ماساژ کمپرس گیاهی چیست؟

ماساژ کمپرس گیاهی چیست؟
ماساژ کمپرس گیاهی که منشا آن تایلند است، نوعی درمان جایگزین است که بر روی بافت‌های نرم مانند ماهیچه‌ها و فاسیا اعمال می‌شود تا به کاهش استرس، بهبود خواب، بهبود سلامت عمومی، بهبود گردش خون کمک کند. سیستم لنفاوی را تحریک می کند که به حذف مواد زائد از بدن شما و مدیریت درد از جمله کمردرد غیر اختصاصی و درد و درد گردن و شانه کمک می کند.

چگونه از کمپرس گیاهی استفاده می کنید؟
استفاده از کمپرس گیاهی معمولاً در ماساژ سنتی تایلندی گنجانده شده است. یک درمانگر از یک پارچه خراطین استفاده می کند که با ترکیبی از گیاهان مختلف بسته بندی شده است، تا زمانی که لوله ها داغ شوند، بخار داده می شوند. سپس، با استفاده از پارچه با ترکیبی از گیاهان، درمانگر پارچه را مستقیماً روی پوست شما فشار داده یا می کوبد. ناحیه تحت درمان بستگی به نوع ماساژ رزرو شده دارد، به عنوان مثال، اگر ماساژ کامل بدن را سفارش داده اید، کل بدن درمان می شود، اما اگر گردن و شانه ها را رزرو کرده اید، انتظار داشته باشید که یک درمانگر فقط روی این نواحی تمرکز کند.

 فواید ماساژ کمپرس گیاهی چیست؟
ماساژ کمپرس گیاهی می تواند برای هر کسی مفید باشد. می تواند به تسکین درد عضلانی، تنش، درد کمک کند، می تواند سیستم لنفاوی را تحریک کند و به افزایش جریان و گردش خون کمک کند. مزایای دیگر عبارتند از:

آهک کافیر (مارکوت) - به سم زدایی خون، ارتقای سلامت دهان، بهبود هضم، کاهش استرس و کاهش التهاب کمک می کند.

پلای (Zingiber cassumar) - به آرام کردن عضلات و دردها و دردهای مرتبط با عضلات کمک می کند.

زدوری (خمین اوی) – به کاهش اشتها، سوء هاضمه، کاهش اضطراب و استرس کمک می کند.

علف لیمو (تخری) – به کاهش رشد برخی از باکتری ها و مخمرها کمک می کند. همچنین به تسکین درد، التهاب، تب و کمک به تعادل سطح قند خون و کلسترول کمک می کند.

زردچوبه (خمین چان) – به سم زدایی بدن، التهاب و سم زدایی کمک می کند. همچنین دارای خواصی است که باعث کاهش رشد برخی سرطان ها می شود.

درخت کافور (نات) - به درمان برخی از بیماری های پوستی، بهبود تنفس، تسکین درد کمک می کند. همچنین دارای برخی خواص ضد التهابی است.

تمرهندی (مخام) – در صورت ابتلا به سرطان، دیابت یا بیماری قلبی می تواند مفید باشد. همچنین به سم زدایی بدن کمک می کند و خاصیت ضد التهابی دارد.

زیره (خامین) - به اسهال کمک می کند، با باکتری ها و انگل ها مبارزه می کند، ممکن است به کنترل قند و کلسترول خون کمک کند و دارای برخی خواص ضد سرطانی است.


پژوهش چه می گوید؟
تحقیقات انجام شده در مورد اثر کمپرس گیاهی تایلندی به این نتیجه رسید که این درمان در بیماران مبتلا به درد عضلانی آرتروز نسبت به درمان استاندارد مفیدتر است. همچنین ثابت شد که کمپرس گیاهی تایلندی برای القای تولید شیر در مادران پس از زایمان با مشکل ترشح شیر مفیدتر است.

بنابراین، همانطور که می بینید فواید گیاهان استفاده شده تقریبا نامحدود است. اگر به دنبال چیزی متفاوت هستید که به شما کمک کند تا با استرس، اضطراب، درد و درد یا برخی شرایط سیستمیک جدی‌تر کنار بیایید، ماساژ گیاهی کمپرس را امتحان کنید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم