ماساژ در منزل در نوشهر

کار روزمره و سبک زندگی گاهی اوقات می تواند عضلات شما را بیش از حد تحت فشار قرار دهد و باعث درد پا شود. برای رفع این عارضه باید تمریناتی انجام داد. تکنیک‌های مختلف ماساژ پا و راه‌های غیرمعمولی وجود دارد که ممکن است برای همین مورد استفاده شود.

چه چیزی باعث پا درد می شود؟
فشار بیش از حد عامل اصلی درد پا است. درد ساق پا ممکن است زمانی رخ دهد که ماهیچه‌ها در معرض فشارهای شدید مانند پیاده‌روی تند بیش از حد یا ورزش یا برخی تصادفات قرار می‌گیرند. گرفتگی، بی حسی، ضعف، ضربان یا سوزش برخی از علائم شایع پا درد هستند. جدای از این، شرایطی مانند ترومبوز و سیاتیک نیز ممکن است از عوامل ایجاد درد پا باشند.

در ترومبوز، بیمار ممکن است لخته های خونی را تجربه کند که گردش خون را محدود می کند. لخته ها معمولاً به دلیل آسیب به ورید، محدودیت حرکت برای مدت طولانی به دلیل برخی جراحی ها یا یک سفر طولانی دیده می شوند.

در سیاتیک، عصب سیاتیک که در امتداد کمر، از ران تا باسن قرار دارد، باعث ایجاد درد مبهم در هر یک از پاها یا باسن می شود. همچنین دیابت بیماری دیگری است که ممکن است باعث درد پا شود.

فواید ماساژ پا
ماساژ ساق پا روشی برای اعمال فشار انتخابی به برخی از نقاط پا است. اینها را ممکن است به تنهایی در خانه تمرین کنیم. چندین مزیت با ماساژ پا همراه است. در زیر برخی از مزایای تکنیک ماساژ پا ذکر شده است.

1. استرس و شرایط اضطراب را کاهش می دهد
طبق مطالعات انجام شده، تکنیک‌های ماساژ پا روش‌هایی هستند که سیستم عصبی مرکزی کامل می‌تواند استرس و اضطراب را کاهش دهد. بدن سطوح استرس را تنظیم می کند و تنش را آزاد می کند. همچنین برای رفع خستگی استفاده می شود. از این رو، بر جسم و روان نیز تأثیر می گذارد. این می تواند به تسکین سردرد و شرایط میگرن کمک کند.

2. به بهبود گردش خون کمک می کند
سیستم لنفاوی بخشی جدایی ناپذیر از سیستم ایمنی بدن است. وظیفه حذف مایعات باقیمانده و مایعات زائد از بدن را بر عهده دارد. با استفاده از ماساژ پا می توان تخلیه لنفاوی دستی را انجام داد. لنف مایع زائدی است که با ماساژ دادن نواحی متورم روی ساق پا یا نزدیک مچ پا قابل جابجایی است.

3. تسکین دهنده درد
پا درد معمولاً نشانه واضحی از درد ساق پا است. ماساژ شدید عضلانی که در اطراف مچ پا عمل می کند می تواند انجام شود. به رفع هرگونه تنش در مفاصل و ماهیچه ها کمک می کند. همین روش برای درد اطراف زانو نیز کار می کند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم