مرکز ماساژ نوشهر

تنش و استرس عضلانی کمر را با خود ماساژ از بین ببرید

پس از دوره‌های تمرینات فشاری، پلانک، و تمرینات شکمی، خود را با یک ماساژ آرامش‌بخش پشت از طریق فوم غلتک پذیرایی کنید.

غلتک نه تنها ماهیچه های سفت بالای کمر را ورز می دهد، بلکه در حالی که پاهای شما کار واقعی را انجام می دهند، عضلات چهارسر و باسن را به خوبی ورز می دهید.

این همچنین عضلات شما را برای تمرین فردا آماده می کند.

مدت زمان: این کار را از 30 ثانیه تا 1 دقیقه انجام دهید

دستورالعمل ها
به پشت دراز بکشید، قرار دهید
غلتک فوم زیر تیغه های شانه شما.
پاها را بالا ببرید، زانوهایتان را بالا بیاورید تا باسنتان از زمین خارج شود.
راه خود را شروع کنید
پایین. حداقل 10 ثانیه روی گره های محکم تمرکز کنید و نگه دارید.
آیا ماساژ بافت عمیق چیزی است که عضلات شما به آن نیاز دارند؟
فواید
مقایسه با ماساژ سوئدی
انتظار چه چیزی
اثرات جانبی
پیدا کردن یک درمانگر
بردن
ماساژ بافت عمیق چیست؟
ماساژ بافت عمیق یک تکنیک ماساژ است که عمدتاً برای درمان مشکلات اسکلتی عضلانی مانند کشیدگی ها و آسیب های ورزشی استفاده می شود.

این شامل اعمال فشار پایدار با استفاده از ضربات آهسته و عمیق برای هدف قرار دادن لایه های داخلی عضلات و بافت های همبند است. این به شکستن بافت اسکار که به دنبال آسیب ایجاد می‌شود و کاهش تنش در ماهیچه و بافت کمک می‌کند.

همچنین ممکن است با افزایش جریان خون و کاهش التهاب باعث بهبود سریعتر شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ماساژ بافت عمیق، از جمله اینکه چگونه در برابر ماساژ سوئدی قرار می گیرد و چه چیزی در طول یک جلسه انتظار می رود، بیشتر بخوانید.

فواید ماساژ بافت عمیق چیست؟
ماساژ بافت عمیق فواید فیزیکی و روانی دارد. برخلاف سایر تکنیک های ماساژ که بر آرامش تمرکز دارند، ماساژ بافت عمیق به درمان درد عضلانی و بهبود سفتی کمک می کند. اما همچنان می تواند به شما کمک کند تا از نظر ذهنی نیز خلاص شوید.

یک مطالعه در سال 2014 با حضور 59 شرکت‌کننده نشان داد که ماساژ بافت عمیق به کاهش درد در افراد مبتلا به کمر مزمن کمک می‌کند. نویسندگان اثرات آن را به اثرات داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی، مانند ایبوپروفن (Advil) تشبیه کردند.

مردم همچنین گزارش داده اند که ماساژ بافت عمیق به موارد زیر کمک می کند:

آسیب های ورزشی
فیبرومیالژیا
فاشیای کف پا
فشار خون بالا
سیاتیک
آرنج تنیس بازان

چگونه با ماساژ سوئدی مقایسه می شود؟
ماساژ بافت عمیق و ماساژ سوئدی دو نوع مختلف ماساژ درمانی هستند. هر دو از برخی از ضربات یکسان استفاده می کنند، اما کاربردهای متفاوتی دارند و در مورد میزان فشار استفاده شده بسیار متفاوت هستند.

در حین ماساژ چه اتفاقی می افتد؟
قبل از ماساژ بافت عمیق، ماساژدرمانگر شما می‌خواهد در مورد نواحی مشکل شما بداند. ماساژ بافت عمیق می تواند کل بدن یا فقط یک ناحیه را درگیر کند.

پس از آماده شدن، از شما خواسته می شود که به پشت یا شکم، زیر یک ملحفه دراز بکشید. سطح لباس پوشیدن شما بر اساس راحتی شما است، اما ناحیه ای که روی آن کار می شود باید در معرض دید قرار گیرد.

ماساژدرمانگر با لمس سبک تر، عضلات شما را گرم می کند. پس از گرم شدن، آنها شروع به کار روی مناطق مشکل دار شما می کنند. آنها از ورز دادن عمیق و نوازش با مقادیر مختلف فشار شدید استفاده می کنند.

آیا عوارض جانبی دارد؟
داشتن مقداری درد طولانی مدت برای چند روز پس از ماساژ بافتی غیرعادی نیست. استفاده از یک پد گرم کننده یا یک بسته سرد پیچیده شده در حوله ممکن است به تسکین درد کمک کند.

اگرچه ماساژ درمانی به طور کلی بی خطر است، ماساژ بافت عمیق از فشار بسیار محکمی استفاده می کند و ممکن است برای همه ایمن نباشد.

قبل از ماساژ بافت عمیق با پزشک خود صحبت کنید اگر

سابقه لخته شدن خون یا اختلال لخته شدن خون داشته باشید
داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند
اختلال خونریزی دارند
سرطان دارید یا تحت درمان سرطان مانند شیمی درمانی یا پرتودرمانی هستید
هر فرد مبتلا به پوکی استخوان یا سرطان که به استخوان‌ها منتشر شده است باید از ماساژ بافت عمیق خودداری کند زیرا فشار محکم استفاده شده ممکن است باعث شکستگی شود. همچنین اگر باردار هستید، باید از ماساژ بافت عمیق خودداری کنید. انواع ملایم‌تر ماساژ، مانند ماساژ سوئدی، ممکن است گزینه بهتری باشد.

اگر زخم باز یا عفونت پوستی از هر نوعی دارید، باید برای جلوگیری از ابتلا به عفونت جدید یا بدتر شدن عفونت موجود، برنامه را تغییر دهید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم