سالن ماساژ در عباس آباد


از یک ماساژ حرفه ای سر چه انتظاری باید داشت؟
ماساژ سر هم آسان و هم بسیار مقرون به صرفه است. اما گاهی اوقات، ممکن است بخواهید که یک حرفه ای کار را انجام دهد.

اگر به ماساژ حرفه ای پوست سر علاقه دارید، قبل از رزرو نوبت باید چند نکته را بدانید.

مونرئال می‌گوید: «وقتی به دنبال یک ماساژ حرفه‌ای  هستید، می‌توانید انتظار یک ماساژ بسیار تسکین‌دهنده و آرام‌بخش را داشته باشید. در طول جلسه شما، ماساژدرمانگر بر انجام سکته های خفیف به کل جمجمه و گردن تمرکز می کند.

Monreal می‌گوید که آنها همچنین ممکن است به آرامی استخوان‌های جمجمه و ستون فقرات شما را دستکاری کنند تا جریان مایع مغزی نخاعی شما در سیستم عصبی مرکزی عادی شود.

او توضیح می‌دهد: «با جریان طبیعی‌تر، آن مایع به افزایش توانایی طبیعی بدن شما برای التیام خود کمک می‌کند.

Monreal می گوید می توانید انتظار داشته باشید که یک جلسه ماساژ حرفه ای حدود 45 دقیقه تا یک ساعت طول بکشد. او می‌گوید: «در طول جلسه، شما با ماساژدرمانگر خود ارتباط برقرار می‌کنید تا اطمینان حاصل کنید که نیازهای شما به‌طور مناسب و مؤثر برطرف می‌شود.

خط پایین
ماساژ سر فواید مختلفی دارد، چه از نوک انگشتان خود استفاده کنید و چه از یک متخصص.

ماساژ سر ممکن است به کاهش استرس و کاهش تنش کمک کند. همچنین ممکن است درد میگرن یا سردرد را کاهش دهد، فشار خون را کاهش دهد، گردش خون را در سر و گردن شما بهبود بخشد و رشد مو را تقویت کند.

قبل از استفاده از روغن‌های ضروری، مطمئن شوید که رقیق شده‌اند و قبل از استفاده در ناحیه وسیعی از پوست، یک تست پچ انجام دهید. اگر باردار یا شیرده هستید، حتماً انواع روغن هایی را که باید اجتناب کنید مرور کنید.

اگر تا به حال ماساژ پوست سر انجام داده اید، بدون شک به یاد می آورید که چقدر احساس آرامش می کرد. علاوه بر کاهش استرس و تنش، در اطراف ماساژ پوست سر نیز صدایی وجود دارد که می‌تواند رشد مو را تقویت کند.

آیا این فقط یک افسانه است یا حقیقتی در مورد این مزیت اضافی ماساژ پوست سر وجود دارد؟ اگرچه تحقیقات محدود است، اما بسته به نیازهای رشد موی شما، ممکن است نویدهایی برای این نظریه وجود داشته باشد.

ماساژ پوست سر چیست؟
ماساژ پوست سر شبیه به ماساژی است که برای گردن، پشت یا بدن خود انجام می دهید. با این حال، ماساژ پوست سر معمولاً با ملایمت بیشتری انجام می شود. معمولاً بدون روغن انجام می شود، اما در صورت تمایل می توانید آن را اضافه کنید.

یک ماساژ معمولی پوست سر فقط از نوک انگشتان استفاده می کند. همچنین گزینه ای برای استفاده از دستگاه ماساژ پوست سر وجود دارد که فشار نوک انگشتان شما را تقلید می کند.


آیا می تواند به رشد مو کمک کند؟
طبق یک مطالعه کوچک در سال 2016، محققان به این نتیجه رسیدند که ماساژ منظم پوست سر ممکن است منجر به ضخیم‌تر شدن موها شود. این مطالعه شامل 9 مرد بود که به مدت 24 هفته هر روز 4 دقیقه ماساژ پوست سر دریافت کردند. در پایان مطالعه، مشخص شد که مردان نسبت به ابتدا موهای پرپشت تری داشتند.

تحقیقات اضافی در سال 2019 از این یافته ها پشتیبانی کرد. این مطالعه بر اساس پاسخ‌های نظرسنجی از 340 شرکت‌کننده بود که دستورالعمل‌های خاصی را با انجام ماساژ پوست سر دو بار در روز برای بهبود ریزش مو دنبال کرده بودند.

بر اساس یافته های خود گزارش شده، تقریباً 69 درصد از شرکت کنندگان گزارش کردند که آلوپسی آنها بهبود یافته است.

فواید ماساژ پوست سر برای رشد مو روی فولیکول های مو متمرکز است. هر موی روی سر شما زندگی خود را در یک فولیکول، درست در زیر پوست روی پوست سر شما شروع می کند.

طبق تحقیقات انجام شده ماساژ پوست سر با کشش سلول های فولیکول های مو باعث افزایش ضخامت مو می شود. این به نوبه خود فولیکول ها را برای تولید موهای ضخیم تر تحریک می کند. همچنین تصور می شود که ماساژ پوست سر ممکن است به گشاد شدن رگ های خونی زیر پوست کمک کند و در نتیجه رشد مو را تشویق کند.

اگرچه تحقیقات محدود است، اما آنچه تاکنون شناخته شده است، در مورد ماساژ پوست سر و رشد مو نویدبخش است.

چگونه پوست سر خود را ماساژ دهید
راه های مختلفی برای ماساژ دادن پوست سر برای کمک به تحریک رشد مو وجود دارد. در اینجا چهار گزینه وجود دارد.

1. ماساژ سنتی پوست سر
ماساژ سنتی پوست سر فقط شامل استفاده از نوک انگشتان شما می شود.

از نوک انگشتان هر دو دست خود برای اعمال فشار سبک تا متوسط ​​به پوست سر خود استفاده کنید و در دایره های کوچک حرکت کنید.
روی پوست سر خود کار کنید تا تمام نواحی را بپوشانید.
سعی کنید حداقل 5 دقیقه هر بار و چند بار در روز پوست سر خود را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید.
همچنین می توانید ماساژ پوست سر را از یک ماساژ درمانی مجاز دریافت کنید. هزینه ماساژ بسته به مدت زمان متفاوت خواهد بود.

2. هنگام شستن موها ماساژ دهید
اگر زمان زیادی به شما فشار می‌آورد، می‌توانید از روش سنتی ماساژ پوست سر که در بالا توضیح داده شد، در حین شستن موهایتان استفاده کنید.

با استفاده از نوک انگشتان، شامپو یا نرم کننده خود را به آرامی به مدت 5 دقیقه روی موهای خود ماساژ دهید. سپس طبق معمول موهای خود را آبکشی کنید.

3. برس و ابزار ماساژ
مانند ماساژ بدن، ابزارهای خاصی نیز وجود دارد که می توانید برای ماساژ پوست سر خریداری کنید.

اگرچه برخی از متخصصان پوست استفاده از ماساژور پوست سر را توصیه می کنند، برخی دیگر معتقدند که ماساژ نوک انگشتان به همان اندازه موثر است. در نهایت، این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام روش برای شما بهتر کار می کند.

ابزارهای ماساژ پوست سر به شکل برس یا ماساژورهای لاستیکی دستی سبک هستند. می‌توانید به همان روشی که از انگشتانتان استفاده می‌کنید، اینها را روی سرتان کار کنید.

4. ماساژ پوست سر با روغن های ضروری
همچنین می توانید از روغن های ضروری برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید. مطالعات حیوانی نشان داده است که روغن‌های منبع معتمد اسطوخودوس و نعناع فلفلی ممکن است به رشد مو کمک کنند.

1 تا 2 قطره روغن اسطوخودوس یا نعناع را با 1 قاشق غذاخوری روغن حامل مانند جوجوبا یا روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید. به طور مستقیم روی پوست سر خود بمالید و سپس با استفاده از نوک انگشتان یا ماساژور پوست سر، روغن ها را به آرامی روی پوست سر خود بمالید.

قبل از استفاده از هر روغن ضروری روی پوست سر، حتما ابتدا یک پچ تست را روی ناحیه کوچکی از پوست خود انجام دهید تا مطمئن شوید که حساسیت ندارید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم