فواید ماساژ برای پارکینسون

ماساژ امیر دشت

فواید بزرگ ماساژ برای پارکینسون
بیماری پارکینسون یک اختلال عصبی مزمن و پیشرونده است که باعث علائم مرتبط با حرکت مانند لرزش و سفتی می شود. این بیماری بیش از یک میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد و اثرات آن به تدریج ناتوان کننده است تا جایی که فرد مبتلا به پارکینسون نمی تواند کار کند یا کارهای روزانه را انجام دهد.

نشان داده شده است که ماساژ بسیاری از این علائم از جمله استرس، درد و افسردگی را کاهش می دهد. ماساژ درمانی ممکن است جریان خون به مغز را افزایش دهد، سفتی ماهیچه ها را کاهش دهد، آرامش را تقویت کند و تحرک را در برخی از افراد مبتلا به بیماری پارکینسون افزایش دهد. تحقیقات نشان داده است که ماساژ همچنین می تواند سرعت راه رفتن را تا حدود 10 درصد بهبود بخشد. ماساژ درمانی برای بیماری پارکینسون زمانی موثرتر است که به عنوان بخشی از برنامه مراقبت پزشکی ارائه شود.

اثربخشی ماساژ درمانی برای بیماری پارکینسون به خوبی مورد بررسی قرار گرفته است. دکتر تیفانی فیلد، Ph.D. در دانشگاه میامی برخی از تحقیقات را انجام داده است. با توجه به مؤسسه ملی بهداشت (NIH)، به نظر می رسد ماساژ درمانی در بیشتر موارد باعث ایجاد آرامش می شود که با اقدامات بیولوژیکی شامل هورمون های استرس ادرار همراه است. نشان داده شده است که کیفیت زندگی بر اساس سبک‌های مختلف ماساژ درمانی، شامل ماساژ درمانی کلاسیک کل بدن و رفلکسولوژی، بهبود یافته است. علائم غیرحرکتی مانند اختلالات خواب، درد، خستگی، اضطراب و علائم افسردگی نشان داده شده است که با تکنیک های مختلف ماساژ، از جمله ماساژ درمانی عمیق کلاسیک، ماساژ سنتی ژاپنی (آنما)، ماساژ تایلندی، درمان عصبی عضلانی و یین توئی بهبود می یابند. ماساژ Na. با توجه به علائم حرکتی، ماساژ درمانی کلاسیک، ماساژ سنتی ژاپنی (آنما)، ماساژ تایلندی، و درمان عصبی عضلانی به نظر می‌رسد علائم حرکتی را بهبود می‌بخشد.

از سال 2019، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه ماساژ درمانی برای مبتلایان به بیماری پارکینسون اثرات نامطلوب یا آسیب ایجاد کند وجود ندارد.

نیاز به ماساژ درمانگرانی وجود دارد که برای کمک به افرادی که با این مشکل زندگی می کنند آموزش دیده باشند. در ایالات متحده، ماساژ پس از طب سوزنی و داروهای گیاهی، سومین درمان رایج مکمل و جایگزین است. بنابراین، اگر به دنبال ماساژ درمانگر هستید، حتماً درخواست معرفی کنید و اعتبار هر درمانگر احتمالی را به طور کامل بررسی کنید. در مورد کار آنها با سایر مشتریان پارکینسون بپرسید تا بدانید سطحی از تجربه فراتر از آموزش مدرسه وجود دارد.

به بیماران مبتلا به پارکینسون توصیه می شود ماساژ درمانی انجام دهند. مشتریان اغلب در طول زمان ماساژ درمانی خود آرام می شوند و به خواب می روند. این جلسات معمولاً 30 تا 60 دقیقه طول می کشد و می توان آن را روی صندلی، روی تخت یا روی میز ماساژ انجام داد. با این جلسه، مشتریان می توانند از کاهش درد، سفتی، اضطراب، افسردگی و خشم بهره مند شوند. آنها همچنین می توانند کیفیت زندگی بهتری را به دست آورند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم