تراپی با سنگ داغ چیست

تراپی با سنگ داغ چیست؟
درمان سنگ داغ یک ماساژ تخصصی است که در آن از سنگ‌های بازالتی صاف، صاف و گرم استفاده می‌شود که در امتداد ستون فقرات، کف دست‌ها، در امتداد پاها و بین انگشتان پا قرار می‌گیرند. معمولاً از بستر رودخانه‌ها، سنگ‌های بازالت برای ماساژ استفاده می‌شوند، زیرا دارای محتوای غنی آهن هستند که گرما را حفظ می‌کنند. سنگ های مرمر سرد اغلب در درمان برای کمک به سم زدایی و التیام بدن استفاده می شوند.

روش درمانی سنگ داغ چگونه است؟
درمانگر آبگرم شما سنگ ها را در آب گرم می کند تا زمانی که در محدوده دمایی دقیق بین 120 تا 130 درجه فارنهایت قرار گیرند.

ماساژ سنگ داغ ممکن است با یک تکنیک ماساژ سنتی سوئدی برای آماده سازی عضلات شما شروع شود. سپس درمانگر آبگرم سنگ های گرم را روی نقاط کلیدی طب فشاری بدن شما قرار می دهد. سنگ ها ماهیچه های شما را گرم و شل می کنند و اجازه می دهند فشار عمیق تری در طول ماساژ شما اعمال شود.

با استفاده از روغن ماساژ و ترکیبی از  تکنیک‌ها، درمانگر آبگرم , گردن، پشت، بازوها و پاهای شما را با سنگ و بدون آن ماساژ می‌دهد. اگر سنگ ها خیلی گرم هستند یا فشار خیلی شدید است، همیشه باید به درمانگر آبگرم خود بگویید.

زمان زیادی را برای درمان سنگ داغ خود در نظر بگیرید. 10 دقیقه زودتر برسید تا به خودتان فرصت استراحت بدهید. اگر اولین بار است که در آبگرم حضور دارید، از شما خواسته می شود که یک پرسشنامه سلامت قبل از درمان را تکمیل کنید. از خوردن یک وعده غذایی سنگین یا نوشیدن الکل قبل از درمان خودداری کنید.

ریشه درمان سنگ داغ را می توان به بیش از 2000 سال پیش جستجو کرد، زمانی که چینی ها بیش از 2000 سال پیش از سنگ های گرم شده به عنوان وسیله ای برای بهبود عملکرد اندام های داخلی استفاده می کردند. 

فواید درمان با سنگ داغ چیست؟
ترکیب سنگ های سرد و گرم بدن شما را تشویق به سم زدایی و التیام می کند از طریق افزایش جریان لنفاوی و تشویق بدن به حذف مواد زائد.

برخی از مزایای دیگر ماساژ سنگ داغ عبارتند از:

شل کردن عضلات منقبض
کمک به تسکین درد
کاهش افسردگی
ترویج خواب
بهبود گردش خون
سنگ درمانی به افرادی که از موارد زیر رنج می برند کمک می کند:

فشار
کمر درد
درد عضلانی
فیبرومیالژیا
بیخوابی
افسردگی یا اضطراب
گردش ضعیف.
آیا درمان با سنگ داغ برای من مناسب است؟
درمان سنگ داغ برای افراد مبتلا به فشار خون بالا، دیابت، بیماری های قلبی، رگ های واریسی، میگرن، آرتریت روماتوئید، کاهش حساسیت درد، زخم های اخیر، نواحی پوست ضعیف یا ملتهب، تومورها، ایمپلنت های فلزی، شیمی درمانی اخیر، پرتو درمانی یا جراحی یا داروهایی مصرف می کنید که خون را رقیق می کند. اگر فکر می کنید باردار هستید، به درمانگر خود اطلاع دهید.

اگر یک بیماری جدی دارید، باید نامه ای از پزشک یا پزشک خود به اسپا ارائه دهید که تأیید می کند درمان برای شما مناسب است.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم