ماساژ شیاتسو چیست

شیاتسو چیست؟ کلمه شیاتسو در زبان ژاپنی به معنای فشار انگشت است. ممکن است آن را ماساژ شیاتسو یا کار بدن شیاتسو نیز بشنوید. این یک درمان محبوب است و بسیاری از مراکز درمانی مکمل شیاتسو را ارائه می دهند.

اصل پشت شیاتسو مربوط به جریان انرژی است که به نام کی یا چی (تلفظ chee) در بدن شما شناخته می شود. به گفته درمانگران شیاتسو، اختلال در این جریان انرژی می تواند باعث بیماری و بیماری شود.

مانند طب سوزنی، شیاتسو ادعا می کند که انسداد جریان کی را آزاد می کند و انرژی را به مناطقی که کم است باز می گرداند. متخصص شیاتسو این کار را با فشار دادن یا کشش نقاطی روی بدن شما انجام می دهد که در امتداد خطوط انرژی به نام کانال های نصف النهار قرار دارند.

تمرین‌کنندگان شیاتسو معتقدند که این درمان گردش خون شما را تحریک می‌کند، به ترشح سموم و تنش از ماهیچه‌ها کمک می‌کند و سیستم هورمونی شما را تحریک می‌کند. اثرات جانبی شیاتسو به طور کلی بی خطر است. ممکن است پس از درمان عوارض جانبی خفیفی مانند سردرد و سفتی عضلات داشته باشید.

همچنین ممکن است احساس خستگی زیادی کنید. این علائم معمولاً ظرف چند ساعت از بین می‌روند، اما در صورت ادامه، باید با درمانگر خود تماس بگیرید. مهم است که درمانگر شیاتسو سابقه پزشکی کامل شما را بگیرد تا از مشکلات سلامتی دیگری که دارید آگاه شود.

درمانگر شما باید از نوع ملایم تری شیاتسو استفاده کند اگر شرایطی دارید مانند: سطح پلاکت پایین در خون استخوان های ضعیف (پوکی استخوان) درمانگر شما باید در طول سه ماه اول بارداری از نقاط خاصی روی بدن شما اجتناب کند زیرا فشار روی این نقاط ممکن است خطر سقط جنین را افزایش دهد. در صورت داشتن دمای بالا (تب) ممکن است درمانگر شما بخواهد درمان شما را تا زمان بهبودی به تعویق بیندازد.

تحقیق در مورد شیاتسو برای سرطان هیچ مدرک علمی وجود ندارد که شیاتسو بتواند هر نوع بیماری از جمله سرطان را درمان یا از آن پیشگیری کند. ما همچنین به تحقیقات بیشتری نیاز داریم تا بفهمیم چگونه می تواند به افراد مبتلا به سرطان در کنترل علائم و عوارض جانبی کمک کند. اکثر مطالعاتی که تا به امروز انجام شده اند کوچک هستند.

تحقیقات کلی در مورد شیاتسو و طب فشاری انجام شده است. طب فشاری یکی از تکنیک های مورد استفاده در تمرین شیاتسو است. آنها هر دو بر اساس سیستم نصف النهار طب سنتی چینی هستند و از نقاط فشار یکسانی استفاده می کنند.

یک مطالعه مشاهده‌ای بسیار کوچک (21 بیمار) در سال 2017 به ارائه شیاتسو به بیماران سرطانی در یک بیمارستان روزانه پرداخت. آنها دریافتند که شیاتسو به بیماران کمک می کند تا احساس آرامش بیشتری داشته باشند، احساس بهتری داشته باشند و کیفیت خواب بهتری را تجربه کنند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم