ماساژ درمانی

ماساژ در گذشته به عنوان یک لذت تلقی می شد، اما اکنون به عنوان یک درمان مشروع برای برخی شرایط دردناک شناخته شده است.

ماساژ درمانی ممکن است با مکانیسم‌های مختلفی از جمله شل کردن عضلات دردناک، تاندون‌ها و مفاصل، درد را تسکین دهد. از بین بردن استرس و اضطراب؛ و احتمالاً با تحریک رشته‌های عصبی رقیب و ممانعت از ارسال پیام‌های درد به و از مغز به «بستن دروازه درد» کمک می‌کند.

ماساژ درمانی یک حوزه فعال تحقیقاتی است. به طور خاص، برای تأثیر آن بر درد در کمر، دست ها، گردن و زانوها و سایر نواحی مورد مطالعه قرار گرفته است. مطالعه ای که در Complementary Therapies in Clinical Practice منتشر شد، کاهش درد دست و بهبود قدرت گرفتن را در میان افرادی که چهار جلسه هفتگی ماساژ دست داشتند و خود ماساژ را در خانه انجام می دادند، نشان داد. آنها همچنین بهتر می خوابیدند و اضطراب و افسردگی کمتری نسبت به افرادی در گروه کنترل داشتند که ماساژ دستی دریافت نکردند.

مطالعه‌ای که در سال 2014 در Annals of Family Medicine منتشر شد، نشان داد که جلسات ماساژ درمانی 60 دقیقه‌ای دو یا سه بار در هفته به مدت چهار هفته، درد مزمن گردن را بهتر از عدم ماساژ یا جلسات ماساژ کمتر یا کوتاه‌تر تسکین می‌دهد.

ماساژ درمانی می تواند شامل درجات مختلفی از فشار باشد. برخی از افراد اشکال خاصی از ماساژ مانند ماساژ بافت عمیق را دردناک می دانند. برای اینکه ماساژ درمانی باشد نیازی نیست که دردناک باشد، بنابراین حتماً به درمانگر خود بگویید که چه نوع لمسی را ترجیح می دهید (لمس سبک، فشار محکم، فشار سخت). فندک بسته به شرایط شما ممکن است آرامش بخش تر و در نتیجه سودمندتر باشد. افراد مبتلا به شرایط درد خاص مانند فیبرومیالژیا یا سندرم خستگی مزمن ممکن است فقط بتوانند فشار سبک را تحمل کنند.

هیچ داده‌ای وجود ندارد که نشان دهد ماساژ مضر است، اما در برخی شرایط خاص توصیه نمی‌شود: برای مثال، ماساژ ناحیه ملتهب پوست، می‌تواند با ایجاد تحریک آن را بدتر کند. فرد نباید به ناحیه ای از عفونت ماساژ دهد، زیرا ممکن است باعث گسترش عفونت شود.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم