فواید ماساژ برای اعصاب

ماساژ کلارآباد

چگونه ماساژ به سیستم عصبی کمک می کند
ماساژ درمانی می تواند یکی از بهترین راه ها برای حفظ تعادل و کمک به سیستم عصبی ما باشد. این سیستم ارتباطی درون بدن ما است و تعیین می کند که چگونه می توانیم به دنیای بیرونی پاسخ دهیم. درک متفاوت ما از خارج از بدن به آن بستگی دارد و دانستن اینکه یک ماساژ اولیه می تواند این قابلیت را افزایش دهد بسیار سرگرم کننده است. سیستم عصبی ما از مغز، نخاع و تمام تحریکاتی که از طریق آن انجام می شود، تشکیل شده است. همچنین شاخه های عصبی وجود دارد که از طریق ستون فقرات به هم متصل می شوند. آنها اندام ها و اندام های ما را تامین می کنند. اعصاب نخاعی بدن را تامین می کنند و اعصاب سر به سادگی به عنوان اعصاب جمجمه شناخته می شوند. ماساژ به روش های مختلف به سیستم عصبی کمک می کند.

یک محرک توسط گیرنده های حسی در پوست، بافت نرم و ماهیچه ها از بدن ما عبور می کند. این اطلاعات به اعصاب منتقل می‌شود، به نخاع و سپس مغز می‌رود و در آنجا نتیجه‌گیری می‌کند که بدن ما چگونه باید واکنش نشان دهد یا آنچه را تجربه کرده است. سپس مغز ما سیگنال دیگری را از طریق اعصاب حرکتی ارسال می کند که در آن بدن ما واکنش نشان می دهد.

ماساژ کمک بزرگی برای حفظ تعادل سیستم عصبی است. سیستم عصبی مرکزی را از طریق اعصاب محیطی در پوست تحریک می کند. این سیستم عصبی خودمختار را تحریک می کند. سیستم عصبی خودمختار جزئی از سیستم عصبی است که فرآیندهای غیرارادی از جمله ضربان قلب، فشار خون، تنفس، هضم و برانگیختگی جنسی را تنظیم می کند. بازیابی تعادل در این سیستم همان کاری است که ماساژ درمانی انجام می دهد. هنگامی که تحریک اتفاق می افتد، بدن ادراکات جدیدی را تازه می کند و بازسازی می کند که بسیار خوشایند است، تمام اعصاب و ادراک را آرام می کند و حس تعادلی را که مشتری همیشه به آن نیاز دارد، می دهد.

سیستم عصبی شبکه بسیار پیچیده ای از اعصاب و سلول هاست که پیام ها را از مغز و نخاع به قسمت های مختلف بدن منتقل می کند. سیستم عصبی ما اطلاعات حواس را از طریق اعصاب و مغز جمع‌آوری و پردازش می‌کند و به ماهیچه‌ها می‌گوید حرکت کنند که منجر به اعمال فیزیکی می‌شود. اعصاب همچنین ماهیچه ها را عصب دهی کرده و به آنها قوت می بخشد. فهرست های زیر جزئیات بیشتر و اثرات مثبت ماساژ درمانی بر سیستم عصبی بدن است:

1. یک آرامش عمومی بر روی اعصاب وجود دارد، تمام تورم ها را کاهش می دهد و ممکن است تأثیر زیادی بر ضربان قلب آرام تر و استرس روی سر داشته باشید.

2. ماساژ به کاهش درد کمک می کند. با فشار دادن ماهیچه ها، تمام استرس های فیزیکی را در یک تحریک دلپذیر هدایت می کند.

3. ماساژ به افزایش پاسخ پاراسمپاتیک ما کمک می کند، استراحت و پاسخ هضم بدن را در زمانی که بدن آرام است، استراحت می کند یا تغذیه می کند خنثی می کند.

4. کاهش تنش صورت و عضلانی بر روی بدن و همچنین کاهش سفتی مفاصل در اثر ماساژ می تواند محرک خوبی را به مغز آزاد کند.

5. ماساژ همچنین به کاهش علائم و نشانه‌های اسکلتی- عضلانی بیماری‌های مختلف (فلج مغزی، بیماری پارکینسون، بیماری بورگر، و سایر سندرم‌های هیپوتونیک و حالت‌های بیماری) کمک می‌کند. ماساژ به کاهش زمان صرف شده بدن در «افراد سمپاتیک» کمک می‌کند، جایی که می‌تواند به صورت افزایش ضربان قلب، افزایش تنفس، افزایش فشار خون، دیافورز و هیپرترمی ظاهر شود، سیستم عصبی سمپاتیک بدن مسئول پاسخ «جنگ یا گریز» است. وقتی بدن ما واقعاً تحت استرس باشد فعال می شود. جریان خون را به مغز، اندام‌ها و اندام‌های گوارشی کاهش می‌دهد تا برای یک وضعیت بقای درک شده آماده شود. وقتی فردی دائماً تحت استرس است، سیستم عصبی او می‌تواند مجبور شود که بیش از حد همدردی کند. اگر این فقط گاهی اوقات اتفاق بیفتد، سیستم معمولاً انعطاف پذیری برای بازیابی را دارد. با این حال، اگر بدن در حالت بیش از حد دلسوز باشد، سطوح بالای کورتیزول، هورمون استرس، می‌تواند منجر به آسیب بیشتر به این بافت‌ها شود. ماساژ به شما کمک می کند با استرس و سایر محرک های ناخوشایند که توسط بدن درک می شود مبارزه کنید.

ماساژ یکی از بهترین راه‌ها برای حفظ سلامتی و آرامش است، سیستم عصبی ما یکی از حساس‌ترین قسمت‌های بدن ما است و مراقبت از آن بسیار مهم است، اینجا در «دست‌های زندگی» می‌فهمیم و به نیازهای مشتریان خود احترام بگذارید، ما می دانیم که شما باید از استرس و همه چیزهای ناخوشایند دیگری که خارج از بدن شما رخ می دهد دور شوید. با پزشک بسیار ماهر خود، می توانیم مطمئن شویم که سلامت سیستم عصبی شما در دستان امن است.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم