سالن ماساژ در عباس آباد

ماساژ سنتی چینی
ماساژ طب چینی به عنوان آن مو (按摩، فشار دادن و مالش) یا ماساژ چیگونگ شناخته می شود و پایه و اساس آنما ژاپن است.

دسته بندی ها عبارتند از Pu Tong An Mo (ماساژ عمومی)، Tui Na An Mo (ماساژ فشار دادن و گرفتن)، Dian Xue An Mo (ماساژ فشار حفره) و Qi An Mo (ماساژ انرژی).

توئی نا (推拿) روی هل دادن، کشش و ورز دادن عضلات تمرکز دارد و ژی یا (指壓) روی نیشگون گرفتن و فشار دادن در نقاط طب فشاری تمرکز دارد. از تکنیک هایی مانند اصطکاک و لرزش نیز استفاده می شود.

درمان نقطه ماشه ای
گاهی اوقات با ماساژ نقطه فشار اشتباه گرفته می شود، این شامل غیرفعال کردن نقاط ماشه ای است که ممکن است باعث درد موضعی شود یا درد و سایر احساسات مانند سردرد را در سایر قسمت های بدن نشان دهد. فشار دستی، ارتعاش، تزریق یا درمان های دیگر به این نقاط برای تسکین درد میوفاشیال اعمال می شود.

نقاط ماشه ای برای اولین بار توسط Janet G. Travell (پزشک پرزیدنت کندی) و دیوید سیمونز کشف و نقشه برداری شد. نقاط ماشه ای عکسبرداری شده و به صورت الکتریکی اندازه گیری شده است و در سال 2007 مقاله ای ارائه شد که تصاویری از نقاط ماشه ای را با استفاده از MRI ​​نشان می دهد.

این نقاط مربوط به اختلال در اتصال میونورال است که به آن اتصال عصبی عضلانی (NMJ) نیز گفته می شود، و بنابراین این تکنیک متفاوت است. از رفلکسولوژی، طب فشاری و ماساژ نقطه فشار.

تویی نا
Tui na یک روش درمانی دستی چینی است که شامل انواع مختلفی از سکته مغزی است که هدف آن بهبود جریان چی از طریق نصف النهارها است.

ماساژ حمام ترکی
در حمام‌های ترکی سنتی، ماساژ نه تنها شامل ورز دادن شدید ماهیچه‌ها، بلکه ترک خوردن مفاصل نیز می‌شود. گزارش کرد:

یکی از متصدیان شروع به فشار دادن و دست زدن به بالای شانه ها، ماهیچه های بازو و متوالی تمام بدن می کند. ابتدا به آرامی، سپس با درجه‌هایی فشار را افزایش می‌دهد، تا زمانی که به سختی از عهده آن برآید، اما بدون درد.

این کار در فواصل کوتاه تکرار می شود تا پوست کاملاً نرم شود. سپس متصدی با گرفتن انگشتان حمام کننده، با حرکتی ماهرانه، هر مفصل متوالی ترک می خورد. پس از آن، او را صاف به پشت بخوابانید و بازوها را روی سینه قرار دهید، مفاصل شانه به همین ترتیب ترک می‌خورند.

- الکساندر راسل، تاریخ طبیعی حلب (1756)


واتسو
Watsu که توسط هارولد دال در هاربین هات اسپرینگز، کالیفرنیا ساخته شده است، نوعی بدنه آبی است که در آب با دمای نزدیک به بدن انجام می‌شود و با پشتیبانی مداوم توسط پزشک و حرکت ملایم، از جمله تکان دادن، کشش اندام‌ها، و ماساژ مشخص می‌شود.

این تکنیک آب درمانی شناور و غوطه وری را با شیاتسو و سایر تکنیک های ماساژ ترکیب می کند. Watsu به عنوان شکلی از آب درمانی برای آرامش عمیق و سایر اهداف درمانی استفاده می شود. فرم های مرتبط شامل Waterdance، Healing Dance و Jahara است.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم