سم زدایی نوشهر

مزایای ماساژ دست

1. ماساژ دست با رفع هرگونه انسداد تعادل را در بدن باز می گرداند

 ماهیچه ها و بافت ها تنش هایی مانند تنش عاطفی را آزاد می کنند. اگر انرژی راکد در اندام خاص وجود داشته باشد، با فشار دادن آزاد می شود. این می تواند برای افرادی که از سندرم روده تحریک پذیر یا سینوس و مشکلات تنفسی رنج می برند مفید باشد.

2. به شما کمک می کنند تا شب بهتر بخوابید

از آنجایی که ماساژ دست بسیار آرامش بخش است، باعث ترشح سروتونین در مغز می شود که منجر به خواب بهتر شبانه می شود. ماساژ آرامش بخش است و دردی را که ممکن است در برنامه خواب شما اختلال ایجاد کند تسکین می دهد.

3. کاهش اضطراب

ماساژ ذهن را آرام می کند، به این معنی که تفکر بیش از حد، تحلیل بیش از حد، افکار ترسناک و تنش آزاد می شود. علائم اضطراب به طور طبیعی با ماساژ تسکین می یابد.
4. افزایش انعطاف پذیری در مچ دست و انگشتان

افرادی که از آرتروز رنج می برند از ماساژ دست بهره مند می شوند. سفتی که باعث ناراحتی در داخل می شود را از بین می برد. ماساژ باعث افزایش دامنه یا حرکت مفاصل می شود. آنها عضلاتی را که برای افزایش طول بدون درد نیاز به کمک دارند، تمرین می دهند. این به افرادی که آسیب های ورزشی دارند نیز سودمند خواهد بود.

5. کاهش تورم

تورم دست می تواند ناشی از تجمع بیش از حد مایع در دست باشد. هنگام ماساژ، مایع آزاد شده و از ناحیه دفع می شود. ماساژ دست به حفظ آب کمک می کند.

6. تحویل مواد مغذی را به مسائل اساسی افزایش می دهد

ماساژ باعث می شود خون غنی از اکسیژن جدید به نواحی دردناک یا سفت وارد شود. این امر تحویل مواد مغذی به اندام ها و رباط ها را افزایش می دهد که در غیر این صورت قادر به بهبود نیستند.

7. تسکین سردرد

بیشتر سردردها در اعصاب، رگ های خونی و ماهیچه هایی که در سر و گردن فرد قرار دارند اتفاق می افتد. تحریک اندام های خاص و افزایش جریان خون به طور طبیعی می تواند این استرس را از بین ببرد.

ماساژ دست
ماساژ دست بر روی عضلات واقع در دست تمرکز می کند. ماهیچه های زیادی وجود دارند که دست را تشکیل می دهند. ماهیچه های اصلی خم کننده ها و اکستانسورها هستند. عضلات فلکسور عبارتند از: فلکسور کارپی رادیالیس، فلکسور کارپی اولناریس و فلکسور پولیسیس لونگوس.

عضلات بازکننده عبارتند از: اکستانسور کارپی رادیالیس برویس، اکستانسور کارپی شعاعی بلند و اکستانسور کارپی اولناریس. ماساژ دست شامل استفاده از طیف گسترده ای از تکنیک ها برای دستیابی به مزایایی مانند کاهش تنش و تورم است. 

چه تکنیک هایی در ماساژ دست استفاده می شود؟
تکنیک های زیادی در طول ماساژ دست استفاده می شود. رایج ترین تکنیک های مورد استفاده در ماساژ دست عبارتند از:

اصطکاک را می توان در طول ماساژ دست استفاده کرد. از نوک انگشتان و شست ها برای اعمال فشار بر روی فیبرهای عضلانی استفاده می شود. از اصطکاک ها می توان برای کاهش محدودیت در دست استفاده کرد. محدودیت می تواند نتیجه انباشته شدن فیبرهای کلاژن پس از آسیب باشد.

حرکت دایره ای مورد استفاده در هنگام اصطکاک باعث افزایش دمای الیاف کلاژن می شود. افزایش دمای فیبرهای کلاژن با افزایش خاصیت ارتجاعی و اجازه کشش به آن، محدودیت را کاهش می دهد. کاهش محدودیت ناشی از فیبرهای کلاژن نیز به کاهش درد کمک می کند.

اشاره ماشه یک تکنیک رایج است که در ماساژ دست استفاده می شود. نقاط ماشه ای را می توان در مرکز فیبرهای عضلانی یافت و اگر درمان نشود اغلب باعث درد می شود. ماساژ دست شامل اعمال فشار به نقاط ماشه ای برای نرم شدن و شکستن آنها است. نقاط ماشه ای با بروز یک واکنش ایسکمیک شکسته می شوند.

یک واکنش ایسکمیک جایی است که جریان خون به دلیل فشار روی نقطه ماشه محدود می شود. هنگامی که فشار متوجه می شود، افزایش جریان خون در ناحیه تشویق می شود. افزایش جریان خون با تامین اکسیژن و مواد مغذی ماهیچه ها به قوی و سالم نگه داشتن آنها کمک می کند.

چرخاندن پوست اغلب در طول ماساژ دست استفاده می شود. چرخاندن پوست شامل برداشتن و چرخاندن پوست بین انگشتان و شست ها می شود. از رولینگ پوست می توان برای کاهش درد با کاهش سفتی عضلات و فاسیا استفاده کرد. فاسیا لایه ای از بافت های همبند سخت است که در زیر پوست قرار دارد.

ماهیچه ها و فاسیا اغلب به دلیل کاهش خاصیت ارتجاعی باعث سفتی می شوند. افزایش جریان خون به افزایش دمای عضله و فاسیا برای افزایش خاصیت ارتجاعی کمک می کند. افزایش کشش باعث کاهش محدودیت و در نتیجه درد می شود.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم