درمان بی خوابی با ماساژ

خواب خوب شبانه برای داشتن ذهنی شفاف و بدنی سالم، به ویژه با افزایش سن، بسیار مهم است.

همه افراد هرازگاهی یک شب بی خوابی دارند، اما بی خوابی مزمن با انواع نگرانی های سلامتی مرتبط است. مرکز کنترل بیماری (CDC) گزارش می دهد که خواب ناکافی با دیابت، بیماری های قلبی عروقی، چاقی و افسردگی مرتبط است. بی خوابی یا اختلالات خواب نیز می تواند منجر به احساس "مه آلود" یا حالت خستگی شود.

به گفته انجمن ماساژ درمانی آمریکا، برای افرادی که به دنبال درمان غیردارویی برای بهبود خواب هستند، ماساژ درمانی به رفع خواب ناآرام و حتی بی خوابی کمک می کند.

ماساژ چگونه - و چرا - کمک می کند؟

یکی از دلایل این است که ماساژ استرس را در بدن کاهش می‌دهد و هورمون‌هایی را تحریک می‌کند که منجر به خواب خوب یا حداقل خوابی که کمتر قطع می‌شود، می‌شود.

وقتی استرس داریم، بدن با ترشح هورمون کورتیزول پاسخ می دهد. کورتیزول بر الگوهای خواب تأثیر می گذارد و کیفیت خواب را کاهش می دهد. ماساژ درمانی ترشح سروتونین و ملاتونین را افزایش می دهد - هورمون هایی که به بدن اجازه می دهند ریتم شبانه روزی خود را تنظیم کند. سروتونین برای تولید ملاتونین در بدن لازم است که باعث خواب می شود. ترشح سروتونین و کاهش کورتیزول می تواند خلق و خو را بهبود بخشد و سطح استرس را نیز کاهش دهد.

لمس شفابخش ماساژدرمانگر گردش خون را تحریک می کند و در عین حال ضربان قلب و فشار خون را کاهش می دهد، که هر دو می توانند به دلیل استرس افزایش پیدا کنند. ماساژ درمانی بر آرام کردن ذهن نیز تمرکز دارد.

داشتن آرامش یکی از بهترین کارهایی است که یک فرد می تواند برای بهبود خواب خود انجام دهد. در حین ماساژ، با کاهش ضربان قلب و فشار خون، احساس آرامش و آرامش ایجاد می شود. بهبود خواب عموماً به دنبال این حالت آرام ذهن و بدن است و مطالعات نشان داده اند که این حالت آرام می تواند تا 24 ساعت (یا بیشتر!) بعد از ماساژ ادامه یابد.

یک حالت آرامش عمیق باعث کاهش درد و تنش در بدن نیز می شود. مطالعات نشان می دهد افرادی که با درد مزمن زندگی می کنند در نتیجه خواب بهتر، درد طولانی مدت را کاهش می دهند، زیرا ماساژ درد ناشی از تنش عضلات و التهاب را تسکین می دهد و انعطاف پذیری را افزایش می دهد. ماساژ گردش خون را تقویت می کند، سموم ذخیره شده در ماهیچه ها را دفع می کند و توانایی طبیعی بدن را برای التیام درد و آسیب ها افزایش می دهد.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم