ماساژ بافت عمیق

ماساژ بافت عمیق چیست؟
ماساژ بافت عمیق نوعی تکنیک ماساژ است که از فشار عمیق استفاده می کند. با ترکیب ضربات آهسته و فشار قابل توجه انگشت، هدف از بین بردن تنش و سفتی است که عمیقاً در عضلات و بافت های همبند شما وجود دارد.

ماساژ بافت عمیق معمولاً بر روی نواحی اولیه ناراحتی شما تمرکز می کند. این معمولاً پشت، گردن، شانه ها، باسن و پاها خواهد بود. با این حال، برای بازوها نیز استفاده می شود، به عنوان مثال در مورد آرنج تنیس بازان، یا پا، مانند با فاسیای کف پا. افزایش فشار به کاهش درد یا عدم تعادل ناشی از آسیب یا تنش کمک می کند. اگر اضطراب دارید یا از استرس رنج می‌برید، ماساژ بافت عمیق به کاهش تنشی که در بدن خود حمل می‌کنید کمک می‌کند.

ماساژ بافت عمیق معمولاً 60 دقیقه تا 90 دقیقه طول می کشد. این یک تکنیک ماساژ شدید است، اما نباید دردی را تجربه کنید.

فواید ماساژ بافت عمیق
فواید ماساژ بافت عمیق در اردوگاه های سلامت جسمی و روانی قرار می گیرد. بیشتر ماساژها به تنهایی بر روی آرامش تمرکز دارند. ماساژ بافت عمیق این فواید را برای شما به ارمغان می آورد، اما از نظر درد و سفتی نیز به شما کمک می کند. مزایای اصلی ماساژ بافت عمیق عبارتند از:

تسکین درد: چه با یک آسیب ورزشی دست و پنجه نرم کنید، چه با التهاب کف پا زندگی می کنید، یا به یک بیماری مزمن مانند سیاتیک یا فیبرومیالژیا مبتلا هستید، ماساژ بافت عمیق می تواند درد را کاهش دهد. شواهد نشان می دهد که ماساژ یک مسکن قدرتمند است.
بهبودی: افزایش جریان خون تحریک شده توسط ماساژ به کاهش التهاب و بهبود سریع تر جراحات کمک می کند.
کاهش فشار خون: مطالعات نشان داده اند که ماساژ می تواند به کاهش فشار خون شما کمک کند.
انعطاف‌پذیری بهبود یافته: ماساژ بافت عمیق می‌تواند دامنه حرکت عضلات سفت را بهبود بخشد و به عملکرد بهتر و تمرین‌های ایمن‌تر اجازه دهد.
آرامش: ماساژ یک معجزه سلامتی است و ماساژ بافت عمیق همان فواید آرامش بخش را دارد. این ماساژ ترشح هورمون‌های حس خوب مانند دوپامین، سروتونین و اندورفین را در بدن افزایش می‌دهد و به شما اطمینان می‌دهد که احساس آرامش می‌کنید.
به خواب کمک می کند: ماساژ بافت عمیق علاوه بر کمک به خواب بهتر به دلیل تسکین درد، به دلیل تزریق طبیعی سروتونین که بدن شما دریافت می کند، می تواند بعداً اثر خواب آور داشته باشد.
شکستن بافت اسکار: اگر اسکارهای بزرگ یا قابل توجهی دارید، ماساژ بافت عمیق به رها شدن تنش ایجاد شده توسط اسکار، شل شدن فاسیا و افزایش انعطاف پذیری در ناحیه کمک می کند.

اثرات بعدی ماساژ بافت عمیق
فواید ماساژ بافت عمیق اگر دوره ای منظم از ماساژ در یک دوره زمانی معین داشته باشید به بهترین وجه قابل تجربه است. با این حال، گاهی اوقات شما فقط می خواهید آن ماساژ یکباره را برای کاهش آن گره زدن دردسرشانه شانه انجام دهید.

پس از یک ماساژ بافت عمیق، می توانید انتظار داشته باشید که در ناحیه ای که کار شده است، کمی حساس شوید. شما نباید درد فعال احساس کنید، و اگر احساس کردید، باید این موضوع را با ماساژدرمانگر در میان بگذارید.

اکثر مراجعین متوجه می شوند که بزرگترین عارضه ماساژ بافت عمیق خواب آلودگی و تشنگی است! توصیه می کنیم یک ماساژ بافت عمیق را در خانه رزرو کنید تا بتوانید کمی آب بنوشید و چرت بزنید یا بلافاصله بعد از آن به رختخواب بروید.

سردرد بعد از ماساژ بافت عمیق یا حتی احساس تهوع کمی غیرعادی نیست. این برای انجام سموم در حال حرکت در بدن شما است. مقدار زیادی آب بنوشید، استراحت کنید، و هر دوی این اثرات کاهش خواهند یافت.

شما همچنین می توانید انتظار داشته باشید که از نظر خلق و خوی خود احساس شادابی کنید، به دلیل تأثیرات مثبت هورمون هایی که فشار عمیق آزاد می کند.

برخی از این عوارض «خوب» هستند و برخی ممکن است کمی نگران کننده باشند. با این حال، ماساژ بافت عمیق برای اکثر افراد بی‌خطر است، تنها در صورت داشتن مشکلات انعقادی یا پوکی استخوان بهتر است از آن اجتناب شود. شما می توانید انتظار داشته باشید که در زمان مناسب پس از پایان هر گونه عوارض جانبی از مزایای آن بهره مند شوید. اما دانستن اینکه چه کاری باید بعد از ماساژ بافت عمیق انجام دهید می تواند به شما کمک کند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم