فواید ماساژ پا برای سلامتی

فواید ماساژ پا برای سلامتی
اگر بعد از یک روز طولانی، پاهای شما درد می‌کند، ماساژ پا می‌تواند به شما تسکین دهد, تحقیقات نشان می دهد که فواید سلامتی نیز دارد.

حتی یک ماساژ کوتاه پا می تواند استرس را کاهش دهد و شما را سرحال کند. این چیز خوبی است، زیرا کاهش استرس و افزایش انرژی احتمال انتخاب های سالم مانند ورزش و تغذیه صحیح را افزایش می دهد.

اما چگونه ماساژ همه اینها را انجام می دهد؟ این سیستم عصبی شما را فعال می کند که باعث افزایش مواد شیمیایی مغز مانند اندورفین می شود. در یک مطالعه، افرادی که پس از جراحی برای برداشتن آپاندیس خود ماساژ پا دریافت کردند، درد کمتری داشتند و از مسکن های کمتری استفاده کردند.

هر چند این همه چیز نیست. ماساژ پا گردش خون شما را تقویت می کند، که به بهبودی کمک می کند و ماهیچه ها و بافت های شما را سالم نگه می دارد. اگر مشکلات سلامتی دارید که به گردش خون ضعیف یا آسیب عصبی می‌افزاید، مانند دیابت، این موضوع بسیار مهم است.

مالیدن پاها همچنین به شما فرصتی می دهد تا مشکلات دیگری مانند زخم ها، میخچه ها و ناخن های زیر پا را بررسی کنید. اگر گردش خون ضعیفی دارید، بررسی پاهایتان برای زخم ایده خوبی است.

چگونه به خود ماساژ پا بدهید
ماساژ حرفه ای ارزان نیست. خوشبختانه، می‌توانید با انجام این کار خودتان یا درخواست از شریک زندگی‌تان، از همان مزایا در خانه - به صورت رایگان - برخوردار شوید. نقاطی که احتمال زخم شدن آنها زیاد است به راحتی قابل دسترسی است.

ماساژ با فشار متوسط بی‌خطر است و برای اکثر افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند آرتریت، فیبرومیالژیا و درد طولانی‌مدت به خوبی جواب می‌دهد. همچنین می توانید اولین ماساژ خود را از یک ماساژدرمانگر حرفه ای دریافت کنید. اگر روی پاهای خود عمل کرده اید، ابتدا با پزشک یا متخصص پا صحبت کنید تا ببینید آیا ماساژ پا برای شما ایده خوبی است یا خیر.

مرحله 1. روی یک صندلی یا روی تخت بنشینید و یکی از پاهای خود را بالای ران مقابل خود قرار دهید. اگر می خواهید، از یک لوسیون یا روغن (مثل نارگیل یا آرگان) استفاده کنید تا به حرکت انگشتانتان در سطح پوست کمک کند.

مرحله 2. جلوی مچ پا را با یک دست نگه دارید. سپس پشت مچ پا را با انگشت شست و سبابه دست دیگر فشار دهید و به سمت پاشنه پا بکشید. این کار باعث شل شدن تاندون آشیل شما می شود که به خصوص در اثر ورزش، ایستادن طولانی مدت و پوشیدن کفش های پاشنه بلند می تواند سفت شود.

مرحله 3. از انگشت شست خود برای ایجاد دایره های کوچک از پایین پاشنه تا پایه هر یک از انگشتان پا استفاده کنید. همچنین می توانید کف پای خود را با فشار دادن بند انگشتان در آن ورز دهید. یا پای خود را با هر دو دست نگه دارید و شست خود را مستقیماً به پایین پای خود فشار دهید، از پاشنه به بالا تا درست زیر انگشتان پا.

مرحله 4. با چرخش ملایم هر انگشت پا به پایان برسانید. وقتی همه چیز تمام شد، پاها را عوض کنید.

اگر درد دارد، فشار کمتری اعمال کنید. اگر احساس درد شدید کردید، فورا آن را متوقف کنید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم