سالن ماساژ در سلمانشهر

ماساژ آروماتراپی چیست؟

ماساژ آروماتراپی به دلایل مختلف از جمله آرامش، مدیریت درد و بهبود خلق و خو استفاده می شود. اینها همچنین برخی از مزایای اساسی ماساژ درمانی هستند. تصور می‌شود افزودن روغن‌های ضروری چنین فوایدی را افزایش می‌دهد.

برخی از محبوب ترین اسانس های مورد استفاده در رایحه درمانی عبارتند از:

ترنج
چوب سدر
بابونه
اکالیپتوس
شمعدانی
زنجبیل
اسطوخودوس
لیمو
نارنجی
نعناع تند
درخت چای
رایحه درمانی اغلب به عنوان یک خدمات اضافی به یک جلسه ماساژ سنتی اضافه می شود. ماساژ درمانگر ممکن است در طول جلسه شما یک روغن ضروری را در اتاق پخش کند یا ممکن است چند قطره روغن را به لوسیون ماساژ اضافه کند و آن را مستقیماً روی پوست شما بمالد.

کاربردهای ماساژ آروماتراپی
بر اساس گزارش مرکز ملی سلامت مکمل و یکپارچه (NCCIH)، تقریباً 7 درصد از بزرگسالان ایالات متحده به طور منظم از ماساژ درمانی استفاده می کنند.

ماساژ درمانی خود شامل دستکاری ماهیچه ها و غدد لنفاوی از طریق تکنیک های حرفه ای پرس و مالش است.

برخی از انواع ماساژ عبارتند از:

بافت عمیق
سوئدی
قبل از تولد
ماساژ سنگ داغ

روغن های ضروری را می توان به هر نوع ماساژ برای اهداف آروماتراپی اضافه کرد.

ماساژ درمانی با کاهش کوتاه مدت درد و درد فیزیکی و بهبود خلق و خوی مرتبط است. افزودن یک روغن ضروری برای ماساژ آروماتراپی به طور بالقوه می تواند اثرات را افزایش دهد.

به عنوان مثال، اگر از افسردگی رنج می‌برید، افزودن یک روغن تقویت‌کننده خلق و خو مانند پرتقال نیز می‌تواند احساس بهتری در شما ایجاد کند.

رایحه درمانی چیست؟
رایحه درمانی استفاده از روغن های ضروری برای فواید خاص است. به عنوان مثال می توان به اسطوخودوس، پرتقال و ترنج و اکالیپتوس اشاره کرد. این "رایحه ها" همه مشتقات گیاهی از گیاهان، عصاره درختان و گل ها هستند. روغن‌های ضروری بسیار غلیظ هستند، بنابراین برای استفاده صحیح باید آن‌ها را در روغن‌های ملایم‌تر، مرطوب‌کننده‌ها یا لوسیون‌ها رقیق کنید.

هدف کلی رایحه درمانی بهبود سلامت جسمی و روانی شماست. مصرف کنندگان بیشتری نسبت به قبل محصولات اسانس را با پخش کردن آنها در خانه یا رقیق کردن آنها برای استفاده از پوست آزمایش می کنند.

آیا رایحه درمانی کار می کند؟
تحقیقات علمی در مورد اثرات رایحه درمانی بر سلامتی مختلط است یا وجود ندارد.

با توجه به NCCIH، روغن های محرک برای تقویت خلق و خو در برخی از مطالعات موثر بوده است. نمونه هایی از آنها عبارتند از لیمو، پرتقال و نارنگی. با این حال، اسطوخودوس، اگرچه به طور گسترده ای بی خطر در نظر گرفته می شود، در همان مطالعه مشخص شد که بر خلق و خو تأثیر نمی گذارد.

مطالعه دیگری به بررسی اثرات بابونه و ماساژ درمانی برای تسکین اضطراب پرداخت. به گفته منبع مورد اعتماد موسسه ملی سرطان (NCI)، نتایج نشان داد که بعد از ماساژ با بابونه در مقایسه با ماساژ بدون رایحه درمانی، علائم اضطراب کاهش می یابد.

به طور کلی، NCI خاطرنشان می کند که رایحه درمانی مزایایی را برای موارد زیر نشان داده است:

اضطراب
افسردگی
بیخوابی
حالت تهوع
درد
خطرات ماساژ آروماتراپی
به طور کلی خطرات کمی در ارتباط با ماساژ آروماتراپی وجود دارد. یکی از مواردی که باید در نظر گرفت، حساسیت احتمالی به روغن‌های ضروری مورد استفاده در طول جلسه است. ماساژدرمانگر شما باید همیشه روغن را با لوسیون ماساژ یا روغن حامل قبل از استفاده روی پوست رقیق کند.

اگر در مورد روغن خاصی مطمئن نیستید، از درمانگر بخواهید که آن را به جای استفاده مستقیم روی پوستتان در اتاق پخش کند.

علائم احتمالی واکنش آلرژیک به روغن‌های ضروری عبارتند از:

کهیر
کندوها
سرخی
ورم
خارش

ملاحظات دیگر عدم تنظیم روغن های ضروری و فرآورده های اسانس مورد استفاده در ماساژ رایحه درمانی است. از آنجایی که بسیاری از اسانس‌ها جزء لوازم آرایشی محسوب می‌شوند، سازمان غذا و داروی آمریکا آنها را برای ایمنی و اثربخشی تنظیم نمی‌کند.

آیا ماساژ آروماتراپی در دوران بارداری بی خطر است؟
شاید نه.

خود ماساژ قبل از تولد به طور کلی بی خطر در نظر گرفته می شود. اگر درد ساق پا یا سابقه لخته شدن خون دارید، از ماساژ خودداری کنید. اگر در دوران بارداری به دنبال ماساژ آروماتراپی هستید، از قبل در مورد روغن هایی که ممکن است ایمن باشند، با پزشک صحبت کنید. این نگرانی وجود دارد که روغن های ضروری می توانند وارد جفت شوند و به جنین آسیب برسانند.

طبق گفته انجمن ملی آروماتراپی کل نگر، اگر باردار هستید، باید از روغن های ضروری زیر اجتناب کنید:

انیسون
ریحان
توس
جعفری
سکه ای
حکیم
ترخون
زمستان سبز
همچنین هنگام در نظر گرفتن ماساژ آروماتراپی برای کودکان خردسال باید احتیاط کنید.

نکاتی برای ماساژ آروماتراپی
هنگام ثبت نام برای ماساژ آروماتراپی، نکات زیر را در نظر بگیرید تا از این یا هر نوع جلسه ماساژ حداکثر استفاده را ببرید:

یک اسانس را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، ممکن است رایحه مرکباتی را برای تقویت خلق و خوی، اسطوخودوس را برای آرامش و یا اکالیپتوس را برای کنترل درد انتخاب کنید.
تصمیم بگیرید که آیا می خواهید روغن در طول ماساژ پخش شود یا مستقیماً روی پوست شما اعمال شود. اگر حساسیت‌های شناخته شده‌ای نسبت به روغن خاصی دارید، بهتر است از این روغن دوری کنید و چیز دیگری را انتخاب کنید.
با شکم پر به ماساژ خود نروید - این می تواند باعث ناراحتی معده در طول جلسه و بعد از آن شود.
قبل و بلافاصله بعد از ماساژ آب بنوشید و به خوردن میان وعده فکر کنید.
بعد از ماساژ دوش آب گرم بگیرید. این به حذف هر گونه چربی باقی مانده روی پوست شما کمک می کند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم