انواع ماساژ برای درد سیاتیک

انواع ماساژهایی که برای سیاتیک بهترین هستند
ماساژ درمانی می تواند برای دردهای عضلانی و عصبی مفید باشد. در طول ماساژ، به دلیل ترشح اندورفین، احساس آرامش می کنید. اندورفین به تسکین درد و افزایش لذت کمک می کند و همچنین در هنگام فعالیت بدنی و غذا خوردن آزاد می شود.

مزیت دیگر این است که تکنیک های مختلف ماساژ درمانی می تواند به افزایش گردش خون کمک کند. گردش خون فقط شامل گردش خون نمی شود، بلکه تمام مایعات بدن را شامل می شود. سیستم لنفاوی بدن را به گردش در می آورد و می تواند انسداد داشته باشد.

در نهایت، انواع مختلف تکنیک های ماساژ می تواند به رهایی از تنش و درد در بدن از سیاتیک کمک کند. هیچ مدرکی وجود ندارد که نشان دهد یک روش ماساژ موثرتر از دیگری است. بنابراین، ترجیحات شخصی یا صحبت با ماساژدرمانگر ثبت شده خود (RMT) می تواند هنگام انتخاب نوع ماساژ شما مفید باشد.

1. ماساژ بافت عمیق
ماساژ بافت عمیق بر روی ماساژ لایه های عمیق ماهیچه های بدن شما و بافت های همبند اطراف عضلات تمرکز دارد. سیاتیک می تواند باعث درد عمیق مزمن در عضلات، به ویژه کمر شما شود. نشان داده شده است که این سبک ماساژ به بهبود درد مزمن کمک می کند. در طول ماساژ، RMT به آرامی و به طور یکنواخت بر عضلات فشار وارد می کند تا بافت را بلند و شل کند.

به دلیل فشار محکم، این نوع ماساژ می تواند احساس درد را در شما ایجاد کند، اما در عرض 2 تا 3 روز، احساس آرامش عمیقی خواهید داشت. ماساژ بافت عمیق یک درمان آرامش بخش است که از طریق عضلات سفت و درد سیاتیک عمل می کند. به طور کلی، این سبک ماساژ می تواند به بهبود درد سیاتیک و موارد دیگر کمک کند.

2. درمان رهاسازی میوفاشیال
درمان آزادسازی میوفاشیال از طریق بافت میوفاشیال که به عضلات بدن شما متصل می شود، عمل می کند. بافت میوفاشیال یک بافت فیبری و قوی است که در سراسر بدن انسان جریان دارد و از ماهیچه ها و استخوان های شما محافظت و حمایت می کند.

در طول درمان رهاسازی میوفاشیال، RMT با رویکرد ملایم‌تری شروع می‌شود و به آرامی هر گونه سفتی یا درد را در سراسر بدن شما جستجو می‌کند. هنگامی که علائم سفتی پیدا شد، RMT فشار ثابت و سبکی را برای کار در گره ها اعمال می کند.

به طور معمول، هنگامی که سیاتیک شعله ور می شود، عضلات اطراف شما را منقبض می کند و باعث دردی می شود که برای برخی می تواند بی حرکت باشد. رهاسازی میوفاشیال بر روی نواحی که عضلات شما منقبض شده اند تمرکز می کند و به آرامی برای رهایی از این فشار کار می کند.

3. درمان نقطه ماشه ای
درمان نقطه ماشه ای بر روی نواحی در بدن شما تمرکز دارد که به عنوان نقاط ماشه ای در نظر گرفته می شوند. نقطه ماشه دقیقا چیست؟ نقطه ماشه بخشی از بدن شما است که تنش یا سفت است. هر زمان که فشار خارجی به نقطه کانونی وارد شود، این ناحیه درد را به سایر قسمت‌های بدن شما منتقل می‌کند.

این نقاط در مناطقی اتفاق می‌افتند که ماهیچه‌ها نمی‌توانند تنش را آزاد کنند. درمان نقطه ماشه ای از طریق این نواحی کار می کند و به کاهش سفتی و درد در ناحیه کمک می کند. درمان نقطه ماشه ای می تواند با کاهش استرس بدن، کار در مناطق پرتنش، و ترشح اندورفین های مفید برای تقویت آرامش، به شعله ور شدن سیاتیک کمک کند.

در حالی که ماساژ برای سیاتیک یک گزینه آرامش بخش و موثر است، اما ممکن است برای همه مناسب نباشد. روش دیگر برای کمک به درد سیاتیک در صورتی که ماساژ درمانی گزینه قابل دسترس برای شما نباشد، وجود دارد.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم