سالن ماساژ در کلاردشت

درباره ماساژ بافت عمیق
ماساژ بافت عمیق شبیه ماساژ سوئدی است، اما فراتر می رود و برای هدف دیگری در نظر گرفته شده است.

ماساژ بافت عمیق برای موارد زیر مناسب است:

ورزشکاران
دونده ها
افراد دارای جراحات
همچنین می تواند برای افرادی که درد مزمن دارند مانند:

فیبرومیالژیا
درد پایین کمر
ماساژ بافت عمیق لایه های داخلی بدن شما را هدف قرار می دهد:

ماهیچه ها
تاندون ها
فاسیا یا بافت همبند متراکم
ماساژ بافت عمیق از بسیاری از حرکات نوازش و ورز دادن مانند ماساژ سوئدی استفاده می کند، اما فشار بسیار بیشتری وجود دارد. این فشار گاهی اوقات می تواند دردناک باشد.

برای رسیدن به بافت عضلانی عمیق، یک درمانگر لایه به لایه عضله را ماساژ می دهد و فشار بیشتر و بیشتری را اعمال می کند و از تکنیک های خاصی با انگشتان، مشت ها و شاید حتی آرنج ها برای رسیدن و کشش آن بافت عمیق استفاده می کند.

این نوع ماساژ با آزاد کردن مناطق منقبض عضلانی و بافت، بهبودی را تسهیل می‌کند. می تواند به افزایش جریان خون در بافت های نرم کمک کند و ممکن است به کاهش التهاب کمک کند.

در طول ماساژ بافت عمیق چه اتفاقی می افتد؟
قبل از ماساژ بافت عمیق، در مورد نواحی مشکل خود با درمانگر خود صحبت خواهید کرد. ماساژ بافت عمیق می تواند تمام بدن باشد یا فقط روی یک ناحیه متمرکز شود. شما شروع به دراز کشیدن به پشت یا شکم و زیر ملحفه خواهید کرد. این به شما بستگی دارد که سطح لباس پوشیدن خود را تعیین کنید.

برخی از ماساژدرمانگران درد را برای این روند معکوس می دانند و از شما انتظار دارند که اگر درد بیش از حد است صحبت کنید.

در روزهای بعد از ماساژ بافت عمقی، باید انتظار مقدار نسبتاً درد داشته باشید. درمانگر شما ممکن است درمان با موارد زیر را توصیه کند:

یخ
حرارت
کشش


ماساژ درمانگر مناسب را پیدا کنید. به دنبال درمانی باشید که به طور خاص نوع ماساژ مورد علاقه شما را به عنوان بخشی از تمرین و پیشینه خود شناسایی کند.

در صورت لزوم، به دنبال فردی باشید که برای درمان یک بیماری خاص مانند آسیب های ورزشی، فیبرومیالژیا، آرتریت یا بارداری آموزش دیده است. همچنین بررسی کنید که آیا درمانگر طبق الزامات ایالتی دارای مجوز یا گواهی است.


در مورد هر گونه آسیب با درمانگر خود صحبت کنید. در مورد وسعت جراحات، مدت زمان بهبودی آنها و میزان درد فعلی شما شفاف باشید.


در مورد سطح راحتی خود صحبت کنید. به ماساژ درمانگر بگویید که نمی خواهید کدام قسمت ها را لمس کند. به عنوان مثال، برخی از افراد از ماساژ دادن باسن خود ناراحت هستند.


در مورد اهداف و انتظارات خود صحبت کنید. آیا فقط می خواهید استراحت کنید؟ آیا در تلاش برای بهبودی پس از مصدومیت هستید؟


بحث در مورد فشار با درمانگر خود در مورد اینکه چه سطحی از فشار برای شما بهتر است صحبت کنید.
باز باش اگر نگرانی‌های مربوط به حفظ حریم خصوصی یا مناطقی دارید که نمی‌خواهید به آنها دست بزند، به درمانگر خود اطلاع دهید.


دست گرمی بازی کردن. در صورت امکان، با گرفتن دوش آب گرم، غوطه ور شدن در وان آب گرم یا چند دقیقه گذراندن در سونا، عضلات خود را گرم کنید.


هیدراته کنید. قبل از ماساژ، مقدار زیادی آب بنوشید.

ماساژ بافت عمیق به عنوان یک ماساژ آرامش بخش سنتی شروع می شود. پس از گرم شدن ماهیچه ها، ماساژدرمانگر شروع به کار عمیق در مناطق مشکل دار شما می کند.

علاوه بر کف دست، نوک انگشتان و بند انگشت، درمانگر شما ممکن است از ساعد یا آرنج خود برای افزایش فشار استفاده کند.

مهم است که با ماساژدرمانگر خود در مورد سطح فشار و ناراحتی که می خواهید تحمل کنید، صحبت کنید. این ممکن است برای مناطق خاص و در طول ماساژ متفاوت باشد. قبل و در حین ماساژ با ماساژدرمانگر خود در ارتباط باشید.

قبل از ماساژ چه باید کرد
پیدا کردن ماساژ درمانی مناسب
قبل از رزرو ماساژ سوئدی یا بافت عمیق، در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

آیا این کار یکبار مصرف است؟ این به درمانگر شما کمک می کند تا بداند آیا ماساژ کاری است که یک یا دو بار در سال انجام می دهید یا بخشی از یک برنامه درمانی طولانی مدت است.


آیا ترجیح جنسیتی دارید؟ برخی از افراد با ماساژ درمانگر همجنس یا مخالف خود احساس راحتی بیشتری می کنند.
آیا ترجیح تنظیم دارید؟ برخی از ماساژها در اسپاهای زیبایی آرامش بخش انجام می شوند، در حالی که برخی دیگر در یک محیط فیزیوتراپی یا سالن بدنسازی انجام می شوند.


آیا بررسی ها را خوانده اید؟ قبل از رزرو ماساژ، آنچه دیگران در مورد درمانگر بالقوه شما گفته اند را بخوانید. آیا قبلاً به مردم در مورد وضعیت شما کمک کرده اند؟
کدام ماساژ بهتر عمل می کند؟
ماساژ سوئدی و بافت عمیق بسیار شبیه به هم هستند. تفاوت اصلی در سطح فشار است. اگر به دنبال آرامش و رهایی از عضلات منقبض و سفت هستید، ماساژ سوئدی احتمالا برای شما مناسب است.

اگر در حال بهبودی از یک آسیب هستید، ماساژ بافت عمیق می تواند بخشی مفید از برنامه درمانی شما باشد.

در سوئد، "ماساژ سوئدی" به سادگی به عنوان "ماساژ کلاسیک" شناخته می شود. و این دقیقاً همان چیزی است که وجود دارد - یک درمان کلاسیک که نشان دهنده استاندارد غربی برای ماساژ است.

ماساژ سوئدی چیست؟
ماساژ سوئدی یک درمان ماساژ درمانی کل بدن است که بر روی بافت‌های نرم و ماهیچه‌ها کار می‌کند تا به بازیابی سلامتی کمک کند - ایجاد یک اثر آرام‌بخش و متعادل‌کننده بر روی سیستم عصبی.

ماساژدرمانگر از پنج نوع تکنیک اصلی ماساژ در ماساژ سوئدی استفاده خواهد کرد: نوازش و سر خوردن. ورز دادن؛ مالش؛ ضربه زدن یا کوبیدن.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم