سالن ماساژ در چلک چلندر

بعد از ماساژ بافت عمیق چه باید کرد؟
برای اینکه از ماساژ بهره مند شوید، چند کار وجود دارد که می تواند به شما کمک کند.

مایعات زیاد بنوشید: بعد از ماساژ مقدار زیادی آب بنوشید زیرا به هیدراته شدن، کمک به افزایش جریان خون و دفع سموم کمک می کند. هر چند از کافئین یا الکل خودداری کنید.


غذای سالم بخورید: این کاملا طبیعی است که بعد از ماساژ کمی احساس گرسنگی کنید. یک سالاد میوه سالم یا یک سالاد مغذی رنگین کمان با مقداری پروتئین میل کنید.


حمام کنید: اگر کمی احساس حساسیت می کنید، یک حمام گرم می تواند کمک کننده باشد. اگر ناحیه آسیب دیده کمی درد داشته باشد، می تواند ارزش استفاده از کیسه یخ را داشته باشد.


استراحت کنید و استراحت کنید: یا چرت بزنید، یا حداقل پاهای خود را بالا بگذارید تا از نوشیدنی خود لذت ببرید و به موسیقی آرام بخش گوش دهید. این به عضلات شما کمک می کند تا آرام بمانند. برای انجام ورزش یا ورزش مستقیماً بیرون نروید، بلکه حداقل 24 ساعت زمان بگذارید تا بدن شما از ماساژ بهره مند شود.


انواع مختلف ماساژ بافت عمقی
ماساژدرمانگر روی هر ناحیه خاصی از بدن که با آن مشکل دارید تمرکز خواهد کرد. با این حال، می توانید انتظار یک ماساژ جامع را داشته باشید. ممکن است تغییرات جزئی در تکنیک های مورد استفاده بین درمانگران مختلف وجود داشته باشد، اما اساسا فقط یک نوع ماساژ بافت عمیق وجود دارد.

برخی دیگر از ماساژ درمانی ها از عناصر ماساژ بافت عمیق استفاده می کنند. به عنوان مثال، ماساژ سوئدی به طور کلی یک ماساژ بسیار ملایم‌تر است، اما گاهی اوقات ممکن است برخی از تکنیک‌های فشار بالاتر را که بیشتر شبیه به ماساژ بافت عمیق است، شامل شود.

قبل از شروع ماساژ، ماساژدرمانگر با شما در مورد آنچه می خواهید از طریق ماساژ به دست آورید و هر ناحیه مشکل خاصی که باید روی آن تمرکز کند صحبت می کند. با شروع ماساژ، درمانگر عضلات را با استفاده از ضربات آرام‌تر قبل از افزایش ضربات مبتنی بر فشار و ورز دادن، گرم می‌کند.

ماساژ بافت عمیق یک تکنیک ماساژ است که عمدتا برای درمان مشکلات اسکلتی عضلانی مانند کشیدگی ها و آسیب های ورزشی استفاده می شود. این شامل اعمال فشار مداوم با استفاده از ضربات آهسته و عمیق برای هدف قرار دادن لایه‌های داخلی عضلات و بافت‌های همبند است. این به شکستن بافت اسکار که پس از آسیب ایجاد می شود و کاهش تنش در ماهیچه و بافت کمک می کند.

همچنین ممکن است با افزایش جریان خون و کاهش التهاب باعث بهبود سریعتر شود.

فواید ماساژ بافت عمیق چیست؟
ماساژ بافت عمیق فواید فیزیکی و روانی دارد. برخلاف سایر تکنیک های ماساژ که بر آرامش تمرکز دارند، ماساژ بافت عمیق به درمان درد عضلانی و بهبود سفتی کمک می کند. اما همچنان می تواند به شما کمک کند تا از نظر ذهنی نیز خلاص شوید.

یک مطالعه در سال 2014 با حضور 59 شرکت‌کننده نشان داد که ماساژ بافت عمیق به کاهش درد در افراد مبتلا به کمر مزمن کمک می‌کند. نویسندگان اثرات آن را به اثرات داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، مانند ایبوپروفن (Advil) تشبیه کردند.

مردم همچنین گزارش داده اند که ماساژ بافت عمیق به موارد زیر کمک می کند:

آسیب های ورزشی
فیبرومیالژیا
فاشیای کف پا
فشار خون بالا
سیاتیک
آرنج تنیس بازان


چگونه با ماساژ سوئدی مقایسه می شود؟
ماساژ بافت عمیق و ماساژ سوئدی دو نوع مختلف ماساژ درمانی هستند. هر دو از برخی از ضربات یکسان استفاده می کنند، اما کاربردهای متفاوتی دارند و در مورد میزان فشار استفاده شده بسیار متفاوت هستند.

در حین ماساژ چه اتفاقی می افتد؟
قبل از ماساژ بافت عمیق، ماساژدرمانگر شما می خواهد در مورد نواحی مشکل شما بداند. ماساژ بافت عمیق می تواند کل بدن یا فقط یک ناحیه را درگیر کند.

پس از آماده شدن، از شما خواسته می شود که به پشت یا شکم، زیر یک ملحفه دراز بکشید. سطح لباس پوشیدن شما بر اساس راحتی شما است، اما ناحیه ای که روی آن کار می شود باید در معرض دید قرار گیرد.

ماساژدرمانگر با لمس سبک تر، عضلات شما را گرم می کند. پس از گرم شدن، آنها شروع به کار روی مناطق مشکل دار شما می کنند. آنها از ورز دادن عمیق و نوازش با مقادیر مختلف فشار شدید استفاده می کنند.

آیا عوارض جانبی دارد؟
داشتن مقداری درد طولانی مدت برای چند روز پس از ماساژ بافت عمیق غیر معمول نیست. استفاده از یک پد گرم کننده یا یک بسته سرد پیچیده شده در حوله ممکن است به تسکین درد کمک کند.

اگرچه ماساژ درمانی به طور کلی بی خطر است، ماساژ بافت عمیق از فشار بسیار محکمی استفاده می کند و ممکن است برای همه ایمن نباشد.

قبل از ماساژ بافت عمیق با پزشک خود صحبت کنید اگر:

سابقه لخته شدن خون یا اختلال لخته شدن خون داشته باشید
داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند
اختلال خونریزی دارند
سرطان دارید یا تحت درمان سرطان مانند شیمی درمانی یا پرتودرمانی هستید
هر فرد مبتلا به پوکی استخوان یا سرطان که به استخوان‌ها منتشر شده است باید از ماساژ بافت عمیق خودداری کند زیرا فشار محکم استفاده شده ممکن است باعث شکستگی شود. همچنین اگر باردار هستید، باید از ماساژ بافت عمیق خودداری کنید. انواع ملایم‌تر ماساژ، مانند ماساژ سوئدی، ممکن است گزینه بهتری باشد.

اگر زخم باز یا عفونت پوستی از هر نوعی دارید، باید برای جلوگیری از ابتلا به عفونت جدید یا بدتر شدن عفونت موجود، برنامه را تغییر دهید.

چگونه یک درمانگر پیدا کنم؟
اگر می خواهید ماساژ بافت عمیق را امتحان کنید، مهم است که با یک ماساژدرمانگر واجد شرایط کار کنید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم