سالن ماساژ در رویان

راه های مختلفی برای جلوگیری از ایجاد گره های عضلانی وجود دارد.

همیشه در زندگی روزمره خود وضعیت بدنی خوب را تمرین کنید. روی آرام نشستن تمرکز کنید، شانه های خود را به عقب و پایین نگه دارید و از خم شدن در هنگام نشستن خودداری کنید.


استراحت کافی و ورزش کافی داشته باشید.
هنگام ورزش بدن خود را گرم و سرد کنید و بیش از حد به خودتان فشار نیاورید. بلند کردن خیلی سنگین یا دویدن خیلی سریع می تواند باعث آسیب هایی شود که ممکن است منجر به گره های عضلانی نیز شود.


برای مدت طولانی ننشینید. استراحت کنید و حداقل یک بار در هر ساعت نشستن طولانی از جای خود بلند شوید و حرکت کنید.


در طول روز حرکات کششی ساده انجام دهید تا ماهیچه هایتان سفت نشوند. حتی می توانید در حالی که پشت میز نشسته اید یا در حال تماشای تلویزیون هستید، تمرینات ورزشی انجام دهید. در حین انجام فعالیت‌های بدنی، از هماهنگی بدن خود آگاه شوید.


یک رژیم غذایی سالم شامل کلسیم، پتاسیم و منیزیم داشته باشید و مقدار زیادی آب بنوشید. غذاهای فرآوری شده را با غذاهای تازه و کامل جایگزین کنید.


ماساژهای منظم را برای کمک به آرامش، به دست آوردن انعطاف‌پذیری و حفظ سلامت عضلات در نظر بگیرید.

گره های عضلانی همیشه قابل اجتناب نیستند، اما می توانید اقداماتی را برای کاهش خطر انجام دهید. مطمئن شوید که روزانه از نظر بدنی فعال هستید. زمانی را برای تمرکز بر روی انعطاف و آرامش اختصاص دهید. کشف کنید که کدام تغییرات سبک زندگی و برنامه های درمانی برای شما بهترین کار را دارد.

اگر گره عضلانی دارید که بدتر می‌شود، با درمان بهبود نمی‌یابد یا بر تحرک شما تأثیر می‌گذارد، با پزشک خود صحبت کنید.

در طول ماساژ سنگ داغ چه اتفاقی می افتد؟
ماساژ سنگ داغ نوعی ماساژ درمانی است. این برای کمک به آرام کردن و کاهش عضلات منقبض و بافت های نرم آسیب دیده در سراسر بدن استفاده می شود.

در طول ماساژ سنگ داغ، سنگ های صاف، صاف و گرم شده روی قسمت های خاصی از بدن شما قرار می گیرد. سنگ ها معمولا از بازالت، نوعی سنگ آتشفشانی که گرما را در خود نگه می دارد، ساخته می شوند. طبق خدمات بهداشتی دانشگاه نیوهمپشایر، سنگ های ماساژ داغ بین 130 تا 145 درجه حرارت داده می شوند.

سنگ ها ممکن است قرار گیرند:

در امتداد ستون فقرات شما
روی شکم شما
روی سینه ات
روی صورت تو
روی کف دست هایت
روی پاها و انگشتان پا
ماساژدرمانگرها ممکن است سنگ های داغ را نگه دارند، زیرا بدن شما را با استفاده از تکنیک های ماساژ سوئدی مانند:

سکته های طولانی
حرکات دایره ای
ارتعاش
ضربه زدن
ورز دادن
گاهی اوقات در ماساژ سنگ داغ از سنگ های سرد نیز استفاده می شود. سنگ‌های سرد ممکن است بعد از سنگ‌های داغ برای آرام کردن رگ‌های خونی متورم شده و تسکین پوست استفاده شوند.

 به تسکین تنش و درد عضلانی کمک می کند
گرما از دیرباز برای کاهش تنش و درد عضلانی استفاده می شده است. به افزایش جریان خون در ناحیه آسیب دیده کمک می کند. همچنین ممکن است اسپاسم عضلانی را کاهش دهد و انعطاف پذیری و دامنه حرکتی را افزایش دهد. سرما درمانی به تسکین التهاب کمک می کند. بسته به علائم شما، جایگزینی سنگ های سرد و گرم در طول ماساژ ممکن است مفید باشد.

 استرس و اضطراب را کاهش می دهد
این موضع انجمن ماساژ درمانی آمریکا است که "ماساژ درمانی می تواند برای کاهش استرس موثر باشد." تحقیقات از نظر آنها حمایت می کند. مطالعه ای در سال 2001 نشان داد که ماساژ ده دقیقه ای پاسخ های قلبی عروقی مانند حجم سکته را بهبود می بخشد. یک مطالعه در سال 1997 نشان داد که ماساژ 15 دقیقه ای صندلی در محل کار به طور قابل توجهی استرس را در مقایسه با 15 دقیقه استراحت بدون ماساژ کاهش می دهد.

یک مطالعه در سال 2015 نشان داد که افرادی که تحت عمل جراحی کولورکتال شکمی قرار گرفتند، پس از دریافت ماساژ پس از عمل، درد، تنش و اضطراب کمتری داشتند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم