سالن ماساژ در نور

ماساژ باعث تغییرات فیزیولوژیکی در بدن شما می شود از طریق:

پاسخ آرام سازی، که پاسخ غیرارادی و در عین حال قابل پیش بینی سیستم عصبی به تکنیک های ماساژ و لمس است.
پاسخ های مکانیکی، که اثرات فیزیکی هستند که در بدن هنگام اعمال فشار به بافت های نرم رخ می دهد
این پاسخ ها با هم می توانند فواید جسمی و عاطفی ایجاد کنند.

پاسخ آرامش چیست؟
در ماساژ، لمس مراقبتی و ایمن دعوتی برای آرامش است. این، همراه با تسکین درد، به طور کلی یک "پاسخ آرامش" ایجاد می کند.

واکنش آرامش حالتی است که در آن ضربان قلب و تنفس شما کند می شود، فشار خون شما کاهش می یابد، تولید هورمون های استرس کاهش می یابد و عضلات شما شل می شوند. به نظر می‌رسد که واکنش آرام‌سازی سطح موجود سروتونین را افزایش می‌دهد، که یک ماده شیمیایی در بدن است که بر احساسات و افکار تأثیر می‌گذارد.

در حالی که این اطلاعات امیدوارکننده است، مطالعات بیشتری برای تایید مستقیم رابطه بین ماساژ و سطوح سروتونین در مغز مورد نیاز است.

پاسخ آرام سازی ممکن است اثرات فیزیکی استرس را کاهش دهد و خطرات مرتبط با استرس مانند فشار خون بالا، آریتمی قلبی، اضطراب، بی خوابی، خستگی مداوم، اختلال عملکرد جنسی، اختلالات گوارشی، و مسائل روانی را کاهش دهد.

پاسخ های مکانیکی چیست؟
دستکاری فیزیکی در ماساژ دو اثر فیزیکی عمده دارد:

افزایش گردش خون و لنف
آرامش و عادی سازی بافت نرم (عضله، بافت همبند، تاندون ها، رباط ها) که اعصاب و بافت های همبند عمیق تر را آزاد می کند.
بهبود گردش خون

اعتقاد بر این است که ماساژ گردش خون و لنف را بهبود می بخشد. این احتمالاً تا حدودی به دلیل دستکاری فیزیکی بافت نرم و تا حدودی به دلیل مواد شیمیایی آزاد شده به عنوان بخشی از پاسخ آرامش است.

گردش خون بهبود یافته می تواند تحویل اکسیژن و مواد مغذی را به سلول های ماهیچه ای افزایش دهد. با بهبود سلامت سلولی، بافت ها کارآمدتر عمل می کنند. عملکرد کارآمدتر منجر به حذف مواد زائد می شود و ممکن است جذب مایعات اضافی را افزایش داده و تورم بافت های نرم را کاهش دهد.

بافت آرامش بخش

ماساژ درمانی بافت عضلانی را شل می کند که انقباضات دردناک و اسپاسم را کاهش می دهد. ماساژ همچنین می تواند فشار عصبی را کاهش دهد. برای درک این موضوع، در نظر بگیرید که وقتی ماهیچه ها منقبض می شوند، گاهی اوقات اعصاب اطراف خود را فشرده می کنند. وقتی این ماهیچه‌ها شل می‌شوند، اعصاب دیگر فشرده نمی‌شوند و در تئوری، می‌توانند مواد مغذی مناسب را دریافت کنند و کارآمدتر عمل کنند.

اعصاب می توانند کار عادی خود را برای انتقال پیام به مغز و از مغز انجام دهند که باعث بهبود عملکرد عضلات و اندام ها می شود.

لمس پوست یا اعمال فشار باعث شل شدن عضلات، تاندون ها و رباط ها می شود. علاوه بر این، در حالی که برخی از بافت‌های عمیق‌تر بدن، مانند ماهیچه‌های عمیق ستون فقرات، نمی‌توانند به راحتی توسط ماساژ درمانگر دسترسی داشته باشند، آزاد شدن لایه‌های سطحی‌تر عضلات نیز ممکن است بر این لایه‌های عمیق‌تر تأثیر بگذارد. این می تواند منجر به یافتن تراز و تعادل بهتر بافت های سطحی و عمیق شود.

اندام‌ها همچنین می‌توانند از ماساژ بهره ببرند، زیرا مسیرهای درد عصبی را با عضلات، استخوان‌ها و اعصاب به اشتراک می‌گذارند. زمانی که عضلات، استخوان‌ها یا اعصاب دچار مشکل می‌شوند، اندام‌ها گاهی اوقات می‌توانند ناراحتی و اختلال عملکرد را منعکس کنند. برای مثال، کمردرد می‌تواند دردهای قاعدگی را تشدید کند و گرفتگی‌های قاعدگی می‌تواند باعث منقبض شدن عضلات کمر شود. بنابراین ماساژ می تواند علائم مرتبط با عملکرد هر دو اندام و عضلات را بهبود بخشد.

ماساژ عمل مالش و ورز دادن بدن با استفاده از دست است. در طول ماساژ، یک ماساژدرمانگر آموزش دیده فشار ملایم یا قوی را به عضلات و مفاصل بدن وارد می کند تا درد و تنش را کاهش دهد.

ماساژ سوئدی
ماساژ سوئدی یک ماساژ ملایم کل بدن است که برای افرادی که:

برای ماساژ جدید هستند
می خواهند تنش را رها کنند
تمایل به لمس ملایم
این می تواند به رها شدن گره های عضلانی کمک کند، و همچنین برای زمانی که می خواهید در طول ماساژ به طور کامل استراحت کنید، انتخاب خوبی است.

برای این ماساژ، لباس‌هایتان را در می‌آورید، هرچند ممکن است لباس زیرتان را بپوشید. در حالی که روی میز ماساژ دراز کشیده اید با یک ملحفه پوشیده می شوید. ماساژدرمانگر ملحفه را حرکت می‌دهد تا نواحی را که فعالانه روی آن کار می‌کنند، کشف کند.

ماساژدرمانگر از ترکیبی از موارد زیر استفاده خواهد کرد:

ورز دادن
ضربات طولانی و روان در جهت قلب
حرکات دایره ای عمیق
لرزش و ضربه زدن
تکنیک های حرکت مفاصل غیرفعال
معمولا یک ماساژ سوئدی 60 تا 90 دقیقه طول می کشد.

ماساژ سنگ داغ
ماساژ سنگ داغ برای افرادی که درد و تنش عضلانی دارند یا به سادگی می خواهند آرام شوند، بهترین است.

این نوع ماساژ درمانی مشابه ماساژ سوئدی است، فقط ماساژدرمانگر به جای دست یا علاوه بر آن از سنگ های گرم شده استفاده می کند.

ماساژ سنگ داغ ممکن است کمک کند:

کاهش تنش عضلانی
بهبود جریان خون
تسکین درد
آرامش را ترویج کنید
تسکین استرس
در طول ماساژ سنگ داغ، سنگ های گرم شده در نواحی مختلف کل بدن قرار می گیرند. درمانگر شما ممکن است سنگی را در دست بگیرد، زیرا قسمت‌های مختلف بدن شما را با استفاده از تکنیک‌های ماساژ سوئدی با فشار ملایم ماساژ می‌دهد. گاهی اوقات از سنگ های سرد نیز استفاده می شود.

شما برای ماساژ سنگ داغ لباس نمی پوشید، مگر اینکه ترجیح دهید لباس زیر خود را بپوشید. شما با یک ورق پوشانده خواهید شد.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم