سالن ماساژ در امیردشت

ماساژ سالمندان ماساژ درمانی برای افرادی است که در سنین بالا هستند. این نوع ماساژ فاکتورهای زیادی را در نظر می گیرد که روی پیری بدن تأثیر می گذارد، از جمله وضعیت سلامت کلی، شرایط پزشکی و مصرف دارو.

در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم که چگونه ماساژ سالمندان ممکن است برای شما یا یکی از عزیزان مفید باشد. و ما نکاتی را برای چگونگی پیدا کردن یک ماساژ درمانگر سالمند معتبر در نزدیکی خود ارائه می دهیم.

ماساژ سالمندان چیست؟
ماساژ نوعی درمان مکمل یا جایگزین است. آنها بخشی از طب سنتی محسوب نمی شوند، اما ممکن است نوع دیگری از مداخله باشند که به مدیریت علائم سلامتی شما کمک می کند.

ماساژ سالمندان به طور خاص برای افراد در سنین بالا انجام می شود. افراد مسن هنگام ماساژ باید ملاحظات خاصی را در نظر داشته باشند. یک ماساژدرمانگر هنگام تنظیم ماساژ، همه عوامل پیری را به همراه شرایط سلامت خاص فرد در نظر می گیرد.

به خاطر داشته باشید که یک رویکرد یکسان برای ماساژ سالمندان وجود ندارد. همه افراد با شرایط سلامت منحصر به فرد و تناسب اندام کلی متفاوت هستند.


فواید ماساژ سالمندان
دلایل زیادی وجود دارد که ماساژ سالمندان ممکن است برای شما یا یکی از عزیزانتان مفید باشد.

بسیاری از افراد مسن فاقد تماس فیزیکی مثبت با دیگران به طور منظم هستند. یک ماساژدرمانگر می تواند این نیاز شما یا یکی از عزیزان را با لمسی که ماساژ فراهم می کند برآورده کند.

سایر مزایای کلی ماساژ سالمندان می تواند شامل موارد زیر باشد:

کاهش استرس
بهبود دیدگاه ذهنی
مدیریت درد
افزایش گردش خون
خواب بهتر
آنچه تحقیق می گوید
تحقیقات زیادی در مورد مزایای ماساژ سالمندان انجام شده است. در اینجا چند مطالعه قابل توجه وجود دارد:

یک مطالعه منبع معتبر در مجله بین المللی پرستاری افراد مسن، 14 مطالعه مربوط به بزرگسالان مسن را که در مراقبت های مسکونی زندگی می کردند و ماساژ دریافت می کردند، بررسی کرد. این مطالعه به این نتیجه رسید که ماساژ می تواند سلامت و رفاه بزرگسالان را در مراقبت های مسکونی افزایش دهد.


مطالعه دیگری فواید ماساژ دست و پا را در 12 فرد مسن که نیاز به مراقبت طولانی مدت داشتند، بررسی کرد. این مطالعه نشان داد که آنها پس از هر دو نوع ماساژ، احساسات مثبتی را تجربه کردند.


یک مطالعه ژاپنی منبع معتبر شامل 36 شرکت کننده که در مراکز سالمندان زندگی می کردند. شرکت کنندگان با ماساژ دستی 15 دقیقه ای احساس آرامش را تجربه کردند. دمای پوست آنها نیز افزایش یافت.


یک دوره 6 هفته‌ای ماساژ به کاهش استرس و رفتار پرخاشگرانه در یک مطالعه بالینی بر روی افراد مبتلا به زوال عقل کمک کرد.


ملاحظات ماساژ سالمندان
یک ماساژدرمانگر چندین عامل را برای افراد در سنین بالا در نظر می گیرد تا مطمئن شود که تجربه آنها ایمن و مفید است.

وضعیت سلامت کلی
یک ماساژ درمانگر هنگام ارائه ماساژ سالمندان ابتدا سلامت کلی شما را در نظر می گیرد. این ممکن است شامل مشاهده حرکات شما همراه با پرسیدن سوالاتی در مورد وضعیت سلامتی و سطح فعالیت شما باشد.

به خاطر داشته باشید که بدن پیر با تغییراتی در سیستم های بدن مواجه می شود. ممکن است بدن شما نسبت به فشار حساس تر باشد، مفاصل شما ممکن است متفاوت عمل کنند و عضلات و استخوان های شما آسیب پذیرتر باشند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم