ماساژ لاغری نوشهر

فواید ماساژ سر
بسیاری از ما به طور منظم ماساژ سر را در نظر می گیریم. ماساژ سر می تواند به کاهش استرس و آرامش شما کمک کند. حتی می تواند گردش خون را در پوست سر شما تقویت کند و موهای شما را تقویت کند. ماساژ سر می تواند برای سلامتی شما بسیار مفید باشد.

و بهترین بخش؟ شما می توانید یاد بگیرید که چگونه این کار را در خانه انجام دهید. یا اگر می خواهید ماساژ سر متخصص داشته باشید، می توانید به یک ماساژدرمانگر مراجعه کنید.

برای اینکه بدانید چرا باید ماساژ سر را به طور مرتب انجام دهید، در اینجا چند فواید ماساژ سر وجود دارد:

1. به تسکین سردرد کمک می کند
ماساژ سر می تواند باعث تسکین میگرن شدید یا انواع دیگر سردردها شود. هرگاه استرس یا تنش در گردن، سر یا قسمت بالایی پشت ما ایجاد شود، اغلب منجر به درد تیراندازی در اطراف سر می‌شود.

سردرد یک بیماری بسیار شایع است که تقریباً همه با آن روبرو هستند. با این حال، با اعمال فشار مناسب به نقاط درد خاص، یک ماساژ خوب سر در تسکین علائم سردردهای ناشی از استرس و میگرن مفید است. ماساژ سر به بهبود جریان خون به مغز نیز کمک می کند.

2. به تقویت حافظه کمک می کند
یک ماساژ خوب سر به بهبود سطح تمرکز ما تا حد زیادی کمک می کند. ماساژ سر از طریق بهبود حافظه و عملکرد کلی مغز با افزایش جریان خون در سیستم عصبی و ستون فقرات ما مفید است.

3. به کاهش فشار خون کمک می کند
شرایطی مانند فشار خون بالا یا فشار خون بالا می تواند منجر به تهدیدهای شدید سلامتی شود. با این حال، ماساژ منظم یک راه عالی برای کاهش فشار خون بالا و احساس جوانی است.

تحقیقات نشان می‌دهد که ماساژ سنتی سر می‌تواند به طور موثر هورمون‌های استرس مانند کورتیزول را کاهش دهد و حتی سطح فشار خون ما را تا حد طبیعی تنظیم کند. این امر احتمال سکته مغزی و حملات قلبی را کاهش می دهد.

4. آرامش و بهبود خلق و خوی، کاهش استرس
همه ما می دانیم که ماساژ عمیقاً با ایده آرام کردن خود در ارتباط است. چه کسی ماساژ عمیق بافتی انجام دهد یا حتی یک مالش ساده شانه، محرک خارجی از طریق ماساژ سر به سلامت و رفاه عمومی ما، از جمله افزایش احساس آرامش عاطفی و تندرستی، کمک می کند.

مطالعات نشان می دهد که ماساژهای منظم به طور خاص پوست سر و سر ما را هدف قرار می دهد و به بهبود سلامت روان و رفاه کلی ما کمک می کند. دریافت ماساژ سر از طرف شخص دیگری به ما کمک می کند تا احساس آرامش کنیم و استرس را کاهش دهیم.

5. رشد مو را تقویت می کند
شواهد حکایتی زیادی در مورد اینکه چگونه ماساژ سر باعث رشد مو می شود وجود دارد. بسیاری از مردم ادعا می کنند که ماساژ منظم روغن روی سر آنها منجر به بهبود قابل توجهی در سلامت، طول و درخشندگی موهایشان شده است.

این امر به این دلیل اتفاق می‌افتد که ماساژ پوست سر جریان خون را افزایش می‌دهد (که مواد مغذی حیاتی رشد مو را به ریشه مو منتقل می‌کند)، روغن‌های طبیعی مو را در بین رشته‌های مو توزیع می‌کند و بسیاری از موانع روی پوست سر را از بین می‌برد و منجر به رشد طبیعی مو و رشد سالم مو می‌شود.

چگونه ماساژ سر انجام دهیم؟
بهترین بخش ماساژ سر این است که خودمان می توانیم آن را انجام دهیم. تنها چیزی که نیاز داریم نوک انگشتانمان است. یک روغن ماساژ خوب مانند گیلاس روی کیک است.

همچنین در صورت وجود می‌توان از دستگاه ماساژ پوست سر به جای نوک انگشتان خود استفاده کرد تا تأثیر بیشتری داشته باشد.

این ابزارها به صورت ماساژورهای سیلیکونی یا چوبی، برس های دستی و ماساژورهای لاستیکی موجود هستند. آنها را می توان روی پوست سر با حرکاتی شبیه به نوک انگشتان برای آرامش استفاده کرد.

برای یک جلسه خوب ماساژ سر، این مراحل را دنبال کنید:

ابتدا خودتان را در حالت نشسته راحت کنید، ترجیحاً روی صندلی یا چهارپایه راحت.
اگر از روغن مو استفاده می کنید، مطمئن شوید که حوله ای در اطراف گردن و روی صندلی دارید تا در صورت ریختن آن به هم ریخته نشود.

با اعمال فشار متوسط روی سر با استفاده از نوک انگشتان یا ماساژور شروع کنید. اگر از روغن‌های مو استفاده می‌کنید، آن را کمی گرم کنید، نوک انگشتان یا یک تکه پنبه را به روغن آغشته کنید و قبل از ادامه ماساژ، آن را روی سر پخش کنید.

نوک انگشتان یا ماساژور خود را با حرکات دایره ای کمی دور سر حرکت دهید.

حدود پنج دقیقه یا بیشتر ماساژ دهید و مطمئن شوید که کل سر را بپوشانید.

بعداً می توانید روغن را با پاک کننده یا شامپو نیز بشویید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم