ماساژ منزل در چالوس مازندران

ماساژ سر
ماساژ سر یک ماساژ عمیق است که بر روی سر، گردن و شانه ها تمرکز دارد. ماساژ سر طیف وسیعی از تکنیک ها را برای کمک به کاهش استرس و کاهش تنش در قسمت فوقانی بدن اعمال می کند. ماساژ پوست سر می تواند به تحریک اعصاب و رگ های خونی در اطراف این ناحیه کمک کند و باعث کاهش تنش عضلانی اطراف سر شود. ماساژ سر می تواند هم آرامش بخش و هم یک تجربه نیروبخش باشد. 

چه تکنیک هایی در ماساژ سر استفاده می شود؟
تکنیک های ماساژ زیادی در ماساژ سر استفاده می شود. رایج ترین تکنیک های مورد استفاده در ماساژ سر عبارتند از:
بسیاری از انواع ضربه های ماساژ در طول ماساژ سر استفاده می شود. سکته‌ها با انگشتان و دست‌های صاف انجام می‌شوند و می‌توانند از فشار سبک تا فشار محکم متفاوت باشند. استفاده از انواع سکته‌های مغزی روی پوست سر، گردن و شانه‌ها به عنوان یک کاهش‌دهنده استرس و در تسکین سردردهای حاد و مزمن شناخته شده است.

خمیر کردن یک تکنیک ماساژ رایج است که در طول ماساژ سر استفاده می شود. ورز دادن روی گردن و شانه ها در جایی که بافت ماهیچه ای وجود دارد اعمال می شود. خمیر کردن یک تکنیک ماساژ ریتمیک آهسته است که بافت را فشرده و می کشد. خمیر کردن شامل فشرده سازی بافت های نرم، بهبود گردش خون و لنف عمیق تر است. تحریک گردش خون لنفاوی برای حذف مواد زائد از بافت ها و حفظ سلامت ماهیچه ها مهم است.

اصطکاک دایره ای با استفاده از نوک انگشتان یا شست اعمال می شود. در طول ماساژ سر می توان از اصطکاک های دایره ای بر روی پوست سر و گردن استفاده کرد. فشار و عمق اصطکاک ها را می توان بسته به نتیجه دلخواه تنظیم کرد. اصطکاک های دایره ای در همان ناحیه تکرار می شود تا به رفع گرفتگی در بافت ها و افزایش گردش خون کمک کند.

طب فشاری اغلب در ماساژ سر استفاده می شود. طب فشاری یک تکنیک خاص است که در آن فشار نوک انگشت یا شست بر روی نقاط فشار یا نقاط ماشه ای در بافت نرم اعمال می شود. نقاط فشار به حل کردن گره ها، شل شدن عضلات و تشویق گردش خون در اطراف بدن کمک می کند. از نقاط فشار در اطراف شانه، سر و صورت برای رهاسازی نواحی متداول تنش استفاده می شود. طب فشاری به طور موثر برای کاهش سردرد استفاده می شود.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم