ماساژ نقطه ماشه ای چیست؟

ماساژ درمانی
نقاط ماشه ای نقاط دردناک و دردناکی هستند که در ماهیچه ها نیز گره نامیده می شود. این گره ها حساس هستند و هنگامی که فشار وارد می شود، در قسمت دیگری از بدن شما درد ایجاد می کند. ماساژ نقطه ماشه ای به رفع این گره ها و کاهش درد ناشی از آنها کمک می کند.

گره های عضلانی ممکن است برای هرکسی اتفاق بیفتد، زیرا این گره ها به دلیل آسیب، استفاده زیاد یا کم از ماهیچه ها و وضعیت نامناسب ایجاد می شوند.

خوشبختانه، بسیاری از افراد تنها پس از یک ماساژ نقطه ماشه ای، تسکین فوری را تجربه می کنند!

درمان نقطه ماشه ای چگونه کار می کند؟

هدف از درمان نقطه ماشه ای آزاد کردن یا نرم کردن یک گره عضلانی برای کاهش (یا از بین بردن) درد گره و درد ناشی از آن است. این آزادسازی با اعمال سطوح مختلف فشار به گره‌های عضلانی و سپس کشش مناطق آسیب‌دیده از طریق دامنه کامل حرکت اتفاق می‌افتد.

اگرچه "نقشه" نقاط ماشه ای عضلانی و درد مرتبط با آن پیچیده است، روند آرام کردن نقاط ماشه ای ساده است.

در طول و بعد از ماساژ نقطه ماشه ای چه چیزی را باید انتظار داشت

در این نوع ماساژ، ماساژدرمانگر شما بر مالش و فشار دادن گره های عضلانی شما تمرکز می کند. ممکن است در طول ماساژ هم احساس ناراحتی و هم تسکین داشته باشید. پس از ماساژ، ممکن است برای یک یا دو روز احساس خستگی کنید و کمی درد داشته باشید. از سوی دیگر، طبق گفته انجمن ملی درمانگران نقطه ماشه ای میوفاسیال، برخی از افراد پس از ماساژ نقطه ماشه ای، افزایش انرژی را تجربه می کنند.

3 راه برای جلوگیری از گره های عضلانی:

ورزش - چه تمرینات قدرتی و چه حرکات کششی را ترجیح می دهید، حرکت منظم بدن باعث می شود که عضلات شما صاف بماند.

از نشستن استراحت کنید - حتی اگر کارتان کم تحرک است، هر ساعت یک بار بلند شوید و حرکت کنید.

یک ماساژ ماهانه دریافت کنید – یک روال ماساژ منظم به شما کمک می کند تا آرام شوید، انعطاف پذیری خود را بهبود بخشید و ماهیچه های سالم را حفظ کنید.

چه زیاد به بدن خود فشار بیاورید یا خیلی کم، ماهیچه های گره خورده - و درد ناشی از آنها - می تواند پیدا کردن انرژی برای بهترین زندگی شما را دشوار کند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم