لاغری با دستگاه نوشهر

چگونه پوست سر خود را ماساژ دهید
راه های مختلفی برای ماساژ دادن پوست سر برای کمک به تحریک رشد مو وجود دارد. در اینجا چهار گزینه وجود دارد.

1. ماساژ سنتی پوست سر
ماساژ سنتی پوست سر فقط شامل استفاده از نوک انگشتان شما می شود.

از نوک انگشتان هر دو دست خود برای اعمال فشار سبک تا متوسط ​​به پوست سر خود استفاده کنید و در دایره های کوچک حرکت کنید.
روی پوست سر خود کار کنید تا تمام نواحی را بپوشانید.
سعی کنید حداقل 5 دقیقه هر بار و چند بار در روز پوست سر خود را با نوک انگشتان خود ماساژ دهید.
همچنین می توانید ماساژ پوست سر را از یک ماساژ درمانی مجاز دریافت کنید. هزینه ماساژ بسته به مدت زمان متفاوت خواهد بود.

2. هنگام شستن موها ماساژ دهید
اگر زمان زیادی به شما فشار می‌آورد، می‌توانید از روش سنتی ماساژ پوست سر که در بالا توضیح داده شد، در حین شستن موهایتان استفاده کنید.

با استفاده از نوک انگشتان، شامپو یا نرم کننده خود را به آرامی به مدت 5 دقیقه روی موهای خود ماساژ دهید. سپس طبق معمول موهای خود را آبکشی کنید.

3. برس و ابزار ماساژ
مانند ماساژ بدن، ابزارهای خاصی نیز وجود دارد که می توانید برای ماساژ پوست سر خریداری کنید.

اگرچه برخی از متخصصان پوست استفاده از ماساژور پوست سر را توصیه می کنند، برخی دیگر معتقدند که ماساژ نوک انگشتان به همان اندازه موثر است. در نهایت، این شما هستید که تصمیم می گیرید کدام روش برای شما بهتر کار می کند.

ابزارهای ماساژ پوست سر به شکل برس یا ماساژورهای لاستیکی دستی سبک هستند. می‌توانید به همان روشی که از انگشتانتان استفاده می‌کنید، اینها را روی سرتان کار کنید.

4. ماساژ پوست سر با روغن های ضروری
همچنین می توانید از روغن های ضروری برای ماساژ پوست سر خود استفاده کنید. مطالعات حیوانی نشان داده است که روغن‌های منبع معتمد اسطوخودوس و نعناع فلفلی ممکن است به رشد مو کمک کنند.

1 تا 2 قطره روغن اسطوخودوس یا نعناع را با 1 قاشق غذاخوری روغن حامل مانند جوجوبا یا روغن نارگیل ذوب شده مخلوط کنید. به طور مستقیم روی پوست سر خود بمالید و سپس با استفاده از نوک انگشتان یا ماساژور پوست سر، روغن ها را به آرامی روی پوست سر خود بمالید.

قبل از استفاده از هر روغن ضروری روی پوست سر، حتما ابتدا یک پچ تست را روی ناحیه کوچکی از پوست خود انجام دهید تا مطمئن شوید که حساسیت ندارید.

نکات دیگر برای رشد مو
علاوه بر ماساژ پوست سر، راه های اثبات شده دیگری نیز برای کمک به رشد موهای شما وجود دارد. ممکن است بخواهید:

از شامپو زدن  زیاد خودداری کنید. همچنین، استفاده از درمان‌های شیمیایی، رنگ‌ها و ابزارهای حالت‌دهنده مو را با حرارت زیاد محدود کنید. همه اینها می توانند کوتیکول های مو را ضعیف کرده و باعث شکستگی شوند.


با پزشک خود در مورد آزمایش کمبودهای تغذیه ای صحبت کنید. سطوح پایین روی، آهن و بیوتین همگی ممکن است به ریزش مو کمک کنند.


سعی کنید ماینوکسیدیل (روگین) را برای ریزش موی ارثی در پشت سر امتحان کنید. این داروی بدون نسخه، که به صورت مایع یا فوم موجود است، برای کاهش خطوط مو یا ریزش مو در جلوی پوست سر مناسب نیست.


از پزشک خود در مورد داروهای تجویزی برای ریزش مو سوال کنید. اینها شامل فیناستراید (پروپسیا) برای مردان و اسپیرونولاکتون برای زنان است.


از متخصص پوست خود در مورد درمان های حرفه ای رشد مو سوال کنید. گزینه ها شامل لیزر درمانی، کاشت مو و تزریق کورتیکواستروئید است.
در مورد ریزش موی خود به پزشک خود بگویید. اگر بیشتر از حد معمول موهایتان می ریزد، می تواند نشانه یک بیماری زمینه ای مانند کم کاری تیروئید باشد.


خط پایین
اگرچه تحقیقات محدود است، شواهد علمی تا به امروز نشان می‌دهد که در حالی که ماساژ پوست سر نمی‌تواند ریزش مو را درمان کند، اما امیدوار کننده‌ای برای تقویت رشد مو است.

می توانید با استفاده از نوک انگشتان خود پوست سر را ماساژ دهید یا می توانید از ابزار ماساژ پوست سر استفاده کنید. همچنین می توانید ماساژ پوست سر را از یک ماساژدرمانگر آموزش دیده دریافت کنید.

اگر ریزش موی شما تشدید شد یا در کنار ریزش مو علائم دیگری را مشاهده کردید، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

چطور میتونیم بهتون کمک کنیم