لاغری با دستگاه چالوس

ماساژ بافت عمیق و ماساژ سوئدی دو نوع مختلف ماساژ درمانی هستند. هر دو از برخی از ضربات یکسان استفاده می کنند، اما کاربردهای متفاوتی دارند و در مورد میزان فشار استفاده شده بسیار متفاوت هستند.

در حین ماساژ چه اتفاقی می افتد؟
قبل از ماساژ بافت عمیق، ماساژدرمانگر شما می خواهد در مورد نواحی مشکل شما بداند. ماساژ بافت عمیق می تواند کل بدن یا فقط یک ناحیه را درگیر کند.

پس از آماده شدن، از شما خواسته می شود که به پشت یا شکم، زیر یک ملحفه دراز بکشید. سطح لباس پوشیدن شما بر اساس راحتی شما است، اما ناحیه ای که روی آن کار می شود باید در معرض دید قرار گیرد.

ماساژدرمانگر با لمس سبک تر، عضلات شما را گرم می کند. پس از گرم شدن، آنها شروع به کار روی مناطق مشکل دار شما می کنند. آنها از ورز دادن عمیق و نوازش با مقادیر مختلف فشار شدید استفاده می کنند.

آیا عوارض جانبی دارد؟
داشتن مقداری درد طولانی مدت برای چند روز پس از ماساژ بافت عمیق غیر معمول نیست. استفاده از یک پد گرم کننده یا یک بسته سرد پیچیده شده در حوله ممکن است به تسکین درد کمک کند.

اگرچه ماساژ درمانی به طور کلی بی خطر است، ماساژ بافت عمیق از فشار بسیار محکمی استفاده می کند و ممکن است برای همه ایمن نباشد.

هر فرد مبتلا به پوکی استخوان یا سرطان که به استخوان‌ها منتشر شده است باید از ماساژ بافت عمیق خودداری کند زیرا فشار محکم استفاده شده ممکن است باعث شکستگی شود. همچنین اگر باردار هستید، باید از ماساژ بافت عمیق خودداری کنید. انواع ملایم‌تر ماساژ، مانند ماساژ سوئدی، ممکن است گزینه بهتری باشد.

اگر زخم باز یا عفونت پوستی از هر نوعی دارید، باید برای جلوگیری از ابتلا به عفونت جدید یا بدتر شدن عفونت موجود، برنامه را تغییر دهید.

چگونه یک درمانگر پیدا کنم؟
اگر می خواهید ماساژ بافت عمیق را امتحان کنید، مهم است که با یک ماساژدرمانگر واجد شرایط کار کنید.

برای پیدا کردن یک ماساژور:

از پزشک یا فیزیوتراپیست خود برای ارجاع بخواهید
از دوستان و خانواده برای توصیه بخواهید
پایگاه داده هیئت ملی صدور گواهینامه برای ماساژ درمانی و بدن را جستجو کنید
از پایگاه داده انجمن ماساژ درمانی آمریکا استفاده کنید
همانطور که ماساژدرمانگرهای بالقوه را مرتب می کنید، چند نکته را در نظر داشته باشید:

منطقه تمرکز. همه ماساژورها در ماساژ بافت عمیق تخصص ندارند. برخی در چندین نوع آموزش دیده اند در حالی که برخی دیگر تمرین خود را بر روی یک یا دو متمرکز می کنند. حتما بپرسید که آیا ماساژ بافت عمیق ارائه می دهند و چه شرایطی را تجربه کرده اند.


هزینه

در مورد هزینه هر جلسه بپرسید و اینکه آیا آنها مشوق های صرفه جویی در هزینه را ارائه می دهند، مانند گزینه ای در مقیاس کشویی. همچنین ممکن است بخواهید با ارائه دهنده بیمه سلامت خود مشورت کنید، زیرا برخی ماساژ درمانی را پوشش می دهند، به خصوص برای شرایط خاص.


اعتبارنامه اعتبارنامه بخواهید و مطمئن شوید که درمانگر مجوز انجام ماساژ درمانی در منطقه شما را دارد. در ایالات متحده، اکثر ایالت ها حرفه ماساژ درمانی را تنظیم می کنند.

ماساژ عمل مالش و ورز دادن بدن با استفاده از دست است. در طول ماساژ، یک ماساژدرمانگر آموزش دیده فشار ملایم یا قوی را به عضلات و مفاصل بدن وارد می کند تا درد و تنش را کاهش دهد.

ماساژ سوئدی
ماساژ سوئدی یک ماساژ ملایم کل بدن است که برای افرادی که:

برای ماساژ جدید هستند
می خواهند تنش را رها کنند
تمایل به لمس ملایم
این می تواند به رها شدن گره های عضلانی کمک کند، و همچنین برای زمانی که می خواهید در طول ماساژ به طور کامل استراحت کنید، انتخاب خوبی است.

برای این ماساژ، لباس‌هایتان را در می‌آورید، هرچند ممکن است لباس زیرتان را بپوشید. در حالی که روی میز ماساژ دراز کشیده اید با یک ملحفه پوشیده می شوید. ماساژدرمانگر ملحفه را حرکت می‌دهد تا نواحی را که فعالانه روی آن کار می‌کنند، کشف کند.

ماساژدرمانگر از ترکیبی از موارد زیر استفاده خواهد کرد:

ورز دادن
ضربات طولانی و روان در جهت قلب
حرکات دایره ای عمیق
لرزش و ضربه زدن
تکنیک های حرکت مفاصل غیرفعال
معمولا یک ماساژ سوئدی 60 تا 90 دقیقه طول می کشد.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم