ماساژ درمانی نوشهر

ماساژ سوئدی به احتمال زیاد قبلاً در مورد ماساژ سوئدی شنیده اید. این به این دلیل است که ماساژ سوئدی رایج ترین شکل ماساژ در کشورهای غربی است. این احتمالاً همان نوع ماساژی است که برای اولین بار در ابتدا به ذهن شما خطور می کند. به زبان ساده، وقتی ماساژ سوئدی می‌گیرید، یک درمانگر از سکته‌های طولانی و ثابت در اطراف گردن، پشت و شانه‌های شما استفاده می‌کند.

به طور کلی، این سکته ها معمولاً در همان جهتی هدایت می شوند که خون شما به سمت قلب شما جریان می یابد. همچنین ممکن است متوجه شوید که ماساژدرمانگر شما برخی از حرکات ورز دادن و اصطکاک را در ماساژ گنجانده است. این یک فرآیند عمیقا آرامش بخش است و حتی ممکن است در طی آن سر خود را تکان دهید!

ماساژ بافت عمیق یکی دیگر از روش های بسیار رایج و محبوب ماساژ – به ویژه برای گردن درد مزمن – ماساژ بافت عمیق است. همچنین ممکن است بشنوید که از ماساژ بافت عمیق به عنوان "ماساژ بافت همبند" یاد می شود. این شکل از ماساژ کمی شدیدتر از ماساژ استاندارد سوئدی است.

ماساژ درمانگر شما احتمالاً از سکته مغزی و اصطکاک عمیق تری استفاده می کند. این با هدف رسیدن به لایه‌های عمیق‌تر ماهیچه‌ها و بافت‌های همبند بدن شما انجام می‌شود. در حالی که ماساژ سوئدی عمومیت‌تر و آرامش‌بخش‌تر است، ماساژ بافت عمیق بیشتر بر روی یک ناحیه از درد مزمن تمرکز دارد. تمایل به شدت بیشتری دارد.

البته، انواع دیگری از ماساژ وجود دارد و بهترین آنها تا حد زیادی به نیازها و ترجیحات فردی شما بستگی دارد. برخی از افراد دوست دارند سنگ های داغ در ماساژ خود گنجانده شود، برخی دیگر دوست دارند رایحه درمانی همزمان انجام شود.

صرف نظر از اینکه در نهایت از چه نوع ماساژی بیشتر لذت می برید، آنچه در اینجا مهم است این است که بدانید اگر گردن درد مزمنی دارید و به دنبال تسکین هستید، ماساژ بافت عمیق می تواند برای شما مفید باشد. امیدواریم برخی از اطلاعات فوق به شما در رسیدن به این هدف کمک کند!

کاهش اسپاسم عضلانی
ماساژ اغلب می تواند با کاهش اسپاسم عضلانی برای فرد مفید باشد. اسپاسم عضلانی می تواند به دلایل مختلفی رخ دهد. برخی از شایع ترین علل اسپاسم عضلانی عبارتند از: کم آبی عضلانی، گردش خون ضعیف، عدم کشش قبل از ورزش شدید، ورزش در گرما و فشار بیش از حد عضله در طول ورزش یا فعالیت.

اسپاسم عضلانی یک انقباض غیرارادی است که باعث افزایش درد می شود. اسپاسم عضلانی می تواند خفیف باشد و معمولاً به عنوان "انقباض" شناخته می شود یا می تواند شدید باشد که بیشتر به عنوان "گرفتگی" شناخته می شود.

مناسب ترین انواع ماساژ برای کاهش اسپاسم عضلانی چیست؟
برای کاهش اسپاسم عضلانی می توان از انواع ماساژ استفاده کرد. انواع ماساژ که بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد عبارتند از:

ماساژ بافت های عمیق
ماساژ درمانی
ماساژ سوئدی

رایج ترین انواع ماساژ مورد استفاده برای کاهش اسپاسم عضلانی شامل ماساژ بافت عمیق، ماساژ درمانی و ماساژ سوئدی است.

ماساژ بافت عمیق اغلب برای کاهش اسپاسم عضلانی استفاده می شود. اسپاسم عضلانی می تواند ناشی از فشار بیش از حد عضلات باشد که باعث ایجاد تنش می شود. افزایش تنش می تواند باعث انقباض غیر ارادی عضلات شود که در غیر این صورت اسپاسم عضلانی نامیده می شود.

ماساژ بافت عمیق می تواند اسپاسم عضلانی را با تسکین ایجاد تنش کاهش دهد. ماساژ بافت عمیق در بافت‌های عضلانی به منظور کشش، شل کردن و شل کردن عضله به منظور کاهش تنش عمیق می‌شود.

اسپاسم عضلانی را می توان با ماساژ درمانی کاهش داد. ماساژ درمانی بر روی دستکاری عضلات تمرکز دارد تا فرد را از نظر جسمی و ذهنی آرام کند. خستگی عضلانی عامل رایج دیگری است که باعث اسپاسم عضلانی می شود. ماساژ درمانی با کشیدن و کشش ماهیچه ها، افزایش جریان لنفاوی و ایجاد آرامش عضلانی، خستگی عضلانی را از بین می برد.

افزایش جریان لنفاوی، مواد زائد را از عضله خارج می کند و باعث خستگی بیشتر می شود. حذف مواد زائد از طریق ماساژ درمانی به کاهش اسپاسم عضلانی کمک می کند.

ماساژ سوئدی معمولاً برای کاهش اسپاسم عضلانی استفاده می شود. ماساژ سوئدی با ایجاد اصطکاک بین پوست و انگشتان باعث افزایش گردش خون در ناحیه درمان می شود. اغلب اوقات اسپاسم عضلانی به دلیل کمبود گردش خون رخ می دهد. گردش خون ضعیف باعث تولید مواد زائد و کمبود اکسیژن و مواد مغذی در دسترس برای حفظ سلامت عضله می شود.

تجمع مواد زائد و کمبود اکسیژن و مواد مغذی می تواند باعث خستگی و ضعف عضلانی و در نتیجه اسپاسم عضلانی شود. افزایش گردش خون و جریان لنفاوی حذف مواد زائد و در دسترس بودن اکسیژن و مواد مغذی را بهبود می بخشد.

بهبود دفع مواد زائد و در دسترس بودن اکسیژن و مواد مغذی، از خستگی و ضعف عضلانی جلوگیری می کند و اسپاسم عضلانی را کاهش می دهد.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم