فواید ماساژ برای سیاتیک

آیا ماساژ می تواند به سیاتیک کمک کند؟

سیاتیک چیست؟
سیاتیک اصطلاحی است که برای اشاره به درد در امتداد عصب سیاتیک استفاده می شود که از قسمت پایین کمر، از طریق باسن ، و پایین هر پا امتداد می یابد.

سیاتیک به طور معمول تنها یک طرف بدن شما را درگیر می کند و می تواند شدت آن از خفیف تا شدید متغیر باشد. اغلب با علائم دیگری از جمله بی حسی، گزگز، یا ضعف در ساق و پای آسیب دیده همراه است.

سیاتیک می تواند در فعالیت های روزانه شما اختلال ایجاد کند و ایستادن، راه رفتن و حتی نشستن را دشوار کند. اگر می‌خواهید جایگزینی برای مسکن‌های سنتی امتحان کنید، ماساژ می‌تواند به شما کمک کند. علت زمینه ای سیاتیک شما را درمان نمی کند، اما ممکن است به طور موقت درد را تسکین دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد فواید بالقوه ماساژ برای سیاتیک و نحوه امتحان کردن آن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

فواید ماساژ برای سیاتیک چیست؟
ماساژ درمانی روشی موثر برای تسکین درد است. مطالعه ای در سال 2014 حتی نشان داد که ماساژ بافت عمیق ممکن است به اندازه داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای تسکین کمردرد که می تواند از علائم سیاتیک باشد، موثر باشد.

وقتی صحبت از سیاتیک می شود، ماساژ از دو طریق می تواند کمک کننده باشد. مزیت اصلی ماساژ تسکین عضلات منقبض است. زمانی که عضلات شما منقبض هستند، فشار بیشتری بر اعصاب شما از جمله عصب سیاتیک وارد می کنند. ماساژ دادن این عضلات منقبض ممکن است به کاهش فشار روی عصب سیاتیک شما کمک کند.

ماساژ بافت نرم همچنین ممکن است با تحریک ترشح اندورفین به افزایش آستانه درد شما کمک کند. اندورفین باعث افزایش لذت و تسکین درد می شود و باعث افزایش احساس خوشبختی می شود. آنها همچنین در طول رابطه جنسی، ورزش و غذا خوردن آزاد می شوند.

بهترین نوع ماساژ برای سیاتیک چیست؟
انواع مختلفی از ماساژ درمانی وجود دارد. شواهد زیادی وجود ندارد که نشان دهد یک نوع برای درد سیاتیک مفیدتر از دیگری است، بنابراین انتخاب یکی به ترجیح شخصی بستگی دارد. در اینجا نگاهی به برخی از رایج ترین انواع آن می اندازیم.

ماساژ بافت های عمیق
ماساژ بافت عمیق یک شکل تهاجمی از ماساژ است که از ضربات آهسته و فشار عمیق انگشت برای آزاد کردن تنش از عضلات و بافت‌های همبند استفاده می‌کند.

یک مطالعه بالینی در سال 2014 نشان داد که یک جلسه 30 دقیقه ای ماساژ بافت عمیق، پنج روز در هفته و طی دو هفته، به طور موثر کمردرد، از جمله سیاتیک را درمان می کند.

ماساژ سوئدی
ماساژ سوئدی به اندازه ماساژ بافت عمیق فشار وارد نمی کند. در عوض، از حرکات جریانی و ورز دادن برای تحریک انتهای عصبی در بافت همبند و افزایش جریان خون استفاده می شود. همچنین به رهایی از تنش عمومی و تقویت آرامش کمک می کند.

ماساژ عصبی عضلانی
ماساژ عصبی عضلانی از تکنیک‌های ماساژ پیشرفته استفاده می‌کند که فشار بافت عمیق و اصطکاک را برای رها کردن عضلات منقبض و کاهش تنش ترکیب می‌کند.

انتشار میوفاشیال
رهاسازی میوفاشیال تکنیکی است که برای تسکین درد ناشی از بافت‌های میوفاشیال شما - غشای سختی که عضلات شما را احاطه کرده و حمایت می‌کند، استفاده می‌شود.

نقاط ماشه ای، که نواحی سفت و غیرقابل حرکت در بافت های میوفاشیال هستند، باعث درد و سفتی می شوند. فشار متمرکز و کشش روی نقاط ماشه ای به کاهش درد و سفتی کمک می کند.

ماساژ سنگ داغ
ماساژ سنگ داغ برای تقویت آرامش و کاهش تنش عضلات استفاده می شود. سنگ های گرم شده در قسمت های خاصی از بدن شما قرار می گیرند و ممکن است توسط ماساژدرمانگر در حالی که از تکنیک های ماساژ سوئدی استفاده می کنند نگه داشته شوند.

چگونه یک ماساژور پیدا کنم؟
اگر می خواهید ماساژ سیاتیک را امتحان کنید، مهم است که یک ماساژدرمانگر واجد شرایط را انتخاب کنید که در درمان علائم سیاتیک تجربه داشته باشد.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم