موارد منع استفاده از ماساژ درمانی

موارد منع استفاده از ماساژ درمانی
برخی شرایط وجود دارد که به صورت موضعی منع مصرف دارند. این بدان معناست که ماساژدرمانگر می تواند شما را ماساژ دهد، اما هنگام ماساژ باید از آن مناطقی که دارای آن شرایط هستند اجتناب کند. در اینجا لیستی از موارد منع مصرف رایج وجود دارد:

بریدگی یا زخم باز
کبودی
رگهای واریسی
استخوان های شکسته
می سوزد
برخی از بیماری های پوستی
اگر این موارد منع ماساژ را دارید و می خواهید ماساژ دهید، باید به درمانگر خود در مورد آنها اطلاع دهید. امیدواریم که ماساژدرمانگر بتواند در اطراف این مناطق کار کند. با این حال، اگر ثابت شود ماساژ خیلی شدید ممکن است مناسب نباشد. در این صورت، درمانگر این حق را برای خود محفوظ می دارد که از درمان برای اطمینان از حفظ استانداردهای بهداشتی خودداری کند.

سایر موارد منع ماساژ خاص تر هستند. اگر این شرایط را دارید نمی توانید ماساژ دریافت کنید زیرا ماساژ می تواند باعث تشدید این شرایط و بدتر شدن مشکل شما شود. در اینجا شرایطی است که در این دسته قرار می گیرند.

تب

هر زمان که تب دارید، چه به دلیل سرماخوردگی، آنفولانزا یا هر عفونت دیگری، نباید ماساژ دهید. ماساژ گردش خون را افزایش می دهد که به نوبه خود ممکن است به عفونت کمک کند تا شدت تب و عفونت را افزایش دهد.

بیماری های واگیر

اگر شما یک بیماری مسری دارید، درمانگر خود و حتی سایر مراجعان درمانگر خود را در معرض خطر ابتلا به آن قرار می دهید. لطفاً مراقب درمانگر خود باشید و در صورت بروز بیماری مسری، ماساژ خود را لغو کنید.

لخته شدن خون

ماساژ می تواند لخته های خون را شل کند. این می تواند خطرناک باشد زیرا لخته می تواند به مغز، ریه یا قلب مهاجرت کند. اگر از لخته شدن خون مطلع هستید، قبل از ماساژ با پزشک خود مشورت کنید تا مطمئن شوید که با ماساژ درمانی تاثیری نخواهد داشت.

بارداری

مگر اینکه یک درمانگر در مورد ماساژ قبل از تولد آموزش دیده باشد، زنان باردار نباید ماساژ انجام دهند. به خصوص در 3 ماه اول بارداری خطرناک است. RMT Kathy Pantalon یک دولا معتبر است و برای انجام ماساژ قبل و بعد از زایمان واجد شرایط است. لطفاً با ما تماس بگیرید تا بفهمید کدام درمانگر برای شما مناسب است.

بیماری های کلیوی یا بیماری های کبدی

اگر کبد و کلیه به طور طبیعی کار نکنند، ماساژ می تواند فشار بیشتری بر کبد و کلیه وارد کند. این به این دلیل است که ماساژ جریان خون را افزایش می دهد و حرکت مواد زائد را در بدن افزایش می دهد. اگر مشکل سلامتی با کلیه یا کبد خود دارید، به احتمال زیاد ماساژ برای شما مناسب نخواهد بود. با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا ببینید آیا ماساژ باعث تشدید بیماری کلیه یا کبد می شود یا خیر.

سرطان

اگرچه ماساژ در تسکین برخی از ناراحتی های ناشی از سرطان خوب است، اما فقط باید توسط فردی آموزش دیده برای کار با بیماران سرطانی انجام شود. بیمار برای درمان باید از پزشک خود فرم آزادی دریافت کند.

التهاب

اگر به هر نوع التهابی مبتلا هستید، ماساژ در ناحیه مورد نظر وضعیت را تشدید می کند.

فشار خون کنترل نشده

ماساژ باعث افزایش جریان خون می شود. اگر فشار خون بالایی دارید که تحت کنترل نیست، افزایش جریان خون در نتیجه ماساژ درمانی ممکن است باعث ایجاد مشکلاتی شود.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم