ماساژ متل قو

برخی از افراد وقتی به ماساژ فکر می کنند، فقط به یک سبک ماساژ فکر می کنند. آنها نمی دانند که سبک های مختلف ماساژ وجود دارد که اهداف متفاوتی دارند و می توانند به طرق مختلف به شما کمک کنند. دو مورد از رایج ترین سبک های ماساژ عبارتند از: ماساژ ریلکسیشن و ماساژ درمانی. برخی از افراد ممکن است نام این دو سبک ماساژ را شنیده باشند، اما کاملاً مطمئن نیستند که تفاوت آنها چیست؟


ماساژ ریلکسی یا ماساژ سوئدی
تمرکز اصلی ماساژ ریلکسی، کاهش استرس، آرامش و آرامش ذهن و بدن است. در مقایسه با ماساژ درمانی از نظر تسکین درد، شکلی کمتر خاص از فیزیوتراپی است، اما هنوز هم بسیار درمانی است، به خصوص با زندگی پرمشغله ای که امروز داریم، زیرا در تسکین استرسی که در بدن و ذهن وجود دارد عالی است. این سبک ماساژ به سلامت روحی و روانی شما کمک می کند، زیرا ذهن را آرام می کند و سیستم عصبی را آرام می کند. ماساژ ریلکسی باعث شل شدن کلی بدن می شود، جریان خون را در سراسر بدن تشویق می کند و با تحریک غدد لنفاوی به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند.

ماساژ ریلکسی برای افرادی که هفته یا ماه پر استرسی را پشت سر گذاشته‌اند بسیار عالی است، زیرا به بدن اجازه می‌دهد تا عقب‌نشینی و شارژ شود. ماساژ ریلکسیشن معمولاً شامل سکته‌های روان و ورز دادن است که با فشار انتخابی شما انجام می‌شود.

این یک درمان بدون درد و راهی موثر برای کاهش استرس و آرامش ذهن و بدن است.

ماساژ درمانی
هدف در ماساژ درمانی "درمان" بدن است. این سبک از ماساژ به طور کلی به کل بدن نگاه می کند و تمرکز آن بر درمان درد، اختلالات ساختاری و کمک به توانبخشی آسیب است.

درمانگران ماساژ درمانی از ارزیابی‌ها و آزمایش‌ها استفاده می‌کنند تا بفهمند چه ساختارهایی باعث درد یا اختلال عملکرد بدن شما می‌شوند. معمولاً دردهای عضلانی مانند کمردرد ناشی از ضعف عضلات، عضلات بیش فعال یا عضلات جبران کننده است. هنگامی که درمانگر علت درد/ناراحتی شما را پیدا کرد، ماساژ بر روی درمان عضلاتی که باعث درد در بدن شما می شوند متمرکز می شود. بنابراین ماساژ درمانی بر خلاف اکثر ماساژهای آرامش بخش به طور خاص برای هر فرد طراحی شده است.

ماساژ درمانی شامل تکنیک های مختلفی است که گروه های عضلانی خاصی را هدف قرار می دهد. برخی از تکنیک ها عبارتند از درمان نقطه ماشه ای، کشش PNF، رهاسازی میوفاشیال و سلب عضله. فشار در ماساژ ترمیمی می‌تواند گاهی عمیق‌تر از ماساژ ریلکسیشن باشد، اما همیشه در مواردی که برای مشتری قابل تحمل است، کار می‌کند.

افرادی که از ماساژ درمانی بهره مند می شوند عبارتند از هرکسی که تنش عضلانی را تجربه می کند، یا هر کسی که درد حاد یا مزمن را تجربه می کند، برخی از نمونه ها کمردرد یا گردن درد است. مانند ماساژ آرامش بخش، ماساژ درمانی نیز برای تحریک جریان خون در سراسر بدن و کمک به حذف سموم مفید است.
اگرچه ممکن است ماساژ درمانی به عنوان آرامش بخش در ماساژ ریلکسی تلقی نشود، اما همچنان در آرامش ذهن و بدن بسیار موثر است. به خصوص به نظر می رسد که درمان های ماساژ درمانی می تواند درد اسکلتی عضلانی شما را کاهش دهد، که تأثیر مستقیمی بر وضعیت روحی و عاطفی شما دارد.

هر دو سبک ماساژ بسیار درمانی و مفید هستند. بسته به فرد و شرایط فعلی او، ماساژ ریلکسیشن یا ماساژ درمانی مناسب ترین خواهد بود. اگر احساس استرس و خستگی می کنید، یک ماساژ آرامش بخش بسیار ارزشمند خواهد بود. اگر درد و تنش عضلانی-اسکلتی یا عصبی را تجربه می‌کنید، یا از نظر قدرت یا انعطاف‌پذیری به کمک نیاز دارید، ماساژ درمانی بسیار سودمند خواهد بود.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم