیرید - اما اگر درمان ناراحت کننده شد، حتماً صحبت کنید.


سنگ درمانی سرد یا گرم. درمان سرد و گرم (فکر کنید پدهای گرمایشی و کیسه های یخ) از دیرباز برای تسکین درد و ناراحتی استفاده می شده است. سنگ درمانی سرد یا گرم از طریق سنگ های بسیار صاف گرم یا سرد شده به اهداف مشابهی دست می یابد.

گرما باعث ایجاد آرامش می شود که یکی از مزایای کلیدی ماساژ با سنگ داغ است: درمانی که در آن سنگ های گرم همراه با دست های ماساژور استفاده می شود. مطالعات نشان می دهد که ماساژ سنگ داغ می تواند خواب بهتری را برای مدت طولانی پس از خروج از اتاق درمان ایجاد کند.

درمان سنگ سرد برای میگرن شامل سنگ های خنک و سبک وزنی است که در امتداد صورت و گردن شما قرار می گیرند. این روش خاص در ادبیات علمی بررسی نشده است، اما سرما درمانی برای میگرن و سایر دردها نتایج خوبی داشته است.

بهترین زمان برای ماساژ برای میگرن
یک برنامه ماساژ درمانی منظم ممکن است بهترین راه برای کاهش تأثیر میگرن بر زندگی شما باشد، اما بسیاری از افراد وقت یا بودجه لازم را ندارند. بهترین چیز بعدی؟ ماساژدرمانی در اولین نشانه میگرن -- یا حتی در طی یکی.

اگر آن را زود تشخیص دهید، ممکن است بتوانید از یک حمله تمام عیار جلوگیری کنید. اگر سر شما در حال حاضر ضربان دارد، تحقیقات نشان می دهد که ماساژ درمانی ممکن است درد را متوقف کند.

چگونه درمانگر مناسب را پیدا کنیم
هر ماساژدرمانی که به خوبی آموزش دیده باشد باید بتواند درمانی ارائه دهد که بدن و ذهن شما را آرام کند. اگر امیدوارید به یک ماساژ درمانی مراجعه کنید که دانش خاصی در مورد نقش ماساژ برای تسکین میگرن دارد، باید کمی تحقیق کنید.

قبل از رزرو ماساژ، بپرسید که آیا درمانگر دوره آموزشی مداومی را در مورد ماساژ برای میگرن گذرانده است که آموزش هایی در مورد میگرن و انواع ماساژ مناسب برای کاهش درد میگرن ارائه می دهد.

شما همچنین می توانید ماساژ درمانگر خود باشید. از پزشک سردرد خود یا یک ماساژدرمانگر مورد اعتماد خود بخواهید تا نکاتی را در مورد تکنیک ارائه دهد. و تمرین باستانی طب فشاری را فراموش نکنید که سابقه طولانی استفاده برای تسکین درد و سردرد دارد. از انگشت شست و سبابه سمت راست خود برای فشار دادن بافت گوشتی در پایه انگشت شست و سبابه چپ خود استفاده کنید. آن ناحیه را فشار دهید و به مدت 5 دقیقه ماساژ دهید و سپس دست ها را عوض کنید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم