ماساژ سلمانشهر

فواید ماساژ درمانی برای کمردرد
آیا به دنبال راه های جدیدی برای کمک به کاهش درد کمر یا گردن خود هستید؟ محبوبیت روزافزون ماساژ درمانی باعث شده است که بسیاری از مبتلایان به کمردرد مزمن توجه داشته باشند. از این گذشته، تقریباً هر کسی می تواند ماساژ دریافت کند. و، مطالعات نشان می دهد که افراد بیشتری نسبت به قبل از مزایای ماساژ درمانی بهره می برند.

درک درد کمر و گردن

کمر درد
برای بسیاری، کمردرد شامل آسیب بافت نرم است. بافت های نرم شما شامل پوست، ماهیچه ها، رباط ها، تاندون ها و بافت همبند است.

به طور معمول، کشیدگی یا رگ به رگ شدن در هنگام بلند کردن نامناسب، زمین خوردن، دوره‌های طولانی وضعیت نامناسب یا آسیب‌های ورزشی رخ می‌دهد. کشیدگی شامل آسیب به عضله زمانی است که بیش از حد کشیده شود و پاره شود. از سوی دیگر، رگ به رگ شدن زمانی ایجاد می‌شود که رباط‌هایی که استخوان را به استخوان متصل می‌کنند بیش از حد کشیده یا پاره شوند.

در بسیاری از موارد، کشیدگی و رگ به رگ شدن علت کمردرد کوتاه مدت است. با این حال، افرادی که از کمردرد مزمن رنج می برند، می توانند شرایط جدی تری داشته باشند. برخی از دلایل کمردرد مزمن عبارتند از:

فتق دیسک: بین هر مهره ستون فقرات یک دیسک لاستیک مانند قرار دارد که به جذب ضربه و محافظت از ستون فقرات کمک می کند. این لایه بیرونی ضخیم از بافت فیبری یک مرکز پر از ژل را در بر می گیرد. هنگامی که مرکز ژل از لایه بیرونی می شکند، فشار می تواند باعث گیرکردن عصب شود.

بیماری دژنراتیو دیسک: با افزایش سن، توانایی دیسک‌های ما برای حفظ مایعات کاهش می‌یابد. این کمبود هیدراتاسیون، جذب شوک حرکات روزانه را سخت تر می کند. این باعث استرس بیشتر بر روی لایه بیرونی دیسک می شود که منجر به درد و ضعیف شدن عضلات می شود.

استئوآرتریت (OA): استئوآرتریت وضعیتی است که در نتیجه روند پیری ایجاد می شود. استئوآرتریت باعث می‌شود غضروفی که دیسک‌ها و مفاصل ما را تحت فشار قرار می‌دهد به آرامی از بین برود.

اختلال عملکرد مفصل ساکروایلیاک (SJD): SJD زمانی رخ می دهد که مفصلی که باسن را به پایین ستون فقرات متصل می کند ملتهب شود. این می تواند پس از زمین خوردن یا در طی یک رویداد مانند بارداری که فشار اضافی بر روی باسن وارد می کند رخ دهد.

ضربه به گردن یا کمر: تصادف رانندگی یا سقوط بد می تواند باعث دررفتگی یا شکستگی در ستون فقرات شود که منجر به کمردرد می شود.

گردن درد
مانند کمردرد، گردن درد اغلب به دلیل رگ به رگ شدن و کشیدگی در بافت های نرم ایجاد می شود. وضعیت نامناسب، بدخوابی، صدمات و حرکات تکراری همگی ممکن است مقصر باشند. گاهی اوقات این علائم فقط چند روز طول می کشد. گاهی اوقات آنها به مسائل آزاردهنده تبدیل می شوند.

وقتی گردن درد شدید شامل بی حسی یا گزگز در اندام ها باشد یا بیش از سه ماه طول بکشد، ممکن است علت زمینه ای جدی تر باشد. گردن درد مزمن می تواند ناشی از مشکلات ستون فقرات، دیسک ها یا مفاصل باشد. مانند قسمت تحتانی کمر، ناحیه گردنی (گردن) ستون فقرات نیز می تواند از فتق دیسک، آرتروز و بیماری دژنراتیو دیسک رنج ببرد.

کشف علت گردن و کمر درد به تشخیص اینکه آیا ماساژ درمانی بهترین گزینه درمانی برای شما است یا خیر کمک می کند.

ماساژ درمانی چیست؟

ماساژدرمانگرها ماساژ گاه به گاه را به سطح بعدی می برند. آنها بافت های نرم بدن شما را با استفاده از سطوح مختلف فشار و حرکت با تکنیک های ماساژ اثبات شده دستکاری می کنند. 

ماساژ درمانی چگونه کمک می کند؟
زندگی در این عصر مدرن بر بدن ما تأثیر می گذارد. استرس و اضطراب مزمن باعث تنش اضافی عضلات می شود. تمام توجه به صفحه نمایش روی وضعیت بدن ما تأثیر می گذارد. علاوه بر این، بسیاری از مشاغل مدرن پشت میز یا در سایر مشاغل غیرفعال سپری می شوند. جای تعجب نیست که چرا بیشتر و بیشتر مردم گردن و کمر درد را تجربه می کنند.

ماساژ فواید زیادی برای کاهش دردهای کوتاه مدت و مزمن به خصوص در ناحیه پشت و گردن دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

مدیریت استرس: ماساژ تنش عضلانی را که اغلب در اثر استرس ایجاد می شود، از بین می برد. علاوه بر این، یک دوره کوتاه "تایم اوت" را فراهم می کند که در آن از یک استراحت آرام از برنامه روزانه خود لذت می برید.

ارتقاء سلامت کلی: ماساژ به ارتقاء سلامت بافت نرم کمک می کند. همچنین ممکن است شما را از اینکه سبک زندگی شما چگونه بر بدن شما تأثیر می گذارد آگاه تر کند.

تسکین درد مزمن: ماساژ با از بین بردن تنش عضلانی و افزایش انعطاف پذیری، درد بدن را هدف قرار می دهد. این می تواند به کاهش نیاز شما به داروهای مسکن کمک کند.

بهبود خلق و خو: اندورفین آزاد شده در حین ماساژ باعث تقویت سریع خلق و خوی شما می شود.
 

این می تواند به اضطراب، افسردگی و استرس مزمن کمک کند.

زمان‌های بهبودی سریع‌تر: اگر دچار کشیدگی کمر یا گردن شده‌اید، ماساژ به تسریع روند بهبودی کمک می‌کند.

پیشگیری از آسیب: زمانی که عضلات سالم و انعطاف پذیر باشند، احتمال آسیب کمتری وجود دارد.

گردش خون بهتر: فشاری که در حین ماساژ استفاده می شود، جریان خون را در نواحی پر احتقان یا آسیب دیده ترغیب می کند و فاکتورهای شفابخش را به محل آسیب شما می رساند. علاوه بر این، ماساژ به دور کردن ضایعات متابولیک از عضلات کمک می کند.

بهبود دامنه حرکتی: با کاهش تنش عضلانی، حرکت بهتری را در مفاصل خود تجربه خواهید کرد.

چه زمانی ماساژ درمانی مناسب است؟
همانطور که قبلا ذکر شد، کشیدگی عضلات و رگ به رگ شدن شایع ترین منبع کمردرد هستند. ماساژ درمانی یک گزینه درمانی عالی برای این شرایط است. این نه تنها تنش عضلانی را کاهش می دهد، بلکه به کاهش اسپاسم و التهاب در ناحیه آسیب دیده نیز کمک می کند. یک ماساژدرمانگر همچنین می تواند منبع درد شما را تعیین کرده و برای از بین بردن آن تلاش کند.

کسانی که از آرتروز ستون فقرات (OA) رنج می برند نیز ممکن است از ماساژ درمانی بهره مند شوند. ماساژ با کاهش تنش و استرس به کاهش درد استئوآرتریت کمک می کند و به طور همزمان گردش خون را افزایش می دهد.

ماساژ درمانی یک درمان نسبتاً ایمن و غیر تهاجمی است. اما، باید با پزشک خود مشورت کنید تا تصمیم بگیرد که آیا برای شرایط شما مناسب است یا خیر.

انواع محبوب ماساژ
هنوز برای ماساژ آماده اید؟ شما می توانید بهترین نوع ماساژ را بر اساس درد، حساسیت به لمس و ترجیحات شخصی خود انتخاب کنید. در زیر برخی از رایج ترین تکنیک های ماساژ آورده شده است. بسیاری از جلسات ماساژ درمانی حدود 60 تا 90 دقیقه طول می کشد.

ماساژ سوئدی
برای کسانی که تازه با ماساژ درمانی آشنا شده اند، ماساژ سوئدی ممکن است شروعی عالی باشد. به کاهش تنش عضلانی در سراسر بدن کمک می کند. این ماساژ آرامش بخش همچنین می تواند به مدیریت کمردرد خفیف کمک کند.

در طول یک جلسه معمولی، می توان انتظار ماساژ کل بدن را داشت. ماساژدرمانگر ترکیبی از ورز دادن، ضربه زدن، حرکات دایره ای عمیق، حرکات غیرفعال مفصل و سکته های طولانی را استفاده می کند.

ماساژ بافت عمیق
همانطور که از نام آن پیداست، ماساژ بافت عمیق در مقایسه با ماساژ سوئدی، فشار بیشتری به عضلات می‌افزاید. این فشار اضافه می تواند به افرادی که درد عضلانی، برخی آسیب ها و دردهای مزمن عضلانی دارند کمک کند. علاوه بر این، کسانی که از اضطراب یا سطوح بالای استرس رنج می برند، می توانند از کاهش تنش عضلانی که اغلب با این شرایط مرتبط است، بهره مند شوند.

در طول ماساژ بافت عمیق، ماساژور از فشار عمیق انگشت و حرکات آهسته نوازش استفاده می کند. فشار اضافی به لایه‌های عمیق‌تر ماهیچه‌ها و بافت‌های نرم کمک می‌کند.

اگرچه ماساژ بافت عمیق نباید باعث ایجاد درد شود، افرادی که به لمس حساس هستند ممکن است بخواهند گزینه دیگری را جستجو کنند.

ماساژ نقطه ماشه ای
این نوع ماساژ نقاط ماشه ای را در بدن تسکین می دهد. نقاط ماشه ای مناطقی از سفت شدن عضلات هستند که باعث درد در سایر قسمت های بدن می شوند. به عنوان مثال، یک نقطه ماشه ای در پشت می تواند منجر به گردن درد شود. این نواحی "محرک" باعث افزایش انقباض و کاهش گردش خون شده اند. نتیجه نهایی؟ اسپاسم، درد، و/یا دردهای تیز. ماساژ دادن این نواحی منقبض می تواند به کاهش علائم کمک کند.

در طول ماساژ نقطه ماشه ای، درمانگر روی بیشتر قسمت های بدن کار می کند و توجه ویژه ای به مناطقی دارد که باعث ناراحتی شما می شود. ضربات جریان و فشار عمیق برای آزاد کردن این نقاط ماشه ای کار می کنند.

ممکن است تنها پس از یک جلسه تسکین درد قابل توجهی احساس کنید.

ماساژ درمانی
این نوع ماساژ به طور کلی شامل ایجاد یک رابطه مداوم با یک ماساژ درمانگر است. با ارائه علائم خود به درمانگر مانند شانه های سفت، گردن درد یا اسپاسم در قسمت پایین کمر شروع می شود. از آنجا، درمانگر به جای اینکه فقط به شما یک ماساژ کامل بدن بدهد، طرحی برای رسیدگی به این مناطق ایجاد می کند.

ماساژدرمانگر شما تکنیک های اثبات شده ای مانند نقطه ماشه ای یا رهاسازی میوفاشیال را انجام می دهد. این تکنیک ها می توانند به کاهش درد و ایجاد تغییرات ساختاری در عضلات و سایر بافت های نرم کمک کنند. از آنجایی که این یک رابطه مداوم است، درمانگر نتایج را ارزیابی می کند و بر اساس علائم شما تغییراتی در جلسات ایجاد می کند.

ماساژ شیاتسو
این نوع ماساژ ژاپنی از طب سنتی چین الهام گرفته شده است. به تنظیم و تحریک سیستم عصبی، لنفاوی، گردش خون و هورمونی بدن کمک می کند. این درمان جامع به افرادی که از درد کمر و گردن، آرتریت، رگ به رگ شدن، سیاتیک و استرس مزمن رنج می برند، کمک کرده است.

در طول ماساژ شیاتسو، درمانگر از کف دست، انگشتان و شست برای اعمال فشار به قسمت های مختلف بدن استفاده می کند. این فشار جریان انرژی را تقویت می کند و به اصلاح عدم تعادل در بدن کمک می کند. شیاتسو سلامت کلی را تشویق می کند و به هماهنگی، دامنه حرکتی و تسکین درد کمک می کند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم