ماساژ زانو

نحوه ماساژ زانو درد: 4 بهترین راه
تحقیقات نشان می دهد که ماساژ ممکن است به کاهش درد و سفتی زانو کمک کند. با در نظر گرفتن این موضوع، تکنیک های زیر ممکن است به شما کمک کند تا کمی تسکین پیدا کنید.

سلب مسئولیت: در حالی که ماساژ اغلب مفید است، گاهی اوقات می تواند شرایط پزشکی خاصی را تشدید کند. قبل از انجام ماساژ برای زانو درد حتما با یک متخصص مشورت کنید.

1. خود ماساژ بالا و زیر زانو
وقتی عضلات پای شما قوی و بدون تنش هستند، می توانید بهتر از مفصل زانو به طور کلی حمایت کنید. به همین دلیل، ماساژ عضلات چهارسر ران و ساق پا ممکن است به شما در کاهش درد کمک کند.

در اینجا یک خود ماساژ ساده برای امتحان امروز وجود دارد:

با گرم کردن پا با ضربات آرام و طولانی از ران تا ساق پا شروع کنید. (می توانید در اینجا روغن ماساژ اضافه کنید تا سر خوردن روی پوستتان راحت تر شود.)

سپس از دستان خود برای ورز دادن عضلات چهار سر ران خود استفاده کنید. ماساژ را تا مفاصل زانو و پشت ادامه دهید و روی هر قسمتی که احساس سفت شدن دارد تمرکز کنید. حتما قسمت داخلی و خارجی ران را نیز ماساژ دهید.

در نهایت، مدتی را صرف ورز دادن اطراف کاسه زانو (معروف به کشکک شما) کنید. به جای خود استخوان، روی بافت اطراف تمرکز کنید.

در مجموع 5 تا 15 دقیقه ماساژ دهید، یا هر چقدر هم که احساس خوبی داشته باشید.

2. استفاده از ماساژور بدن روی زانو
با استفاده از ماساژور بدن  می توانید به آرامی کشش را از بافت اطراف زانوی خود خارج کنید.

ابتدا یک مکان راحت برای نشستن پیدا کنید. سپس ماساژور را روی حالت کم قرار دهید.

ماساژور را روی ناحیه زانوی خود بمالید و با حرکات ریتمیک و دایره‌ای روی هر نقطه‌ای که متشنج است کار کنید.

بعد از چند دقیقه ماساژور را به سمت عضلات ران خود حرکت دهید.

این مراحل را برای 5 تا 15 دقیقه در هر جلسه، تا چند بار در روز تکرار کنید.

3. ماساژ اصطکاکی متقاطع
یکی دیگر از تکنیک های ماساژ که می تواند به تسکین انواع خاصی از درد زانو کمک کند، ماساژ اصطکاکی متقاطع نام دارد. درمانگران اغلب از ماساژ اصطکاک متقاطع در نزدیکی تاندون کشکک که درست زیر کاسه زانو شما قرار دارد، استفاده می کنند.

قبل از شروع، مطمئن شوید که ابتدا عضلات پای خود را به آرامی ماساژ دهید. به این ترتیب، می توانید قبل از اعمال فشار هدفمندتر، تنش اطراف زانوی خود را برطرف کنید.

سپس:

در یک نقطه راحت بنشینید و پای خود را کاملاً دراز کنید.

با استفاده از یک دست، ناحیه بالای زانو را به آرامی فشار دهید. این کشکک شما را کمی کج می کند و به شما امکان می دهد راحت تر به تاندون کشکک دسترسی پیدا کنید.

انگشت اشاره خود را زیر انگشت وسط خود رد کنید. سپس، از فشار متوسط برای ماساژ پهلو به پهلو در سراسر ناحیه درست زیر کاسه زانو استفاده کنید. (نکته حرفه ای: مطمئن شوید که انگشتانتان با پوست حرکت می کنند و روی آن نمی لغزند.)
تا پنج دقیقه تکرار کنید.

4. مراجعه به ماساژ درمانگر یا فیزیوتراپیست
رزرو یک قرار هفتگی با یک ماساژدرمانگر یک راه عالی برای یافتن تسکین درد زانو است. متخصصان ماساژ آموزش دیده تجربه کمک به افراد با انواع مشکلات مفصلی و عضلانی را دارند - و این دانش می تواند به آنها کمک کند تا از شما حمایت کنند.

با درد پیچیده، شدید یا مداوم زانو، ممکن است لازم باشد با یک فیزیوتراپیست هم کار کنید، که می تواند از بهترین شیوه های پزشکی برای کمک به تقویت و بازیابی ناحیه مورد نظر استفاده کند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم