ماساژ نوشهر

فواید ماساژ دست و نحوه انجام آن توسط خودتان
مزایای سلامتی ماساژ درمانی به خوبی مستند شده است و ماساژ دست نیز از این قاعده مستثنی نیست. ماساژ دادن دست ها احساس خوبی دارد، می تواند به کاهش تنش عضلانی کمک کند و حتی ممکن است درد را کاهش دهد.

مطالعات نشان داده‌اند که انجام یک ماساژ حرفه‌ای دست فقط یک بار در هفته، و انجام خود ماساژ یک بار در روز، ممکن است به کاهش درد مرتبط با بسیاری از بیماری‌ها از جمله آرتریت، سندرم تونل کارپال و نوروپاتی کمک کند.

در این مقاله، نگاهی دقیق‌تر به فواید ماساژ دست می‌اندازیم، و اینکه چگونه می‌توانید دستان خود را هنگامی که به مراقبت بیشتری نیاز دارند، ماساژ دهید.

فواید ماساژ دست چیست؟
ماساژ دست پتانسیل بهبود سلامت و تندرستی شما را از طرق مختلف دارد. طبق یک مطالعه در سال 2011، فواید ماساژ دست ممکن است شامل موارد زیر باشد:

کاهش درد دست
اضطراب کمتر
خلق و خوی بهتر
بهبود خواب
قدرت گرفتن بیشتر
طبق یک مطالعه سال 2018، یک ماساژ منظم ممکن است به کاهش فشار خون شما نیز کمک کند. با این حال، این مطالعه به طور خاص بر روی ماساژ دست تمرکز نکرد.

مطالعه دیگری که در سال 2015 منتشر شد، شامل پرستارانی بود که در بخش مراقبت های ویژه کار می کردند. این به طور خاص روی ماساژ دست تمرکز نکرد، اما دریافت که یک ماساژ عمومی دو بار در هفته به طور قابل توجهی سطح استرس آنها را کاهش می دهد.

یک بررسی در سال 2017 نشان داد که ماساژ درمانی ممکن است برای طیف وسیعی از شرایط مفید باشد، از جمله:

سندرم های درد، از جمله آرتریت، سندرم تونل کارپ و فیبرومیالژیا
فشار خون بالا
شرایط خودایمنی، مانند آسم و مولتیپل اسکلروزیس
اوتیسم
اچ‌آی‌وی
بیماری پارکینسون
زوال عقل
بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از شرایط دستی بیندازیم که تحقیقات نشان داده‌اند ممکن است از ماساژ دست سود ببرند.


آرتروز
آرتریت در دستان شما می تواند دردناک و ناتوان کننده باشد. افراد مبتلا به آرتریت دست 75 درصد قدرت کمتری در دستان خود نسبت به افرادی که این بیماری را ندارند، دارند. کارهای ساده ای مانند باز کردن در یا باز کردن پیچ شیشه می تواند دلهره آور یا حتی غیرممکن باشد.

نشان داده شده است که ماساژ دست کمک می کند. مطالعه‌ای در سال 2011 نشان داد که شرکت‌کنندگان پس از یک پیام دستی حرفه‌ای هفتگی و پیام روزانه در خانه، درد کمتری داشتند و قدرت در دست گرفتنشان بیشتر بود.

همین مطالعه همچنین نشان داد که شرکت کنندگان در ماساژ درمانی در پایان مطالعه چهار هفته ای اضطراب و افسردگی کمتری داشتند و خواب با کیفیت بهتری داشتند.

مطالعه‌ای در سال 2014 نشان داد که استفاده از مسکن‌های موضعی پس از ماساژ دست باعث بهبود درد، قدرت گرفتن، خلق افسرده و اختلالات خواب می‌شود.

سندرم تونل کارپال
سندرم تونل کارپال باعث درد، بی حسی و ضعف در مچ دست می شود. به گفته کالج روماتولوژی آمریکا، این یک اختلال عصبی بسیار شایع است که بیش از 10 میلیون آمریکایی را تحت تاثیر قرار می دهد.

همانطور که در یک منبع معتبر در سال 2016 گزارش شده است، ماساژ درمانی ممکن است به کاهش درد تونل کارپال کمک کند. این بررسی نشان داد که افراد مبتلا به سندرم تونل کارپال که به طور منظم ماساژ می‌دادند، سطوح پایین‌تری از درد، اضطراب و خلق و خوی افسرده و همچنین بهبود قدرت گرفتن را گزارش کردند.

در یک مطالعه دیگر، شرکت کنندگان مبتلا به سندرم تونل کارپال دو ماساژ 30 دقیقه ای در هفته به مدت شش هفته دریافت کردند. در هفته دوم، تغییر قابل توجهی در شدت علائم و عملکرد دست آنها وجود داشت. این مطالعه شامل نقاط ماشه دست بود.

ماساژ برای تسکین تونل کارپ روی مچ دست تمرکز می‌کند، اما ممکن است شامل بازو، شانه، گردن و دست نیز باشد. طبق گفته انجمن ماساژ درمانی آمریکا، این نوع ماساژ بسته به علائم فرد متفاوت است.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم