سم زدایی چالوس

آیا ماساژ برای علائم فیبرومیالژیا مفید است؟
اگر ماساژ درمانی به مدت کافی ادامه یابد، ممکن است برای برخی از علائم فیبرومیالژیا مفید باشد.

یک ارزیابی در سال 2014 از 9 مطالعه (کل 404 شرکت‌کننده) به این نتیجه رسید که ماساژ درمانی، اگر حداقل 5 هفته ادامه یابد، درد، اضطراب و افسردگی را در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا بهبود می‌بخشد، اما تأثیری بر اختلال خواب ندارد.


یک ارزیابی در سال 2015 از 10 مطالعه (478 شرکت کننده در کل) اثرات انواع مختلف ماساژ درمانی را مقایسه کرد و دریافت که بیشتر سبک های ماساژ اثرات مفیدی بر کیفیت زندگی در افراد مبتلا به فیبرومیالژیا دارند. ماساژ سوئدی ممکن است یک استثنا باشد. 2 مطالعه از این نوع ماساژ (56 شرکت کننده در کل) فوایدی را نشان نداد.

آیا ماساژ درمانی برای افراد مبتلا به HIV/AIDS مفید است؟
شواهدی وجود دارد مبنی بر اینکه ماساژ درمانی ممکن است مزایایی برای اضطراب، افسردگی و کیفیت زندگی در افراد مبتلا به HIV/AIDS داشته باشد، اما میزان تحقیقات و تعداد افراد مورد مطالعه کم است.

یک بررسی در سال 2010 از 4 مطالعه با مجموع 178 شرکت کننده به این نتیجه رسید که ماساژ درمانی ممکن است به بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به HIV یا ایدز کمک کند.

 مطالعه‌ای در سال 2013 روی 54 نفر نشان داد که ماساژ ممکن است برای افسردگی در افراد مبتلا به HIV مفید باشد و یک مطالعه در سال 2017 روی 29 فرد مبتلا به HIV نشان داد که ماساژ ممکن است برای اضطراب مفید باشد.

ماساژ درمانی جنبه بسیار مهمی از روال سلامتی و تندرستی فرد است و فواید زیادی دارد. در اینجا 10 حقیقت جالب درباره ماساژ درمانی وجود دارد.


تکنیک های ماساژ درمانی می توانند مسکن های طبیعی بدن به نام اندورفین را تحریک کنند. این می تواند به کاهش درد و بهبود خلق و خو کمک کند.


ماساژ درمانی بسیاری از عملکردهای بدن را بهبود می بخشد: سیستم گردش خون، سیستم لنفاوی، سیستم ایمنی و بسیاری دیگر.


کشش درمانی، فنجان درمانی و ماساژ درمانی می‌تواند به سرعت بخشیدن به بهبود بافت‌ها، توانبخشی و کاهش محدودیت‌هایی که ممکن است باعث آسیب شوند کمک کند و در نتیجه خطر آسیب را کاهش دهد.
ماساژ درمانی می تواند سردرد و حتی میگرن را کاهش دهد.


ماساژ تخلیه لنفاوی، شکل تخصصی ماساژ درمانی، سیستم لنفاوی را بهبود می بخشد، که تورم را بهبود می بخشد و توانایی بدن برای دفع سموم را تسهیل می کند.


ماساژ درمانی می تواند سطح کورتیزول را که هورمون استرس ما است، کاهش دهد. این می تواند بر احساس اضطراب، استرس و بهبود عملکرد سیستم ایمنی تأثیر بگذارد.
ماساژ درمانی با کاهش فشار خون بر عملکرد قلب ما تأثیر می گذارد.


ماساژ می تواند سطح سروتونین را افزایش دهد که اغلب به آن "ماده شیمیایی شاد" می گویند زیرا به شادی کمک می کند.
ماساژ می تواند خواب فرد را بهبود بخشد.
تکنیک های ماساژ درمانی می تواند سلامت، تندرستی و تندرستی کلی فرد را بهبود بخشد.

ماساژ ورزشی
اگر آسیب عضلانی مکرر ناشی از استفاده مکرر مانند آنچه ممکن است از انجام یک ورزش به شما وارد شود، ماساژ ورزشی گزینه خوبی است. همچنین اگر مستعد آسیب هستید، گزینه خوبی است، زیرا می توان از آن برای جلوگیری از آنها استفاده کرد.

ماساژ ورزشی می تواند:

افزایش انعطاف پذیری
بهبود عملکرد ورزشی
تسکین درد
کاهش اضطراب
تنش عضلانی را آزاد کنید


ماساژ ورزشی را می توان به صورت ماساژ کل بدن یا در قسمت های خاصی از بدن که به بیشترین توجه نیاز دارند انجام داد. بسته به نیاز شما ممکن است فشار عمیق با سکته های آرام بخش جایگزین شود.

شما می توانید با لباس یا برهنه یک ماساژ ورزشی انجام دهید. اگر ترجیح می دهید لباس بپوشید، مطمئن شوید که نازک، گشاد است و به درمانگر اجازه دسترسی به عضلات شما را می دهد. شورت گشاد و تاپ تاپ گزینه هایی هستند.

ماساژ احتمالاً 60 تا 90 دقیقه طول می کشد.

ماساژ نقطه ماشه ای
ماساژ نقطه ماشه ای برای افرادی که جراحات، دردهای مزمن یا یک مشکل یا شرایط خاص دارند مناسب است.

گاهی اوقات، مناطقی از سفتی در بافت‌های عضلانی که به عنوان نقاط ماشه‌ای شناخته می‌شوند، می‌توانند باعث درد در سایر قسمت‌های بدن شوند. با تمرکز بر تسکین نقاط ماشه ای، این نوع ماساژ می تواند درد را کاهش دهد.

یک بررسی در سال 2018 نشان داد که درمان عضلات سر و گردن با درمان نقطه ماشه ای ممکن است دفعات، شدت و مدت سردردهای تنشی و میگرنی را کاهش دهد، اگرچه تحقیقات بیشتری لازم است.

ماساژ نقطه ماشه ای از سطوح متناوب فشار در ناحیه نقطه ماشه برای کاهش تنش استفاده می کند.

ماساژ شامل کار بر روی کل بدن شما می شود، اگرچه درمانگر شما روی نواحی خاصی که باید آزاد شوند تمرکز خواهد کرد. شما می توانید لباس های سبک وزن را برای ماساژ بپوشید، یا می توانید به طور کامل یا تا حدی لباس را درآورید.

علاوه بر تسکین استرس و آرامش، ماساژ پزشکی بر یک نیاز پزشکی تمرکز دارد. اغلب برای مدیریت درد، کاهش التهاب، بهبود گردش خون، تسکین فشار عصبی، بهبود هضم، افزایش انعطاف‌پذیری یا درمان سایر نگرانی‌های مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌شود.


نیازهای شما را از طریق تکنیک های مختلف هدف قرار می دهد. ماساژ اسپا و ماساژ پزشکی ممکن است شبیه به هم باشند، اما تکنیک های آنها متفاوت است. در طول ماساژ اسپا، تکنیک ها احتمالاً بر روی آرامش تمرکز دارند. یک ماساژ درمانی پزشکی از مجموعه وسیع تری از درمان ها برای سلامت و ریکاوری عضلات استفاده می کند.


این شامل توصیه های پیگیری خاصی است. یک ماساژ درمانی یک برنامه هدفمند برای درمان، همراه با توصیه هایی برای یک سری از بازدیدهای زمان بندی شده در مقابل یک ویزیت دوره ای آبگرم ارائه می دهد.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم