ماساژ ران

تکنیک های ماساژ ران برای درمان و پیشگیری از کشیدگی عضلات چهارسر ران.

تکنیک های زیر ماساژ ران بخشی از برنامه توانبخشی فشار ران ما را تشکیل می دهد. آنها برای درمان در مراحل اواسط تا پایانی کشش ران و همچنین پیشگیری از آسیب عمومی ایده آل هستند.

موارد زیر جهت اطلاع رسانی است. ما همیشه توصیه می کنیم قبل از اقدام و خود درمانی به دنبال مشاوره حرفه ای باشید.

قبل از شروع ماساژ درمانی، درمانگر شما موارد منع مصرف را بررسی می کند. اگر موردی برای شما اعمال شود، ماساژ ران مناسب نیست و ممکن است باعث آسیب بیشتر شود.

چه زمانی می توان از ماساژ ران استفاده کرد؟
اگر تا به حال دچار کشیدگی عضلات ران نشده اید و به دنبال استفاده از ماساژ برای کمک به جلوگیری از آسیب هستید، می توانید در اسرع وقت شروع کنید.

اگر در حال بهبودی از یک آسیب هستید، ماساژ ران می تواند پس از گذراندن مرحله حاد شروع شود. با این حال، فقط از فشار بسیار سبک و سطحی استفاده کنید. بعداً با بهبود جراحت، تکنیک ها به تدریج عمیق تر می شوند.

چرا ماساژ مفید است؟
ماساژ به شکستن هرگونه بافت اسکار ایجاد شده کمک می کند. همچنین به شل شدن عضلات سفت و تحریک جریان خون در ناحیه کمک می کند. در نتیجه، به روند بهبودی کمک می کند و ممکن است انعطاف پذیری را افزایش دهد.

ماساژ سبک را می توان در ابتدا به صورت روزانه انجام داد، اما بعداً، با عمیق تر شدن تکنیک ها، ممکن است زمان بهبودی بیشتری بین جلسات مورد نیاز باشد.

موارد منع مصرف ماساژ ران
موارد منع ماساژ جراحات یا شرایطی هستند که در آن ماساژ مضر یا خطرناک است. موارد زیر ممکن است مربوط به کشیدگی ران باشد:

زخم های باز - هر گونه بریدگی، پارگی. باید صبر کنید تا جای زخم به درستی شکل بگیرد که معمولا بین یک تا دو هفته است.

پارگی عضلات (مرحله حاد) - در مرحله حاد، بافت نرم ممکن است همچنان خونریزی داشته باشد. ماساژ ران باعث افزایش خونریزی و آسیب بافتی می شود که بهبود را طولانی می کند. بعد از 48 تا 72 ساعت اولیه، ماساژ ممکن است امکان پذیر باشد، اما بستگی به میزان آسیب دارد.

پارگی تاندون - موارد فوق در مورد آسیب های تاندون نیز صدق می کند. پارگی کامل منع مصرف ماساژ است و نیاز به جراحی دارد نه ماساژ.

کوفتگی - این آسیب‌های ضربه‌ای هستند که باعث خونریزی در عضله می‌شوند. ماساژ کوفتگی خیلی زود پس از آسیب ممکن است باعث آسیب بیشتر شود و ممکن است به Myositis Ossificans (رشد استخوان در داخل عضله) منجر شود.

سوختگی، چلبلین و استخوان‌های شکسته – ماساژ دادن همه این‌ها باعث آسیب می‌شود. انجامش ندهید.

میوزیت استخوانی – کوفتگی بد یا پارگی عضله ممکن است شروع به کلسیفیه شدن (رشد استخوان) کند. ماساژ باعث بدتر شدن آسیب می شود.

سایر شرایط عبارتند از:

پریوستیت - التهاب غلاف اطراف استخوان است.
آرتریت روماتوئید و نقرس.
بورسیت
عفونت ها
ترومبوز
هموفیلی
تومورها
تکنیک های ماساژ ران
ماساژ با تکنیک های نوازش سبک به نام افلوراژ شروع می شود. این ناحیه را گرم می کند و خون را از طریق ماهیچه ها پمپ می کند. در مرحله بعد، تکنیک های ورز دادن به نام پتریساژ بافت ماهیچه ای را دستکاری و کشش می دهد، نه تنها در طول، بلکه به صورت عرضی.

اصطکاک متقاطع و اصطکاک دایره ای شامل اعمال فشار عمیق در یک مکان خاص است. این تکنیک های ماساژ ران برای رهایی از تنش عضلانی و کمک به تراز کردن مجدد بافت اسکار از عضله پاره شده ران عالی هستند.

تکنیک های نقطه ماشه شامل اعمال فشار عمیق پایدار به یک گره یا توده سفت خاص در عضله است. همانطور که بافت عضلانی آزاد می شود، درمانگر شما فشار را افزایش می دهد. ایده آل برای از بین بردن نقاط ماشه ای در عضلات.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم