ماساژ درمانی چالوس

ماساژور
ماساژدرمانگران با استفاده از لمس برای دستکاری عضلات و سایر بافت‌های نرم بدن، مشتریان را درمان می‌کنند. درمانگران با لمس خود، درد را تسکین می دهند، به بهبود جراحات، بهبود گردش خون، کاهش استرس، افزایش آرامش و کمک به سلامت عمومی مراجعان کمک می کنند.

وظایف
ماساژدرمانگرها معمولاً کارهای زیر را انجام می دهند:

با مشتریان در مورد علائم، سابقه پزشکی و نتایج مورد نظر صحبت کنید
مراجعین را برای یافتن نواحی دردناک یا پرتنش بدن ارزیابی کنید
ماهیچه ها و سایر بافت های نرم بدن را دستکاری کنید
به مراجعان در مورد کشش، تقویت، آرامش کلی و نحوه بهبود وضعیت خود راهنمایی ارائه دهید
شرایط و پیشرفت مشتریان را مستند کنید
ماساژدرمانگران از لمس برای درمان آسیب های مراجعین و ارتقاء سلامت عمومی مراجعان استفاده می کنند. آنها از دست ها، انگشتان، ساعد، آرنج و گاهی پاها برای ورز دادن عضلات و بافت های نرم بدن استفاده می کنند.

ماساژدرمانگران ممکن است از لوسیون ها و روغن ها و میز یا صندلی ماساژور هنگام درمان مشتری استفاده کنند. یک ماساژ می تواند 5 تا 10 دقیقه باشد یا بیش از یک ساعت طول بکشد.

ماساژدرمانگرها با مشتریان در مورد آنچه که امیدوارند از طریق ماساژ به دست آورند صحبت می کنند. آنها ممکن است برنامه های درمانی شخصی را برای مشتریان خود پیشنهاد دهند، از جمله اطلاعاتی در مورد تکنیک های تمدد اعصاب اضافی برای تمرین بین جلسات.

ماساژدرمانگرها می توانند در انواع مختلف ماساژ یا روش ها تخصص داشته باشند. ماساژ سوئدی، ماساژ بافت عمیق، و ماساژ ورزشی تنها تعدادی از روش‌های ماساژ درمانی هستند. اکثر ماساژدرمانگران در چندین روش تخصص دارند که به تکنیک های متفاوتی نیاز دارند.

نوع ماساژ داده شده معمولاً به نیازها و شرایط فیزیکی مشتری بستگی دارد. به عنوان مثال، ماساژدرمانگران ممکن است از تکنیک خاصی برای مراجعین مسن استفاده کنند که برای ورزشکاران از آن استفاده نمی کنند. برخی از انواع ماساژ فقط به یک نوع مشتری داده می شود. به عنوان مثال، ماساژ قبل از تولد فقط به زنان باردار داده می شود.


برخی از ماساژدرمان‌ها برای ماساژ به منازل یا دفاتر مشتریان می‌روند. برخی دیگر خارج از خانه خود کار می کنند. بسیاری از ماساژدرمان‌ها، به‌ویژه آنهایی که خوداشتغال هستند، میز یا صندلی، ملحفه‌ها، بالش‌ها و لوسیون‌ها یا روغن‌های بدن خود را تهیه می‌کنند.

شرایط کاری ماساژدرمانگر به شدت به محلی که ماساژ در آن انجام می شود و خواسته مشتری بستگی دارد. به عنوان مثال، هنگام ماساژ دادن برای کمک به آرامش مراجعین، ماساژدرمانگران عموماً در محیط‌هایی با نور کم کار می‌کنند و از شمع، بخور، و موسیقی آرام و آرام‌بخش استفاده می‌کنند.

در مقابل، ماساژی که برای کمک به توانبخشی یک مشتری آسیب دیده است، ممکن است در محیطی با نور خوب و با چندین نفر دیگر که در همان اتاق تحت درمان هستند، انجام شود.

آسیب ها و بیماری ها
از آنجایی که انجام ماساژ از نظر فیزیکی نیاز دارد، ماساژدرمانگرها در صورت عدم استفاده از تکنیک های مناسب می توانند به خود آسیب برسانند. مشکلات حرکتی مکرر و خستگی ناشی از ایستادن برای مدت طولانی شایع ترین هستند.

درمانگران می‌توانند این خطرات را با استفاده از مکانیک‌های خوب بدن، فاصله‌گذاری مناسب جلسات، ورزش و در بسیاری از موارد، ماساژ منظم خود محدود کنند.

برنامه های کاری
بسیاری از ماساژدرمانگران به صورت پاره وقت کار می کنند. از آنجایی که درمانگران در بیشتر موارد با قرار قبلی کار می کنند، برنامه و تعداد ساعات کاری آنها در هفته به طور قابل توجهی متفاوت است. علاوه بر این، به دلیل قدرت و استقامت مورد نیاز برای انجام ماساژ، بسیاری از درمانگران نمی توانند خدمات ماساژ را 8 ساعت در روز و 5 روز در هفته انجام دهند.

علاوه بر ماساژ دادن، درمانگران، به‌ویژه آنهایی که خوداشتغال هستند، ممکن است زمانی را صرف ثبت یادداشت‌های مشتریان، بازاریابی، رزرو مشتریان، شستن ملحفه‌ها و انجام سایر کارهای عمومی تجاری کنند.

شخصیت و علایق
طبق چارچوب هالند کد، ماساژدرمانگران معمولاً به مناطق مورد علاقه ساختمان و کمک علاقه دارند. منطقه مورد علاقه ساختمان نشان دهنده تمرکز بر کار با ابزار و ماشین آلات و ساخت یا تعمیر چیزهای عملی است. ناحیه علاقه مندی Helping نشان دهنده تمرکز بر کمک، خدمت، مشاوره یا آموزش به افراد دیگر است.

اگر مطمئن نیستید که علاقه به ساختمان یا کمکی دارید که ممکن است با حرفه ماساژ درمانگر مطابقت داشته باشد، می توانید برای اندازه گیری علایق خود یک آزمون شغلی بگیرید.

ماساژدرمانگرها همچنین باید دارای ویژگی های خاص زیر باشند:

مهارت های ارتباطی. ماساژدرمانگرها باید به دقت به صحبت‌های مشتریان گوش دهند تا بفهمند می‌خواهند از طریق جلسات ماساژ به چه چیزی برسند.

مهارت های تصمیم گیری. ماساژدرمانگران باید نیازهای هر مشتری را ارزیابی کنند و بر اساس نیازهای آن فرد بهترین درمان را توصیه کنند.

یکدلی. ماساژدرمانگرها باید تجربه مثبتی را به مراجعان ارائه دهند که این امر مستلزم ایجاد اعتماد بین درمانگر و مشتری است. ایجاد احساس راحتی در مراجع برای درمانگران لازم است تا پایگاه مشتریان خود را گسترش دهند.

استقامت بدنی. ماساژدرمانگران ممکن است چندین درمان را در طول یک روز کاری انجام دهند و مجبور باشند در تمام جلسات ماساژ روی پای خود بمانند.

قدرت بدنی و مهارت. ماساژدرمانگر باید قوی باشد و بتواند از طریق حرکات مختلف بازوها و دست ها هنگام دستکاری عضلات مشتری، فشار وارد کند.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم