فواید ماساژ صورت

ماساژ صورت چیست و چرا ماساژ صورت مهم است؟
ماساژ صورت تکنیکی است که شامل استفاده از دست یا ابزاری برای ماساژ ملایم پوست صورت می شود [1]. به افزایش گردش خون [2] کمک می کند، عضلات صورت را شل می کند، پف را کاهش می دهد و درخشندگی سالمی را ارائه می دهد. متخصصان مراقبت از پوست، ماساژ صورت را ۲ تا ۳ بار در هفته برای داشتن پوستی درخشان توصیه می کنند.

ماساژ با صورت شما چه می کند؟
ماساژ صورت علاوه بر این که یک روش احساس خوب است، عضلات صورت را تمرین می دهد و خون را به حرکت در می آورد تا لحنی یکنواخت ایجاد کند. منافذ را پاک می کند و به محصولات مراقبت از پوست شما اجازه می دهد تا بهتر نفوذ کنند. ماساژ صورت همچنین به تخلیه مایع راکد که باعث پف صورت شما می شود کمک می کند.

انواع ماساژ صورت
1. ماساژ درناژ لنفاوی صورت
لنف مایعی در بدن شماست که سموم را دفع می کند و مواد زائد را از بین می برد. از آب، پروتئین و نمک ساخته شده است. لنف انباشته شده را می توان با ماساژ تخلیه کرد [3]. اگر به دنبال جوانسازی پوست خود با پاکسازی عمیق هستید، این یک تکنیک عالی است.

2. شیاتسو یا ماساژ صورت با فشار انگشت
این نوع صورت از طب فشاری استفاده می کند که در نقاط خاصی [4] در صورت به نام کانال های انرژی اعمال می شود. افرادی که این تکنیک چینی را تمرین می کنند از دستگاه های مخصوص، انگشتان یا کف دست خود برای تقویت عضلات و کاهش چین و چروک های صورت استفاده می کنند.

3. ماساژ صورت کلاسیک
این رایج ترین مورد استفاده توسط متخصصان زیبایی در سراسر جهان است. این شامل حرکاتی مانند نوازش، ضربه زدن، ورز دادن و نیشگون گرفتن است. باعث تولید کلاژن می شود و به پوست شما احساس آرامش می دهد.

4. ماساژ صورت کوبیدو
کوبیدو به معنای "راه باستانی زیبایی" است. این قدیمی ترین نوع ماساژ صورت است. از 47 تکنیک برای ماساژ 16 ماهیچه صورت استفاده می کند. این یک ماساژ ریلکسی عمیق صورت است که به تسکین درد نیز کمک می کند.

فواید ماساژ صورت
1. گردش خون را بهبود می بخشد
ماساژ صورت مانند ورزش صورت است و به بهبود جریان خون در پوست صورت کمک می کند. تحقیقات نشان می دهد که یک ماساژ 5 دقیقه ای روی صورت برای یک دوره ثابت می تواند جریان خون را تا حد زیادی بهبود بخشد و به درخشندگی پوست کمک کند.

2. استرس را کاهش می دهد
یک جلسه نوازش خود در سالن یا آبگرم همیشه احساس خوبی دارد، درست است؟ ماساژ صورت با فعال کردن سیستم عصبی سمپاتیک استرس را کاهش می دهد. دفعه بعد که مضطرب هستید یا می خواهید خلق و خوی خود را بالا ببرید، می دانید چه باید بکنید!

3. سموم را دفع می کند
ماساژ صورت مایع لنفاوی را حرکت می دهد و سموم را از پوست صورت شما پاک می کند. سیستم لنفاوی ترکیبی از بافت ها و اندام های بدن است که سموم و سایر مواد زائد را از بدن شما دفع می کند.

4. مزایای ضد پیری
ماساژ صورت می تواند ظاهر خطوط ریز را به حداقل برساند و به دستیابی به بافتی صاف تر کمک کند. زمانی که عضلات صورت شما منقبض می شوند، می توانند باعث ایجاد چین و چروک شوند. ماساژ صورت این ماهیچه ها را شل می کند و چین و چروک ها را کمتر برجسته می کند. با افزایش گردش خون با ماساژ، تولید کلاژن افزایش می یابد. کلاژن پروتئینی است که پوست را محکم نگه می دارد و از افتادگی پوست جلوگیری می کند.

هر چند وقت یکبار باید صورت خود را ماساژ دهید؟
می توانید هر روز پنج دقیقه صورت خود را ماساژ دهید. اما هر 3 تا 4 هفته یک بار به صورت حرفه ای مراجعه کنید.

این چرخه نوسازی پوست شما است و ماساژ صورت هر 28 روز یک بار پوستی صاف و یکدست را تضمین می کند.


مضرات ماساژ صورت
هیچ ضرری برای ماساژ صورت وجود ندارد. اما اگر این کار اشتباه انجام شود، احتمالا زودتر دچار افتادگی پوست خواهید شد. ماساژ عمیق و خشن گاهی اوقات می تواند باعث کبودی و درد عضلانی شود که ممکن است چند روز طول بکشد. در برخی موارد می تواند باعث آسیب عصبی شود. عدم مهارت و کشش بیش از حد در حین انجام ماساژ صورت می تواند نتایج ناخواسته ای را برای پوست شما به همراه داشته باشد.

آیا ماساژ روزانه صورت برای پوست مفید است؟
متخصصان مراقبت از پوست توصیه می کنند 2 تا 3 بار در هفته ماساژ صورت را در خانه انجام دهید. با این حال، ماساژ ملایم روزانه به مدت 5-10 دقیقه هیچ آسیبی به پوست شما نمی رساند. به بهبود گردش خون و محو شدن خطوط ریز در طول زمان کمک می کند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم