فواید ماساژ پا

9 فواید ماساژ پا برای سلامتی
1. بهبود گردش خون
ما عادت کرده ایم که به دلیل سبک زندگی عمدتاً کم تحرک از عضلات خود به طور منظم استفاده نکنیم. ماهیچه های پا ورزش کمی دریافت می کنند، و گردش خون اغلب با کفش های تنگ و ناراحت کننده مختل می شود.[1]

یک جلسه ماساژ 10 تا 20 دقیقه ای قبل از خواب می تواند گردش خون در اندام تحتانی را به طور قابل توجهی بهبود بخشد، که به ویژه برای دیابتی ها مهم است.

2. کمک به جلوگیری از آسیب های پا و مچ پا
ماساژ پا می تواند به بهبود درد مفاصل و بهبود آسیب و همچنین کاهش درد عضلانی کمک کند. ماساژ، هنگامی که با تمرینات تقویتی پا و مچ پا و کشش ترکیب شود، می تواند به جلوگیری از آسیب های بعدی و تسریع بهبودی از آسیب های موجود کمک کند.[2]

یک جلسه کوتاه 3 تا 5 بار در هفته از آسیب دیدگی جلوگیری می کند. همه ما لحظات ناخوشایندی داریم، اما داشتن مچ پا و پای قوی و انعطاف پذیر تضمین می کند که از آسیب های دردناک جلوگیری می کنیم.

3. کاهش علائم افسردگی و اضطراب
با نگاهی به برخی از تحقیقات در مورد اثرات رفلکسولوژی، به نظر می رسد که این نوع ماساژ پا فراتر از آرام کردن افراد در طول مدت ماساژ است.

ثابت شده است که جلسات مکرر به طور قابل توجهی اضطراب را در بیماران سرطانی کاهش می دهد.[3] یادگیری این تکنیک ها ساده است و می توان از آنها برای مقابله موثر با افسردگی و اضطراب استفاده کرد.

4. کمک به سردرد و میگرن
یک مطالعه دانمارکی نشان داد که افرادی که از سردرد و میگرن رنج می‌برند پس از دریافت درمان‌های رفلکسولوژی بهبود قابل توجهی پیدا کردند.[4] افراد مورد آزمایش مصرف داروهای خود را متوقف کردند و سه ماه بعد، 65٪ علائم کاهش یافته و تعداد کمی بهبود یافته بودند.

تصور می‌شود کسانی که ماساژ پا را با بازتاب‌شناسی دریافت کردند، می‌توانستند تغییرات مثبت بیشتری در شیوه زندگی ایجاد کنند، که ممکن است به نتایج چشمگیر آنها کمک کند.

5. کاهش فشار خون
فشار خون بالا در دوران مدرن نسبتاً در مردان و زنان رایج شده است. می تواند در اثر عوامل مختلفی از جمله استرس و رژیم غذایی ناسالم ایجاد شود، اما در بیشتر موارد علت خاصی ندارد و تصور می شود که نتیجه عوامل محیطی و ژنتیکی باشد.

یک مطالعه [5] بر روی کارکنان مراقبت‌های بهداشتی که با افراد مسن مبتلا به زوال عقل کار می‌کنند - شغلی که هم از نظر جسمی و هم از نظر ذهنی سخت است - نشان داد که یک جلسه 10 دقیقه‌ای ماساژ پا سه بار در هفته منجر به بهبود خلق و خو، کاهش اضطراب و کاهش می‌شود. فشار خون.

6. کمک به صافی کف پا و فاشیای کف پا
به دلیل شلی رباط، افرادی که کف پای صاف دارند قوس کف پای طبیعی ندارند و این باعث فروپاشی قوس می شود.[6] اگرچه ممکن است تأثیر قابل توجهی بر روی فرد نداشته باشد، اما برخی از افراد پس از فعالیت بدنی خفیف به دلیل صافی کف پا دچار درد پا می شوند. التهاب یا زوال فاسیای کف پا (بافت همبند که از قوس پا حمایت می کند)[7] نیز می تواند باعث درد مزمن پاشنه شود.

ورزش منظم پا همراه با ماساژ عمیق (اعمال فشار قوی به قوس) می تواند به طور قابل توجهی درد را کاهش دهد و حتی این شرایط را درمان کند.[8]

7. کمک به تسکین PMS و علائم یائسگی
شایع ترین علائمی که در طول PMS متحمل می شوند عبارتند از: احساس غم و اندوه و ناراحتی، تحریک پذیری، اضطراب، تنش، بی خوابی، خستگی، سردرد و نوسانات خلقی. بسیاری از این علائم را می توان با ماساژ روزانه پا در این دوره کاهش داد.[9]

در همین راستا، علائم یائسگی، که مشابه علائمی است که در طول سندرم پیش از قاعدگی با اضافه شدن گرگرفتگی و افسردگی متحمل می شود، می تواند به طور موثر با ماساژهای منظم به حداقل برسد.[10]

8. کاهش اثرات ادم بارداری
ادم، یعنی تورم ناشی از احتباس مایعات در پا و مچ پا، در زنان باردار بسیار شایع است و بیشتر در سه ماهه آخر بارداری است.[11] با ماساژ روزانه پاها، همراه با استراحت زیاد و رژیم غذایی مناسب، می توان با این وضعیت مبارزه کرد.[12]

9. به بهبود زندگی جنسی خود کمک کنید
ماساژ پا هدیه ای فداکارانه به طرف مقابل شماست. این به آن‌ها کمک می‌کند مزاحمت‌های جزئی را که در طول روز با آن‌ها دست و پنجه نرم کرده‌اند فراموش کنند، و این یک شکل عالی از پیش‌بازی است.

پاها مکان بسیار خوبی برای شروع هستند زیرا می توانند برانگیختگی خفیف ایجاد کنند و انتقال آسان به مناطق اروژنی قوی تر مانند پشت زانو و قسمت داخلی ران را فراهم کنند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم