سالن ماساژ در سلمان شهر

دستور العمل روغن ماساژ آروماتراپی
این دستور اولیه روغن ماساژ آروماتراپی به عنوان یک روان کننده فوق العاده برای ماساژ عمل می کند و در عین حال روغن های اساسی غلیظ را برای استفاده ایمن بر روی پوست رقیق می کند. روغن حامل همچنین به تغذیه و مرطوب کردن پوست کمک می کند.

1 اونس روغن حامل مانند جوجوبا
10-12 قطره اسانس. مثال ها:
ترکیب استرس: 6 قطره کلری سیج / 2 قطره پرتقال شیرین / 3 قطره اسطوخودوس
ترکیب آفرودیزیاک: 8 قطره چوب صندل / 2 قطره یاس
خواب آور و/یا ضد التهاب: 5 قطره بابونه رومی/5 قطره اسطوخودوس
ترکیب عضلات دردناک: 2 قطره زنجبیل، 1 قطره فلفل سیاه، 4 قطره نعناع فلفلی، 5 قطره اکالیپتوس.
روغن هایی را انتخاب کنید که منع مصرف یا غیر ایمن برای استفاده توسط ماساژ دهنده یا گیرنده ماساژ ندارند.

طرز تهیه: اسانس ها را با روغن حامل به خوبی مخلوط کرده و در یک ظرف شیشه ای تیره و دربسته نگهداری کنید.

روش استفاده: فقط مقدار کمی (1/2-1 قاشق چایخوری) را برای هر ماساژ بمالید.

اقدامات احتیاطی مهم
ماساژدرمانگرهای واجد شرایط عموماً صدها ساعت آموزش قبل از کار در محل عمومی دریافت می کنند. طبیعتاً از این مقاله مختصر فراتر می رود تا حتی یک نگاه اجمالی واقعی به محدوده ماساژ درمانی حرفه ای و تکنیک ماساژ مناسب ارائه دهد. چیزهای زیادی برای دانستن وجود دارد!

اما همه ما می توانیم با پیروی از دستورالعمل های زیر در ماساژ ملایم بین عزیزان سهیم باشیم:

کسی را که مشکلات پزشکی یا سلامتی خاصی دارد ماساژ ندهید. کسانی که مشکلات پزشکی خاصی دارند فقط باید از یک ماساژدرمانگر واجد شرایط ماساژ دریافت کنند.

هرگز اسانس های رقیق نشده، مطلق یا CO2 را روی پوست ماساژ ندهید. در عوض، با توجه به اطلاعاتی که در مقاله راهنمای AromaWeb برای رقیق کردن اسانس‌ها آمده است، یک ترکیب رقیق شده درست کنید. دستور العمل نشان داده شده در بالا نیز می تواند به عنوان پایه استفاده شود.


هرگز از فشار سخت یا دردناک استفاده نکنید. فشار سخت می تواند احساس خوبی داشته باشد، اما حرکات ملایم در دراز مدت امن ترین و موثرترین هستند.
هرگز مستقیماً روی استخوان ها ماساژ ندهید و هرگز قسمت هایی را که شکسته اند ماساژ ندهید.
ناحیه شکم افرادی که مشکلات معده دارند یا باردار هستند را ماساژ ندهید.
نواحی آلوده یا آسیب دیده را ماساژ ندهید.
هرگز سعی نکنید کمر کسی را "شکاف کنید". این را به یک متخصص واجد شرایط بسپارید.
کسی را که لخته خون دارد یا ممکن است دارای لخته باشد ماساژ ندهید.

یک کلمه احتیاط در مورد ماساژ درمانگران و رایحه درمانی
درصد زیادی از ماساژدرمانگران هنوز حداقل آموزش یا درک در مورد رایحه درمانی جامع دارند. هنگامی که یک ماساژدرمانگر ادعا می‌کند که دانش آروماتراپی دارد یا از «روغن‌های آروماتراپی» یا «محصولات رایحه درمانی» استفاده می‌کند، چند سؤال جدی بپرسید تا مطمئن شوید که ماساژ درمانگر فقط صحبت نیست.

روغن‌های ماساژ با کیفیت و محصولات روان‌کننده مربوطه که در طول ماساژ استفاده می‌شوند باید بر اساس ترکیبی با کیفیت از روغن‌های گیاهی مغذی فشرده و مغذی باشند و فقط با روغن‌های ضروری معطر شوند.

برخی از روغن‌های ماساژ «آرام‌بخش» یا «تسکین‌دهنده استرس» با بوی مطبوع شامل روغن‌های معطر می‌شوند و طیف کاملی از مزایای درمانی را که روغن‌های ماساژ ساخته شده با روغن‌های ضروری خالص ارائه می‌کنند، ارائه نمی‌دهند. روغن های ضروری مانند اسطوخودوس نه تنها می توانند ذهن را آرام کنند، بلکه اسانس اسطوخودوس نیز می توانند پوست را تسکین دهند.

بابونه آلمانی و هلیکریزوم هر دو به شدت ضد التهاب هستند. زنجبیل و سایر روغن‌های ادویه‌ای، زمانی که با احتیاط در ترکیبات استفاده شوند، می‌توانند به افزایش گردش خون کمک کنند و برای سفتی عضلات مفید هستند. از طرف دیگر روغن های معطر مصنوعی هستند. اگرچه آنها عطر مطبوعی دارند، اما هیچ فایده درمانی ندارند و می توانند تا آنجا پیش بروند که پوست را تحریک کرده و در برخی افراد باعث سردرد شوند.

نکاتی در مورد اینکه از یک درمانگر چه چیزی بخواهیم تا دانش آروماتراپی و کیفیت محصولات خود را مشخص کند:
از درمانگر بخواهید که رایحه درمانی را تعریف کند و به شما توضیح دهد که روغن‌های گیاهی و اسانس‌های فشرده سرد چیست.

راه دیگر برای بیان دانش یک درمانگر این است که از درمانگر نظرش را در مورد استفاده از شمع در جلسات بپرسید و اینکه چه چیزی شمع مناسب برای استفاده در رایحه درمانی است. 

جزئیات مربوط به محصول(های) روغن ماساژی که درمانگر استفاده می کند را بپرسید و بخواهید برچسب مواد تشکیل دهنده را بخوانید. حتی اگر یک درمانگر علاقه ای به ترویج رایحه درمانی به عنوان بخشی از تمرین خود نداشته باشد، یک درمانگر خوب باید تمایز روغن های گیاهی مختلف و سایر چربی های مورد استفاده در ماساژ را درک کند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم