سالن ماساژ در چمستان

زمانی ماساژ به عنوان یک لوکس در نظر گرفته می شد - چیزی که در یک اسپا یا باشگاه سلامتی از آن لذت می برید. با این حال، فواید ماساژ در حال حاضر به عنوان یک درمان اصلی در نظر گرفته می شود و اغلب توسط پزشکان و سایر متخصصان پزشکی توصیه می شود.

کارکنان کلینیک مایو ماساژ را به عنوان بخشی از یک برنامه کلی سلامتی می شناسند. ممکن است ماساژ کامل بدن یا ناحیه ایزوله را انتخاب کنید. یکی از رایج ترین و مفیدترین قسمت های بدن برای ماساژ، پشت است، زیرا اعصاب از ستون فقرات عبور می کنند.


تسکین کمردرد
یک ماساژ خوب کمر می تواند به تسکین کمردرد کمک کند. پس از یک تمرین شدید یا نشستن پشت میز در طول روز، احتمالاً عضلات پشت شما به دلیل استفاده بیش از حد یا استفاده مکرر دچار تنش می شوند. هنگامی که یک ماساژدرمانگر آن عضلات را کار می کند، مقداری از تنش آزاد می شود.

تنش را از قسمت بالایی کمر تسکین می دهد
حرکت مکرر یا بی حرکتی ممکن است باعث درد گردن و شانه شود. ماساژ قسمت فوقانی کمر ممکن است به کاهش تنش در آن ناحیه و کاهش درد ناشی از میگرن کمک کند.


به گفته بث مولر، RMT، در مقاله خود با عنوان "ماساژ درمانی برای کمردرد" در وب سایت سلامت ستون فقرات، ماساژ پشت تولید اندورفین، دوپامین و سروتونین را تحریک می کند، مواد شیمیایی که به بدن احساس خوبی می دهد.

این به مدیریت درد کمک می کند و ممکن است به شما این امکان را بدهد که میزان مسکن های مصرفی خود را کاهش دهید. ماساژ پشت می تواند به کاهش درد در ناحیه کمر کمک کند، که ممکن است به جلوگیری از اضطراب و افسردگی کمک کند.زمانی ماساژ به عنوان یک لوکس در نظر گرفته می شد - چیزی که در یک اسپا یا باشگاه سلامتی از آن لذت می برید.

با این حال، فواید ماساژ در حال حاضر به عنوان یک درمان اصلی در نظر گرفته می شود و اغلب توسط پزشکان و سایر متخصصان پزشکی توصیه می شود.

کارکنان کلینیک مایو ماساژ را به عنوان بخشی از یک برنامه کلی سلامتی می شناسند. ممکن است ماساژ کامل بدن یا ناحیه ایزوله را انتخاب کنید. یکی از رایج ترین و مفیدترین قسمت های بدن برای ماساژ، پشت است، زیرا اعصاب از ستون فقرات عبور می کنند.

خواب را بهبود می بخشد
ماساژ پشت ماهیچه های بزرگتر را شل می کند و تنشی را که ممکن است باعث شود به سختی به خواب بروید یا در خواب عمیق بمانید، کاهش می دهد. این به شما امکان می دهد چرخه های خواب کاملی را که برای عملکرد بهینه و سلامتی لازم است، داشته باشید.

به روند بهبودی کمک می کند
حتی پس از سابقه طولانی کمردرد، ماساژ می تواند به بهبود بافت ها و ماهیچه هایی که سفت، ضعیف یا آتروفی شده اند کمک کند. این به نوبه خود دامنه حرکت شما را بهبود می بخشد.  همچنین به کاهش علائم کشش و بافت اسکار کمک می کند. ورزشکارانی که عضلات تحتانی، میانی و فوقانی کمرشان کشیده شده است، ممکن است بعد از ماساژ کمر متوجه افزایش انعطاف پذیری مفاصل شوند.

افزایش گردش خون
ماساژ پشت باعث تحریک گردش خون و افزایش جریان خون در ناحیه می شود. این به رساندن خون با اکسیژن و مواد مغذی به عضلات و اندام های اصلی کمک می کند.

زایمان و زایمان
ماساژ پشت ممکن است به کاهش درد برخی از زنان در قسمت پایین کمر خود در هنگام زایمان کمک کند. این امر می‌تواند زایمان را آسان‌تر کند و مدت زمان ماندن یک زن در بیمارستان را کاهش دهد.

حس خوبی دارد
یکی از بهترین مزایای ماساژ پشت این است که احساس خوبی دارد. گاهی اوقات شما فقط باید کمی زمان بگذارید تا استراحت کنید و از حس لذت بخش لمس انسان لذت ببرید.

ماساژ شامل مالش و دستکاری عضلات، تاندون ها، پوست و رباط ها است. ماساژ فراتر از دیوارهای آبگرم مورد علاقه شما به مراکز پزشکی مانند کلینیک ها و بیمارستان ها منتقل شده است. ماساژ کامل بدن فواید متعددی از نظر جسمی و روانی دارد. در صورت داشتن شرایط پزشکی مانند سرطان، شکستگی، لخته شدن خون، آرتریت روماتوئید، پوکی استخوان یا اگر باردار هستید، قبل از انجام ماساژ با پزشک مشورت کنید.


کاهش استرس، اضطراب و افسردگی
ماساژ سطح استرس را در اکثر افراد کاهش می دهد. ماساژ همچنین ممکن است به مدیریت یا کاهش علائم اضطراب و افسردگی کمک کند. در حالی که هیچ مطالعه ای ثابت نمی کند که ماساژ علائم افسردگی را کاهش می دهد، برخی از افراد مبتلا به افسردگی احساس می کنند که علائم آنها پس از ماساژ کاهش می یابد.  ماساژ مزایای دیگری مانند خواب بهتر، افزایش انرژی، تمرکز بهتر و خستگی کمتر را برای سلامتی شما ارائه می دهد.

تسکین درد و سفتی
به  ماساژ کامل بدن می تواند درد و سفتی بدن را تسکین دهد. ماساژ کل بدن ممکن است اندورفین را آزاد کند که به عنوان یک مسکن عمل می کند. ماساژ گاهی اوقات به تسکین درد میگرن کمک می کند. عضلاتی که خسته، استفاده بیش از حد یا دردناک هستند، می توانند از طریق ماساژ آرام و نرم شوند. ماساژ ممکن است به درد عضلات ورزشکار بعد از یک تمرین سخت کمک کند یا به آسیب های ورزشی کمک کند.

افزایش گردش خون
ماساژ می تواند گردش خون را با کمک به اکسیژن و مواد مغذی برای رسیدن به بافت ها و اندام ها افزایش دهد. ماساژ ممکن است به کنترل فشار خون کمک کند.

در حالی که این مزایا ممکن است مزایای پزشکی مثبتی را ارائه دهند، شما باید مراقبت های پزشکی منظم را با متخصص مراقبت های بهداشتی خود ادامه دهید، به خصوص اگر شرایط پزشکی دارید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم