ماساژ مچ دست

کشش دست و کشش مچ دست
شایع ترین آسیب های مکرر محل کار در اندام فوقانی رخ می دهد. درد دست و مچ دست را می توان با تمرینات مچ دست و تمرینات دستی تسکین داد:

بازوی راست خود را مستقیماً در مقابل خود نگه دارید و دست را به سمت پایین خم کنید و انگشت خود را به سمت زمین نشان دهید. با استفاده از دست چپ به آرامی پشت دست راست خم شده را فشار دهید تا عضلات ساعد کشیده شود. کشش را به مدت 15 تا 20 ثانیه نگه دارید و کف دست راست را به سمت بالا بچرخانید. با استفاده از دست چپ انگشتان را به آرامی به عقب هدایت کنید. در طرف دیگر تکرار کنید. حرکات کششی مانند این کمک می کند تا مفاصل و ماهیچه ها روان و انعطاف پذیر باشند.

مانند بسیاری دیگر از تمرینات تونل کارپال و کشش آرنج تنیس بازان، این نوع تکنیک کششی کل ساعد، دست و مفصل مچ دست را درگیر می کند و به مرور زمان به کاهش درد کمک می کند. هر روز فقط چند دقیقه برای انجام این تمرینات تقویتی مچ دست اختصاص دهید.

تکنیک های ماساژ بازو و دست
علاوه بر کشش، ماساژ درمانی روشی موثر برای کاهش درد مچ دست، درد دست و سندرم تونل کارپال است. در اینجا چند تکنیک ماساژ دست برای اطمینان از حداکثر تسکین درد آورده شده است:

از یک کف دست باز استفاده کنید تا روغن را به جلو و پشت بازو بمالید تا به آرامی بافت‌های عضلانی را گرم کرده و برای ماساژ عمیق‌تر آماده کنید.

در حالی که دست خود را از مچ تا آرنج و پشت می‌لغزید، به آرامی فشار عمیق‌تری به ساعد وارد کنید.

از بند انگشتان یک دست بسته به جای کف دست باز استفاده کنید تا فشار بیشتری را بدون اینکه به دستان خود فشار بیاورید، ایجاد کنید.

هر دو انگشت شست را در مرکز مچ فشار دهید و همزمان با سر خوردن تا آرنج به داخل عضله فشار دهید.

هر دو طرف ساعد را بپوشانید تا همه انقباضات شل شوند.

انگشتان، شست ها و کف دست را ماساژ دهید و به آن ها فشار ملایم و کشش های ملایم بدهید.

ماساژ را با حرکات طولانی تر و سر خوردن از مچ تا آرنج به پایان برسانید.

نکاتی برای درد دست و مچ دست

برای بهترین نتیجه، حرکات کششی باید حداقل یک بار در روز انجام شود.

برای کار مداوم با کامپیوتر هر ساعت یک استراحت کششی ۵ دقیقه ای و برای کارهای سبک تر هر چند ساعت یک بار استراحت کنید.

ماساژ هر 2 تا 4 هفته بیشترین فواید را برای بافت ها دارد.

درد مزمن را می توان با ماساژ 1 تا 2 بار در هفته درمان کرد.

پیشگیری از آسیب
گذراندن ساعت‌ها کار یا بازی در رایانه ممکن است یک فعالیت کم‌کلید به نظر برسد، اما حفظ موقعیت‌های ثابت برای مدت طولانی می‌تواند منجر به آسیب‌های استرس مکرر شود.

گنجاندن حرکات کششی و ماساژ منظم در روال خود می تواند درد دست و مچ دست را کاهش دهد و ساعد، دست ها و مچ دست شما را به درستی کار کند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم