سالن ماساژ در چالوس و نوشهر

نوروپاتی
نوروپاتی آسیب عصبی است که می تواند باعث درد در دست و پا شود. همچنین می تواند باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن و سایر احساسات غیر طبیعی شود. ماساژ ممکن است با بهبود گردش خون و افزایش جریان خون به اندام های شما کمک کند.

دیابت یکی از علل شایع نوروپاتی محیطی است. یکی دیگر از علل شایع شیمی درمانی برای سرطان است. داروهای شیمی درمانی می توانند باعث آسیب عصبی در دست ها و پاها شوند.

یک مطالعه در سال 2016 بر روی افرادی که تحت شیمی درمانی قرار گرفتند، گزارش داد که پس از یک جلسه ماساژ، 50 درصد از شرکت کنندگان بهبود علائم را گزارش کردند. علامتی که پس از مطالعه 10 هفته ای بیشتر بهبود یافت، ضعف کلی بود.

مطالعه‌ای در سال 2017 بر روی افراد مبتلا به نوروپاتی دیابتی که ماساژ با روغن‌های ضروری انجام دادند، متمرکز بود. شرکت کنندگان سه ماساژ در هفته به مدت چهار هفته داشتند. پس از چهار هفته، درد آنها به طور قابل توجهی کاهش یافت و نمرات کیفیت زندگی آنها تا حد زیادی بهبود یافت.

روماتیسم مفصلی
یک مطالعه در سال 2013، یک منبع معتبر، فشار متوسط ​​را با ماساژ فشار سبک برای افراد مبتلا به آرتریت روماتوئید مقایسه کرد. این مطالعه بر روی اندام فوقانی متمرکز شد.

پس از یک ماه ماساژ درمانی هفتگی و خود ماساژ روزانه، گروه ماساژ با فشار متوسط ​​بهبود بیشتری در درد، قدرت گرفتن و دامنه حرکتی داشتند.

طبق گفته انجمن ماساژ درمانی آمریکا، بهتر است روی مفصل خاصی که در تشدید آرتریت روماتوئید نقش دارد کار نکنید.

چگونه خودتان را ماساژ دهید
برای ماساژ دست در منزل به تجهیزات خاصی نیاز ندارید. می‌توانید ماساژ را با یا بدون استفاده از روغن، روغن‌های ضروری یا لوسیون انجام دهید.

برای به دست آوردن بیشترین فواید از ماساژ دست، بهتر است آن را هر روز به مدت حداقل 15 دقیقه انجام دهید. سعی کنید به جای فشار سبک از فشار متوسط ​​استفاده کنید، به خصوص اگر دست درد دارید.

انجام ماساژ دست قبل از خواب ممکن است کیفیت خواب شما را بهبود بخشد. اما ماساژ در هر زمانی از روز می تواند آرامش بخش و مفید باشد.

ممکن است بخواهید قبل از شروع به آرام شدن عضلات، مقداری گرما به دست ها و بازوهای خود بمالید. سپس، مراحل زیر را انجام دهید:

در یک موقعیت راحت بنشینید. برای اعمال فشار متوسط، ممکن است راحت تر باشد که یک دست خود را روی میز قرار دهید در حالی که از دست دیگر خود برای انجام حرکات ماساژ استفاده می کنید.
از کف دست خود برای نوازش ساعد خود از مچ تا آرنج و دوباره در هر دو طرف استفاده کنید. در صورت تمایل می توانید نوازش را تا شانه خود گسترش دهید. این کار را حداقل سه بار در دو طرف ساعد خود انجام دهید. ایده اینجا این است که عضلات خود را گرم کنید.
از کف دست خود برای نوازش از مچ تا نوک انگشتان در هر دو طرف دست خود استفاده کنید. این کار را حداقل سه بار انجام دهید. از فشار متوسط ​​استفاده کنید.
دست خود را با انگشت شست در زیر ساعد خود جمع کنید. پوست خود را از مچ شروع کنید و به آرامی تا آرنج حرکت دهید و دوباره به پایین برگردید. این کار را در دو طرف ساعد حداقل سه بار با فشار متوسط ​​انجام دهید.
از انگشت شست و سبابه خود - یا انگشت شست و تمام انگشتان خود - برای فشار دادن به صورت دایره ای یا عقب و جلو استفاده کنید و به آرامی دست و ساعد خود را به سمت بالا حرکت دهید. این کار را در دو طرف بازو و دست خود حداقل سه بار با فشار متوسط ​​انجام دهید.
انگشت شست خود را به صورت دایره ای با فشار متوسط ​​به دور پشت دست و سپس کف دست فشار دهید. فشار را با انگشت شست خود در دو طرف هر انگشت ادامه دهید. از انگشت شست خود برای ماساژ ناحیه بین انگشت شست و سبابه استفاده کنید.
بسته به شرایط شما، پزشک، فیزیوتراپ یا ماساژ درمانگر ممکن است تکنیک های ماساژ خاصی را پیشنهاد کند. اگر درد شدید دارید، ممکن است بخواهید با پزشک خود درباره شروع خود ماساژ مشورت کنید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم